تشکر زلنسکی از بایدن به خاطر استفاده از عبارت "نسل کشی"



 ولودیمیر زلنسکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
.ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن همتای آمریکایی خود به خاطر استفاده از عبارت "نسل کشی" در توصیف تهاجم روسیه به اوکراین تشکر کرد.

به گزارش ایرنا از "سی ان ان"، زلنسکی مدعی شد: برای مقابله با بدی، خطاب مستقیم آن با نام درست ضروری است. ما از آمریکا برای کمک‌هایی که تاکنون به اوکراین کرده تشکر می‌کنیم ولی فورا به سلاح‌های سنگین بیشتر برای مقابله با تهاجم روسیه نیاز داریم. 

 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تداوم حملات لفظی‌ به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای نخستین بار او را به "نسل کشی" متهم کرد و گفت که حمله پوتین به اوکراین "نسل کشی" است. 

 

بایدن عصر سه شنبه به وقت محلی در ایالت آیووا این مطلب را بیان کرد و اقدامات دولتش برای رسیدگی به هزینه‌های رو به افزایش در آمریکا را در میان جنگ در اوکراین برشمرد. 

 

به گزارش ایرنا، دو مقام آمریکایی اعلام کردند که دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه بسته نظامی دیگری به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص دهد. 

 

آمریکا از ابتدای آغاز به کار دولت بایدن تاکنون بیش از ۲.۴ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین صادر کرده است که شامل بیش از ۱.۷ میلیارد دلار کمک نظامی به کی‌یف از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------