زلنسکی: تضمین امنیتی از آمریکا دریافت نکردیم | مکرون: روسیه باید پاسخگوی جنایت بوچا باشد



  زلنسکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرد که کشورش هنوز از هیچ طرفی از جمله ایالات متحده تضمین‌های امنیتی که برای سازش با روسیه می‌خواهد، دریافت نکرده است.

 به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با CBS گفت: "ما از آمریکا برای حمایتش بسیار سپاسگزاریم. در واقع این کمک بسیار مهمی است اما از لحاظ تضمین های امنیتی، ما هنوز از هیچ طرفی این تضمین را دریافت نکرده‌ایم. ما باید این تضمین‌ها را داشته باشیم."

 

وی گفت: "اکنون ما خواهان تضمین‌های واقعی و الزام آور هستیم. این می‌تواند شامل پنج کشور یا حتی سه کشور ضامن باشد که خواستار حمایت از اوکراین هستند و در این حمایت شرکت می‌کنند."

 

به گفته کی‌یف، فهرست طرف‌های ضامن می‌تواند شامل اعضای دائم شورای امنیت از جمله روسیه، علاوه بر آلمان، اسرائیل، ایتالیا، کانادا، لهستان و ترکیه باشد.

 

مکرون: روسیه باید پاسخگوی جنایت بوچا باشد 

به گزارش دویچه وله، مکرون در پیام توییتری نوشت: تصاویر غیرنظامیان کشته شده از شهر بوچا در خارج از کی یف غیرقابل تحمل است.

  زلنسکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

رییس جمهور فرانسه با اشاره به گزارش هایی از شهر بوچا که نیروهای روسی اخیرا از انجا عقب نشینی کرده اند نوشت: در خیابان ها، صدها غیرنظامی به طرز ناجوانمردانه ای به قتل رسیدند، مقامات روسیه باید پاسخگوی این جنایات باشند.

 

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه نیز یکشنبه شب اقدامات نیروهای روسی در اوکراین که وی آن را "سوء استفاده گسترده" خطاب می کند را محکوم کرد.به نوشته رویترز، لودریان بر شهر بوچا در خارج از کی یف اشاره کرد جایی که مقامات اوکراینی می گویند یک قتل عام توسط روسیه انجام شده است.

 

لودریان در ادامه طی بیانیه ای اعلام کرد که چنین سوء استفاده‌هایی جنایت جنگی محسوب می‌شود و فرانسه با مقامات اوکراین و دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) برای محاکمه افراد مسئول همکاری خواهد کرد.

 

در ادامه موج اعتراضات به اتفاقات رخ داده در شهر بوچا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز خواستار تحقیق مستقل در مورد رویدادهای این شهر در اوکراین شد. گوترش در بیانیه‌ای اظهار داشت: عمیقاً از تصاویر غیرنظامیان کشته شده در بوچا دراوکراین شوکه شده‌ام. برای پاسخگو ساختن موثر، انجام یک تحقیق مستقل ضروری است.

 

درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره ادعای اوکراین

  زلنسکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

وزارت خارجه روسیه از درخواست برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور بررسی ادعاهای اوکراین درباره کشتار غیرنظامیان در منطقه «بوچا» خبر داد.

 

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه هم پیش از این در بیانیه‌ای تأکید کرده بود: ادعای کشتار غیرنظامیان در شهر «بوچا» از سوی نظامیان ما نمایش جدیدی از سوی اوکراین است.

 

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای ادعاهای کی‌یف در خصوص قتل عام در شهر «بوچا» (حومه شمال غربی کی‌یف) واقع در اوکراین را تکذیب کرد و تمامی گزارش‌های منتشره در این خصوص توسط اوکراین را تحریک آمیز خواند.

 

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: تصاویر غیرنظامیان کشته شده در بوچا ساختگی و نمایش جدیدی است که توسط کی‌یف سازماندهی شده است.

 

وزارت دفاع روسیه: ۴۲ مرکز نظامی اوکراین منهدم شد

  زلنسکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

ژنرال ایگور کوناشنکف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در گزارش روزانه خود گفت که از آغاز جنگ تاکنون، ۳۸۵ پهپاد، ۲۲۴ سامانه موشکی ضدهوایی، یکهزار و ۹۱۸ تانک و نفربر زرهی، ۲۰۹ موشک انداز و ۸۱۵ توپخانه ارتش اوکراین منهدم شده است.براساس این گزارش همچنین مرکز هشدار و مدیریت هوایی و نیروی هوایی ارتش اوکراین در حمله به فرودگاه واسیلکف در استان کی یف از کار افتاد.

 

اوکراین مدعی سرنگون کردن دو جنگنده روسی شد 

فرماندهی نیروی هوایی اوکراین بامداد دوشنبه مدعی شد که دو فروند هواپیمای روسیه را سرنگون کرده است.

 

به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره، فرماندهی ارتش اوکراین ادعا کرد که این دو جنگنده از نوع سوخو ۳۴ و ۳۵ بوده است.

 

بر اساس این گزارش، علاوه بر این دو جنگنده، یک بالگرد و هواپیمای شناسایی و دو موشک کروز روسیه نیز توسط اوکراین سرنگون شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------