حمله به دونتسک و نقض توافق تخلیه غیرنظامیان | کشف یک گور دسته‌جمعی دیگر در نزدیکی کی‌یف



 اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
اوکراین اعلام کرد، در حمله ارتش روسیه به دونتسک در شرق این کشور حداقل پنج غیرنظامی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند. توپخانه روسیه خارکیف را نیز هدف گرفته و توافق تخلیه غیرنظامیان محاصره‌شده اوکراینی توسط روسیه نقض شده است. 

به گزارش دویچه وله، اوکراین می‌گوید، روسیه دونتسک، خارکیف و میکولایف را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است. در حمله ارتش روسیه به دونتسک در شرق اوکراین دست کم پنج غیرنظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. 

 

در منطقه شمال شرقی خارکیف توپخانه‌های ارتش روسیه شهرک‌ها را گلوله‌باران کردند. در این حمله حداقل دو نفر کشته‌ شدند و یک نفر مجروح شده است و تعداد زیادی از منازل مسکونی تخریب شدند.

 

منابع اوکراینی می‌گویند، ارتش روسیه هفت بار حمله موشکی به منطقه میکولایف واقع در جنوب اوکراین انجام داده است.

 

نیروهای نظامی اوکراین نیز به ضدحمله خود علیه نیروهای روسی ادامه دادند. طبق داده‌های ارتش اوکراین، در حمله نیروهای این کشور به مواضع ارتش روسیه ۸۰ سرباز روس کشته شدند، سه تانک، یک هواپیما و یک هلیکوپتر نابود شدند.

 

این اطلاعات را نمی‌توان به طور مستقل تأیید کرد.

 

دفتر ریاست جمهوری اوکراین در کی‌یف اعلام کرد بیش از چهار هزار و ۵۰۰ غیرنظامی توانستند از مناطق دونتسک، لوهانسک و زاپوریژیا فرار کنند.

 

ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین نظامیان روس را متهم کرد که با وجود توافق‌ بر سر گذرگاه‌های امن برای تخلیه غیرنظامیان به اتوبوس‌ها اجازه ورود به مناطق محاصره شده نداده‌اند.

 

طبق گفته ورشچوک، این اتوبوس‌ها به سمت زاپوریژیا بازگشتند و روز یکشنبه ۱۰ آوریل دوباره تلاش برای تخلیه غیرنظامیان ادامه پیدا خواهد کرد.

 

معاون نخست‌وزیر اوکراین روز شنبه ۹ آوریل از توافق با روسیه بر سر ایجاد گذرگاه‌های امن برای تخلیه غیرنظامیان از مناطق تحت محاصره نیروهای روسیه خبر داده بود.

 

طبق گفته این مقام اوکراینی، گذرگاه‌ها برای تخلیه غیرنظامیان از بندر ماریوپل ایجاد شده است.

 

ارتش روسیه هنوز نتوانسته است شهر بندری ماریوپل را تصرف کند. منابع خبری اوکراین گفته‌اند، نیروهای نظامی این کشور اکثر نقاط این شهر را هنوز در اختیار دارند.

 

 کشف یک گور دسته‌جمعی دیگر در نزدیکی کی‌یف

مقام‌های اوکراین از کشف یک گور دسته‌جمعی دیگر در نزدیکی پایتخت این کشور خبر دادند.

 

 اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های اوکراین از پیدا شدن اجساد ده‌ها غیرنظامی در قبری در روستای «بوزوا» در نزدیکی کی‌یف خبر دادند. 

 

این آخرین گور دسته‌جمعی است که از زمان عقب‌نشینی نیروهای روسیه از مناطق شمالی پایتخت اوکراین، کشف شده است. 

 

تعداد دقیق اجساد کشف شده، اعلام نشده است. 

 

افزایش تعداد کشته شدگان غیرنظامی در اوکراین، محکومیت بین‌المللی گسترده و تحریم‌های جدیدی را برای روسیه به همراه داشته است. مسکو نیز در مقابل،‌ ادعاهای مطرح شده توسط اوکرین و سایر کشورهای غربی مبنی بر «ارتکاب جرایم جنگی» را تکذیب کرده است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------