کشف گورهای دسته جمعی در شهر مایروپل اوکراین/ روسیه ده‌ها هواپیمای مسافربری را دزدیده است



اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
روسیه گزارش‌ها در خصوص حمله به غیرنظامیان را رد کرده و گفته تاکنون صدها نفر از ماریوپل به روسیه پناهنده شده‌اند. 

 ماتیلدا بوگنر رئیس تیم حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین روز جمعه گفت، ناظران اطلاعات بیشتری در مورد گورهای دسته جمعی در شهر بندری محاصره شده ماریوپل از جمله کشف یک گور با ۲۰۰ جسد دریافت کرده‌اند.

 

به گزارش ایرنا؛ رئیس تیم حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین به خبرنگاران گفت: اطلاعات ما در مورد گورهای دسته جمعی در شهر ماریوپل در حال افزایش است. 

 

وی در این خصوص توضیح بیشتری نداد و گفت مشخص نیست افراد کشته شده نیروهای نظامی یا غیرنظامیان هستند. 

 

پیش از این دفتر حقوق بشر سازمان ملل که حدود ۵۰ نیرو در اوکراین دارد اعلام کرد از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، یک هزار و ۸۱ غیر نظامی در اوکراین کشته شده‌اند. 

 

بوگنر در این خصوص گفت: تعداد تلفات غیر نظامی و شدت تخریب‌ها نگرانی‌های جدی ایجاد می‌کند و حاکی از نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی به خصوص حملات بلا استثناء می‌باشد. 

 

روسیه گزارش‌ها در خصوص حمله به غیرنظامیان را رد کرده و گفته تاکنون صدها نفر از ماریوپل به روسیه پناهنده شده‌اند. 

 

بوگنر افزود، تیم حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین گزارش‌هایی مبنی بر گلوله باران بلا استثناء منطقه دونتسک از سوی نیروهای اوکراینی و همچنین قتل مردم اوکراین به اتهام حمایت از روسیه دریافت کرده است. 

 

با این حال مقامات اوکراینی اعلام کرده‌اند که هیچگاه غیرنظامیان را هدف قرار نداده‌اند و مردم دونتسک و لوهانسک در واقع اوکراینی هستند. 

 

استولتنبرگ: ناتو سلاح‌های پیشرفته ضد تانک و دفاع هوایی به اوکراین می‌دهد

دبیرکل ناتو می‌گوید: پوتین باید همین فردا به جنگ در اوکراین پایان دهد؛ نیروهایش را از اوکراین خارج کند و با حسن نیت در فرایند تلاش های دیپلماتیک مشارکت کند. 

اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در گفتگو با یورونیوز اظهار داشت:  به نقل آنچه ما شاهد بودیم این بود که غیرنظامیان، زیرساخت های غیرنظامی، مدارس و بیمارستان‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند و هرگونه حمله عمدی به زیرساخت های غیرنظامی و غیرنظامیان جنایت جنگی خواهد بود. دادگاه کیفری بین‌المللی تحقیقاتی را آغاز کرده و مسئولان این حملات باید پاسخگو باشند.

 

استولتنبرگ درباره درخواست زلنسکی برای دریافت درصد تسلیحات ناتو گفت: آنچه شدنی است این است که ناتو تا آنجا که می‌تواند حمایت‌ها از جمله حمایت مالی و همچنین حمایت نظامی از اوکراین را ادامه دهد. ما در حال فراهم کردن سلاح های پیشرفته ضد تانک و سیستم دفاع هوایی به اوکراین هستیم و همچنین باید به خاطر داشته باشیم که متحدان ناتو ارتش اوکراین را برای سال‌ها آموزش داده‌اند از جمله دهها هزار سرباز که اکنون در خط مقدم هستند. بنابراین ارتش اوکراین بسیار مجهزتر، بسیار آموزش دیده‌تر و بسیار قوی‌تر از سال ۲۰۱۴ است که روسیه برای اولین بار به آنها حمله کرد.

 

اوهمچنین درباره فعال سازی پدافند شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای ناتو گفت: ما نگران هستیم. اما در عین حال به روسیه پیام می دهیم که هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیکی یا هسته‌ای ماهیت درگیری را به طور اساسی تغییر می دهد. این نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواهد بود و عواقب گسترده‌ای در پی خواهد داشت. این مساله بسیار جدی و دلیل دیگری برای لزوم پایان دادن به جنگ است زیرا این جنگ خطرناک است. این جدی ترین بحران امنیتی است که در چند دهه گذشته داشته‌ایم و در حال افزایش آمادگی و حضور نیروهای ناتو در بخش شرقی پیمان هستیم. ما همچنین توانایی‌هایی برای کمک به مقامات غیرنظامی در برخورد با سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیکی و اثرات آنها داریم. ما در حوزه تجهیزات حفاظتی و سایر ابزارها برای محافظت از خود در برابر سلاح های شیمیایی یا بیولوژیکی از اوکراین حمایت می کنیم.

 

دبیرکل ناتو تاکید کرد: ائتلاف باید بیشتر روی امنیت خود سرمایه‌گذاری کند. خبر خوب این است که متحدان ناتو دقیقا همین کار را انجام می دهند. ما در آوریل ۲۰۱۴ تصمیم گرفتیم هزینه‌های دفاعی را افزایش دهیم. از آن زمان، همه اعضا این هزینه را افزایش داده‌اند. ما در مجموع ۲۷۰ میلیارد دلار برای دفاع اضافه کرده‌ایم.

 

تسلیحات آلمانی به ارتش اوکراین تحویل داده شد

خبرگزاری آلمان به نقل از محافل دولتی اوکراین گزارش داد ۱۵۰۰ موشک ضد هوایی "Strela" و ۱۰۰ مسلسل MG3 به ارتش این کشور تحویل داده شده است. 

 

علاوه بر این، تجهیزات کمکی شامل ۵۰ آمبولانس و خودروی ملزومات پزشکی و نیز۳۵۰ هزار بسته غذایی به نیروهای مسلح اوکراین تحویل داده شده است. 

 

وزارت اقتصاد آلمان قبلا ارسال ۱۴ خودروی زرهی  و ۴۰۰ قبضه سلاح ضد تانک به اوکراین را تایید کرده بود.   

 

اوکراین از آلمان سامانه‌های موشکی ضد هوایی میان‌برد، موشک‌های ضدهوایی قابل حمل، تسلیحات ضد پهپادی، سامانه‌های موقعیت‌یابی الکترونیکی و همچنین مهمات درخواست کرده است. 

 

اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 اتحادیه اروپا: روسیه ده‌ها هواپیمای مسافربری را "دزدیده است" 

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا روسیه را به سرقت ده‌ها هواپیمای مسافربری متهم کرد. به گفته این آژانس شرکت‌های لیزینگ خسارت‌های میلیاردی متحمل خواهند شد. 

 

تحریم‌های غرب شرکت‌های لیزینگ را موظف ساخته بودند که تا پایان ماه مارس به قراردادهای خود با شرکت‌های روسی خاتمه دهند. این امر باعث شد که بخش بزرگی از ناوگان هوایی روسیه زمین‌گیر شود. 

 

شرکت‌ها روسی اما طبق یک فرمان پوتین از برگرداندن هواپیماهای لیزینگ سرباز زدند. رئیس‌جمهوری روسیه با امضای قانونی، مجوز انتقال مالکیت کامل تمام هواپیماهای لیزینگ خارجی به روسیه را صادر کرد. 

 

هنریک هولولی، مدیرکل کمیسیون حمل و نقل اتحادیه اروپا این اقدام روسیه را ربایش توصیف کرده است. هولولی گفت روسیه قوانین حمل و نقل هوایی بین‌المللی و معاهده هوانوردی غیرنظامی بین‌المللی را به طور جدی نقض کرده است. 

 

 دویچه وله

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------