آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا: روسیه به جنگ پایان دهد/ اوکراین خواستار ملاقات زلنسکی و پوتین شد



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
جو بایدن، اولاف شولتس، امانوئل مکرون و بوریس جانسون پس از گفت‌وگویی تلفنی تأکید کردند که روسیه باید به عملیات جنگی خود در اوکراین پایان داده و نظامیانش را هر چه سریع‌تر از این کشور بیرون بکشد.

 به گزارش دویچه وله، آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا از روسیه خواستند، به حملات خود علیه اوکراین پایان دهد و نظامیانش را کاملا از این کشور خارج سازد.

 

اشتفن هبه‌اشترایت، سخنگوی دولت آلمان گفت، جو بایدن، رئيس‌جمهور آمریکا، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی در مورد امکانات دیگر برای حمایت‌های بشردوستانه از مردم مناطق درگیر اوکراین تبادل نظر کردند. 

 

شولتس و مکرون با رئيس‌جمهور چین گفت‌وگو می‌کنند

امانوئل مکرون، رئيس‌جمهور فرانسه در یک مراسم انتخاباتی در نزدیکی پاریس گفت، همراه با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان با شی جین‌پینگ، رئيس‌جمهور چین گفت‌وگو خواهند کرد.

 

این گفت‌وگو برای روز سه‌شنبه ۸ مارس برنامه‌ریزی شده است. 

 

روسیه: با دور سوم مذاکرات با اوکراین انتظارات ما برآورده نشد

رئیس هیأت روسیه در مذاکرات با اوکراین، گفت که انتظارات مسکو با دور سوم عملیات مذاکره محقق نشده است، اما جلسات ادامه خواهد یافت. 

 

اوکراین خواستار ملاقات زلنسکی و پوتین شد

وزیر امور خارجه اوکراین خواستار گفت‌وگوی مستقیم میان ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی شد.

  

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای، همزمان با پایان بی‌نتیجه سومین دور مذاکرات میان دو کشور روسیه و اوکراین، دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت، کی‌یف می‌داند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اقدامات این کشور را فرماندهی می‌کند.کولبا گفت: مدت‌هاست خواستار گفت‌وگوی مستقیم میان روسای جمهور اوکراین و روسیه هستیم چراکه همگی می‌دانیم پوتین تصمیم‌گیرنده نهایی است، خصوصا در برهه فعلی.

 

آمریکا: روسیه همه ۱۵۰ هزار نیروی مستقر در مرز را وارد اوکراین کرده است 

 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

یک مقام نظامی ارشد آمریکایی مدعی شد، روسیه تقریبا ۱۰۰ درصد از ۱۵۰ هزار نیرویی را که پیش‌از آغاز حمله به اوکراین، در مرزهای این کشور مستقر کرده بود، اکنون وارد اوکراین کرده است. این مقام نظامی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت، این دقیق‌ترین تخمین ما در حال حاضر است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------