زلنسکی و پوتین در نشست جی ۲۰ شرکت می‌کنند/ر ئیس جمهور اوکراین: گفتگوهای صلح با روسیه در آستانه نابودی است



  زلنسکی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولودیمیر زلنسکی گفت: تضمین‌های امنیتی برای کی‌یف باید مبتنی بر این باشد که کشورهای ضامن، نظامیان خود را در اسرع وقت اعزام کنند. 

 زلنسکی: برای دفاع از اوکراین به جنگجو نیاز داریم

 ولودیمیر زلنسکی گفت: تضمین‌های امنیتی برای کی‌یف باید مبتنی بر این باشد که کشورهای ضامن، نظامیان خود را در اسرع وقت اعزام کنند.

 

وی در مصاحبه با رسانه‌های لهستانی افزود: مطمئنم به تضمین‌های امنیتی نیاز داریم، دقیقاً می‌دانم به چه چیزی نیاز داریم و می‌خواهیم آنچه که نیاز داریم، برآورده شود. مهم‌ترین چیزی که فوری می‌خواهیم، مرد میدان و جنگجوست.

 

رئیس‌جمهور اوکراین با بیان اینکه سلاح کافی به این کشور ارسال شده است، عنوان کرد: مهم نیست چقدر بی‌ادبانه به نظر آید، ولی فکر می‌کنم برای تضمین‌های امنیتی باید به اعزام جنگجویان پرداخت.

 

گفتگوهای صلح با روسیه در آستانه نابودی است 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: مذاکرات صلح با مسکو به دلیل خشم عمومی نسبت به جنایاتی که گفته می‌شود توسط سربازان روسی مرتکب شده‌اند، نزدیک به شکست است.

 

زلنسکی به خبرنگاران لهستانی گفت: مردم (اوکراینی‌ها) می خواهند آنها( سربازان روس) را بکشند. وقتی چنین نگرشی وجود دارد، صحبت کردن در مورد مسائل دشوار است. اکنون به دلیل جنایاتی که سربازان روس مرتکب شده‌اند مذاکرات صلح در آستانه شکست است.

 

 لهستان بیش از ۲۰۰ تانک به اوکراین می‌دهد 

لهستان با تحویل بیش از ۲۰۰ تانک T-72 شوروی سابق از کشور همسایه خود اوکراین در برابر روسیه حمایت می کند. این خبر را خبرگزاری رادیو لهستان IAR روز جمعه به نقل از آژانس های دولتی گزارش داد. بر این اساس بیشتر این تانک ها تا به حال از مرز عبور کرده‌اند و در خاک اوکراین هستند.

 

"ماتئوش موراویسکی"، نخست وزیرلهستان هم چند روز پیش تحویل تانک های بزرگ به اوکراین را تایید کرده بود، اما در ابتدا عدد دقیقی ارائه نکرد. آندری دودا، رئیس جمهور لهستان هم اوایل این هفته گفت که لهستان از زمان آغاز جنگ تاکنون معادل ۱.۵ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین داده است.‎

 

 

 زلنسکی و پوتین در نشست جی ۲۰ شرکت می‌کنند 

"ولادیمیر زلنسکی"، رئیس‌جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، قصد دارند در نشست گروه ۲۰ در بالی اندونزی در ماه نوامبر شرکت کنند. "جوکو ویدودو"، رئیس‌جمهور اندونزی که میزبان این نشست است روز جمعه گفت که هر دوی آنها آمدن خود را اعلام کرده‌اند.

 

"ویدودو"، رئیس موقت گروه ۲۰ اقتصاد برتر توسعه یافته و نوظهور، در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت که زلنسکی و پوتین را به این اجلاس دعوت کرده است، زیرا جنگ در اوکراین تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهانی داشته است. ویدودو گفت: ما آگاه هستیم که جی ۲۰ نقش کاتالیزوری را برای بهبود اقتصاد جهانی ایفا می کند. وی این هفته با زلنسکی و پوتین تماس گرفت و از هر دو سیاستمدار خواست تا از طریق مذاکره به جنگ پایان دهند.

 

اندونزی درخواست اوکراین برای تحویل تسلیحات را رد کرد. ویدودو در این باره گفت: دستور قانون اساسی اندونزی و اصول سیاست خارجی ما را از کمک تسلیحاتی به دیگر کشورها منع می کند. با این حال، ما آماده ارائه کمک های بشردوستانه به اوکراین هستیم.‎

 

رئیس‌جمهور اوکراین از هیات‌های دیپلماتیک حاضر در کی‌یف تشکر کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، از سفیر بریتانیا برای بازگشت به کی‌یف تشکر کرد.

 

آقای زلنسکی همچنین از ۲۷ هیات دیپلماتیک خارجی دیگر که در حال حاضر در پایتخت مشغول به کار هستند، تشکر کرد و گفت که این یک حرکت بسیار مهم برای حمایت از اوکراین است.

 

وی گفت: "این گونه حرکات همراه با حمایت قوی دفاعی، مالی و سیاسی از سوی جهان آزاد به این معناست که نیاز به پایان دادن به جنگ برای روسیه بیش از پیش آشکار می‌شود و شکست اشغالگران تغییر ناپذیر است".

 

وی افزود که روس‌ها در شهر اشغالی خرسون در حال آماده شدن برای انتقال سیستم پولی محلی به روبل روسیه هستند و همچنین از یک روزنامه‌نگار اوکراینی که روز پنجشنبه بر اثر اصابت موشک به ساختمان وی جان باخت، تمجید کرد.

 

زلنسکی همچنین از کنگره آمریکا برای تصویب لایحه‌ای که به رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد تجهیزات نظامی به اوکراین را قرض یا اجاره دهد، تشکر کرد. 

 

 ادعای اوکراین مبنی بر توقیف ۲۰۰۰ اثر هنری توسط روسیه 

شورای شهر ماریوپل در حال آماده شدن برای شروع یک فرآیند کیفری نسبت به غارت فرهنگی گسترده است.

 

گاردین، مقامات اوکراینی از توقیف ۲۰۰۰ اثر هنری در موزه‌های منطقه تخت اشغال ماریوپل و انتقال آنها به مناطق تحت کنترل روسیه در دنباس توسط نیروهای نظامی روسیه خبر داده‌اند.

 

آنها گفتند که این آثار هنری توقیف شده شامل چندین اثر اصلی از آرخیپ کویندژی نقاش بومی منطقه در قرن نوزدهم و ایوان آیوازوفسکی نقاش رمانتیک مشهور روسی و همینطور یک طومار دست‌نویس تورات منحصر به فرد و انجیل محصول سال ۱۸۱۱ توسط چاپخانه ونیزی که برای یونانیان ماریوپل ساخته شده بود، می‌شود.

 

شورای شهر ماریوپل گفته که ضمن آماده‌سازی مستندات و مواد لازم برای شروع یک فرآیند کیفری به نهادهای مجری قانون درصدد شکایت به اینترپل (پلیس بین‌الملل) خواهد بود.

 

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین پیش‌تر ادعا کرده بود که نیروهای روسیه به شکل جمعی غارت می‌کنند. این ادعا پس از انتشار فیلم‌ها و صوتی‌هایی بود که به نظر می‌آمد نیروهای روسی در حال ارسال بسته های حاوی کالاهای مسروقه را به روسیه هستند.

 

اوکراینی‌ها از دو ماه پیش درخصوص حفاظت از آثار هنری کشورشان که آنها را میراث فرهنگی و هویت‌بخش خود می‌دانند، اقداماتی را انجام داده‌اند.

 

دو ملت اوکراین و روسیه دارای پیوند عمیق تاریخی، فرهنگی و زبانی هستند و به نوعی اوکراین سرزمین مادر روسیه خوانده می‌شود.

 

بسیاری دو کشور را در قلمرو فرهنگ اسلاوی و بعضا ارتدوکسی قرار می‌دهند.

 

سازمان جهانی هنر گتی پیش‌تر هشدار داده بود که میلیون‌ها اثر هنری و بناهای تاریخی در اوکراین در خطر غارت یا بمباران قرار دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------