آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امارات حمله از پایگاه آمریکا در این کشور علیه یمن و عراق را ممنوع کرد / واشنگتن، جنگنده ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد

وال استریت ژورنال نوشت: پنتاگون جنگنده‌ها، پهپاد‌های مسلح و سایر هواپیما‌ها را به قطر منتقل می‌کند. این تغییر مکان نیرو‌ها و تجهیزات به…

روسیه خطاب به ارتش اوکراین: هم‌اینک سلاحتان را زمین بگذارید/ ارسال موشک‌های ضد هوایی پیشرفته به اوکراین



 وزارت دفاع روسیه,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای از تمامی نظامیان اوکراین خواست تا هم‌اینک سلاح‌های خود را زمین بگذارند و آخرین مدافعان "ماریوپل" نیز آنچه مسکو آن را "مقاوت بی‌معنا" یاد می‌کند، پایان دهند. 

 به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، این درخواست درحالی منتشر شده است که به گفته کی‌یف، مسکو حمله بزرگ خود را آغاز کرده است.  

 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: تنها تصمیم درست را بگیرید، یعنی توقف عملیات نظامی و زمین گذاشتن سلاح‌ها. ما به همه نیروهای ارتش اوکراین و مزدوران خارجی اعلام می‌کنیم که به دلیل بدبینی مقامات کی‌یف، سرنوشتی غیرقابل حسرت در انتظار شما است.

 

ارتش روسیه همچنین به نظامیان اوکراینی واقع در ماریوپول که هنوز سایت صنعتی آزوفستال را اشغال کرده‌اند، وعده داد که در صورت تسلیم شدن در روز جاری، جانشان نجات می‌یابد.

 

براساس این گزارش، ساعت ۱۲:۰۰ بعدازظهر امروز (۰۹:۰۰ به وقت گرینویچ) این آتش‌بس پیشنهاد شد که بر اساس آن از ساعت ۱۴:۰۰ بعد از ظهر (۱۱:۰۰ به وقت گرینویچ) تا ۱۶:۰۰ (۱۳:۰۰ به وقت گرینویچ) اجرا شود و بر اساس آن همه واحدهای مسلح اوکراینی و مزدوران خارجی بدون استثنا و بدون اسلحه یا مهمات آزوفستال را ترک کنند.

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ما از مقامات کی‌یف می‌خواهیم عقل سلیم داشته باشند و به نظامیان دستور دهند که مقاومت بی‌معنای خود را متوقف کنند.

 

بر اساس این گزارش، از زمان آغاز محاصره این بندر استراتژیک در اوایل ماه مارس، مسکو بارها از نیروهای اوکراینی خواسته است که سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

 

انگلیس موشک‌های ضد هوایی پیشرفته به اوکراین ارسال می‌کند

 دولت انگلیس قصد دارد تا خودروهای زرهی با فناوری پیشرفته را همراه با موشک های ضد هوایی نصب شده بر روی آنها به اوکراین ارسال کند.

 

نشریه سان روز سه‌شنبه گزارش داد که انگلیس در نظر دارد تا ارتش اوکراین را به سامانه موشکی موسوم به «استورمر» مجهز، تا به اصطلاح آسمان این کشور را از جنگنده‌های روس پاکسازی کند. این سامانه قرار است ظرف چند روز آینده در هواپیماهای ترابری بارگیری شده و به اوکراین ارسال شود.

 

پیشتر هم بن والاس وزیر دفاع انگلیس از قصد این کشور برای ارسال سامانه موشکی استارزترک به اوکراین خبر داده بود. این موشک ها با سرعتی بیش از سه برابر سرعت صوت حرکت می کنند و برای سرنگونی جت‌های دشمن که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند مناسب هستند.

 

«ریچارد کمپ» فرمانده سابق نیروهای انگلیس در افغانستان، در این باره به سان گفت: «ترکیب دو سامانه موشکی استارزترک و استورمر توانایی جنگی اوکراین را به میزان قابل توجهی تقویت خواهد کرد.»

 

وی افزود که این دو سامانه جنگی، به هرگونه تلاش برای حمله سطح پایین توسط نیروی هوایی پوتین آسیب جدی وارد می کند.

 

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که رئیس جمهوری اوکراین امروز اعلام کرد که فاز جدید جنگ با تشدید حملات در شرق این کشور آغاز شده است. رسانه‌های اوکراینی و کانال‌های تلگرامی هم از وقوع یک رشته انفجار در منطقه دونتسک و گلوله باران در مارینکا، اسلاویانسک و کراماتورسک خبر دادند. همچنین مقامات محلی و رسانه ها گزارش دادند که صدای انفجار در خارکف واقع در شمال شرق ، میکولایف در جنوب و زاپوریژژیا در جنوب شرق اوکراین شنیده شده است.

 

رئیس جمهوری اوکراین دیشب با ایراد سخنانی تائید کرد: نیروهای روسی نبرد را در منطقه دونباس که از مدت‌ها قبل تدارک دیده بودند، آغاز کردند. وی با بیان اینکه بخش بزرگی از ارتش روسیه در این حملات متمرکز است افزود: مهم نیست چند سرباز روسی به اینجا آورده شوند، زیرا ما می جنگیم و از خود دفاع خواهیم کرد.

 

انتقاد زاخارووا از تصمیم آمریکا برای افزودن نام روسیه در لیست "حامیان تروریسم"

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت، مسکو بیانیه اخیر واشنگتن مبنی بر اینکه در حال بررسی افزودن نام روسیه به فهرست کشورهای حامی "تروریسم" است، یک "اقدام پروپاگاندایی" در نظر می‌گیرد.

 وزارت دفاع روسیه,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن احتمال تعیین روسیه به عنوان "حامی دولتی تروریسم" را بررسی می‌کند.

 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در برنامه‌ای زنده در یوتیوب عنوان داشت: «هیچ کسی درباره حقایق صحبت نمی‌کند. باید به آن دسته از افراد که هنوز متقاعد نشده‌اند، بگوییم که این اقدامات آمریکا یک "اقدام پروپاگاندایی" است و همچنین متقاعد کردن آن‌ها امری ضروری و حیاتی است.»

 

پکن: همکاری چین و مسکو «مقاوم و درون‌زا» است

به گزارش خبرگزاری رویترز، معاون وزیر امور خارجه چین در دیدار با سفیر روسیه در پکن، افزایش تقریبا ۳۰ درصدی تجارت روسیه - چین در سه ماهه نخست سال میلادی جاری را گواهی بر «مقاومت و قدرت درون‌زا» همکاری میان این دو کشور دانست.

 

دو طرف همچنین به گفت‌وگو درباره مناقشه اوکراین پرداختند، حمله‌ای به اوکراین که روسیه آن را «عملیات ویژه نظامی» نامیده و چین تاکنون آن را محکوم نکرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------