سخنگوی پنتاگون: آمریکا از انتقال جنگنده های بیشتر به اوکراین حمایت نمی کند



 سخنگوی پنتاگون ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که این کشور از انتقال جنگنده های بیشتر به اوکراین حمایت نمی کند. 

به گزارش مهر، پنتاگون از عدم حمایت از انتقال جنگنده‌های بیشتر به اوکراین خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که واشنگتن از انتقال جنگنده‌های بیشتر به اوکراین حمایت نمی‌کند.

 

«جان کربی» افزود که انتقال جنگنده‌های میگ به اوکراین می‌تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد و وزیر دفاع آمریکا به همتای لهستانی خود گفته است که واشنگتن از انتقال جنگنده‌ها به اوکراین حمایت نمی‌کند.

 

این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید هم با تأکید بر اینکه برخاستن جنگنده از پایگاه‌های آمریکا برای پرواز در حریم هوایی اوکراین به نفع آمریکا و ناتو نیست، گفت دور زدن تحریم‌ها علیه روسیه با عواقب مواجه می‌شود.

 

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در واشنگتن درباره تحولات اوکراین گفت: فرماندهان دفاعی آمریکا در حال تماس و رایزنی با اوکراین و ناتو برای نحوه تجهیز کی یف به جنگنده هستند به طوری که ایجاد تنش نکند اما بعید به نظر می‌رسد این جنگنده‌ها از پایگاه‌های آمریکا به پرواز درآیند.

 

«جن ساکی» افزود: همچنان درباره مسائل لجستیک مربوط به انتقال جنگنده از لهستان به اوکراین سؤالاتی وجود دارد. واشنگتن به هیچ عنوان مخالف برنامه لهستان برای تجهیز اوکراین به جنگنده نیست. برخاستن جنگنده از پایگاه‌های آمریکا برای پرواز در حریم هوایی اوکراین به نفع ما و ناتو نیست.

 

وی در ادامه مدعی شد: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که چین به تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه پایبند است. ارزش روبل روسیه به کمترین حد خود رسیده است و اقتصاد روسیه در پی تحریم‌های بین المللی علیه این کشور وارد حالت انفعال شده است.

 

جن ساکی افزود: قیمت سوخت از زمان آغاز لشکرکشی روسیه به اوکراین افزایش یافته است. هر کشوری که تلاش کند تحریم‌های بین المللی علیه روسیه را دور بزند، با عواقب آن مواجه خواهد شد.

 

این دیپلمات آمریکایی گفت: ما از تصمیم شرکت‌هایی که فعالیت خود را در روسیه متوقف کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم. اگر مسکو دارایی‌های شرکت‌های غربی که فعالیت خود را در مسکو متوقف کرده‌اند، مصادره کند تدابیر ویژه ای را علیه آن اتخاذ خواهیم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------