زلنسکی: اوکراین بودن را انتخاب کرده است | مجارستان از تحریم نفت روسیه حمایت نمی‌کند



 اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
آخرین اخبار از تجاو وحشیانه روسیه علیه خاک اوکراین,حمله روسیه به خاک اوکراین رئیس جمهوری اوکراین، درخواست منطقه پرواز ممنوع را در مجلس عوام انگلیس نیز تکرار کرد و گفت: هرگز تسلیم نخواهیم شد. 

  به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی طی سخنرانی خود در مجلس عوام انگلیس گفت: هرگز تسلیم تانک ها و خمپاره های نیروهای مهاجم روس نخواهیم شد و تا آخر در زمین و دریا و در جنگل و میدان و خیابان و ساحل خواهیم جنگید.وی، درخواست های مکرر خود برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در اوکراین را تکرار و روسیه را متهم به کشتار غیرنظامیان کرد.رئیس جمهوری اوکراین، نقل قولی از وینستون چرچیل نخست وزیر انگلیس در دوران جنگ جهانی دوم را تکرار کرد که گفته بود: ما هرگز تسلیم نمی شویم.زلنسکی به نقل قول معروف «بودن یا نبودن» از ویلیام شکسپیر نمایشنامه نویس انگلیسی اشاره کرد و گفت: اوکراین بودن را انتخاب کرده است.

 

زلنسکی از آمریکا برای توقف واردات نفت از روسیه تشکر کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از آمریکا برای ممنوع اعلام کردن واردات نفت از روسیه تشکر کرد. او در پیامی ویدیویی که در طول شب منتشر شد گفت: «من شخصاً از رئیس‌جمهور بایدن به خاطر این تصمیم سپاسگزارم. هر یک سنت  که به روسیه پرداخت می‌شود به گلوله و موشک تبدیل می‌شود و کشورهای مستقل را هدف می‌گیرد.

 

او از بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز در ارتباط با تصمیم برای قطع واردات نفت از روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ تشکر کرد و گفت جهان "به آینده روسیه اعتقادی ندارد".

 

 ارزیابی وزارت خارجه آمریکا از امکان نصب سامانه گنبد آهنین در اوکراین 

 «ویکتوریا نولاند»، معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که نصب سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین در اوکراین مستلزم آمادگی و آموزش فراوان است و ایالات متحده در حال بررسی راه‌های دیگر برای کمک نظامی به این کشور است.

 

نولاند در جلسه کمیته روابط خارجی سنا گفت: «من فقط در مورد سامانه گنبد آهنین صحبت خواهم کرد. شما نمی‌توانید برای ظاهر شدن این سامانه صرفا کف بزنید و آن هم سر جایش ظاهر شود بلکه این کار به آموزش، توانایی تعویض و امور دیگر نیاز دارد. چیزهای دیگری در فهرست ما و آنها وجود دارد که فکر می کنیم به تحقق اهداف مورد نظر کمک خواهند کرد».وی تاکید کرد که پاسخ دقیق‌تر به این موضوع به جلسه غیرعلنی نیاز دارد تا بتواند چنین اطلاعاتی را به صورت محرمانه ارائه کند.نولاند تاکید کرد که اوکراین در حال تامین تعداد زیادی رادارهای ضد باتری است.

 

مجارستان از تحریم نفت روسیه حمایت نمی‌کند

 اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در پی دیدار با همتایان خود از کشورهای لهستان، جمهوری چک و اسلواکی در لندن در کنار بوریس جانسون، نخست وزیر انلگیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت مجارستان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین را محکوم می‌کند اما اجازه نمی‌دهد خانواده‌های مجارستانی هزینه این جنگ را بپردازند.وی ادامه داد: به نفع همه است که این جنگ خیلی زود تمام شود و مجارستان برای این منظور همه کار انجام می‌دهد.نخست وزیر مجارستان همچنین با بیان اینکه تحریم‌ها علیه روسیه بر تمامی کشورهای اروپایی اثر می‌گذارد، افزود: تمدید تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه به شدت بر مجارستان تاثیرگذار خواهد بود.اوربان همچنین گفت، مجارستان بیشتر نفت و گاز طبیعی خود را از روسیه می‌خرد و ۹۰ درصد از خانواده‌های این کشور با گاز روسیه خانه‌های خود را گرم می‌کنند. اقتصاد مجارستان نیز نمی‌تواند بدون نفت و گاز روسیه دوام بیاورد.

 

فلسطین حاضر به موضعگیری علیه روسیه نشده است

رهبری فلسطین با فشارهایی که از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی برای در پیش گرفتن موضعگیری علیه روسیه اعمال می‌شدند، مقابله کرده و تسلیم آنها نشدند.

 

جایزه «آزادی رونالد ریگان» به زلنسکی اهدا می‌شود

بنیاد و موسسه رونالد ریگان همان جایزه‌ای را که یک بار به میخاییل گورباچف، رهبر شوروی سابق و مارگارت تاچر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، داده بود، به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، اعطا خواهد کرد. طبق بیانیه‌ این بنیاد، زلنسکی به پاس«مبارزه دلیرانه‌ با ستمگری و موضع‌گیری سرسختانه‌اش برای پاسداری از آزادی و دموکراسی»، یازدهمین رهبر جهان خواهد بود که جایزه آزادی رونالد ریگان را دریافت می‌کند.

 

واتیکان خطاب به روسیه: حملات در اوکراین باید متوقف شوند

وزیر امور خارجه واتیکان در تماسی تلفنی با همتای روس خود گفت، واتیکان می‌خواهد حملات در اوکراین متوقف شده و کریدورهای بشردوستانه نیز تضمین شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------