آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

سازمان اطلاعات ارتش اوکراین: پوتین تا آخر تابستان با کودتا برکنار می‌شود /آماده‌باش فنلاند برای حمله احتمالی روسیه



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین مدعی شد، کودتا برای برکناری ولادیمیر پوتین در حال انجام است و روسیه تا پایان سال جاری میلادی در جنگ اوکراین شکست خواهد خورد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، ژنرال کایرلو بودانوف ۳۶ ساله، مسئول سازمان اطلاعات ارتش اوکراین در اظهاراتی مدعی شد که معتقد است نقطه عطفی در جنگ اوکراین در اواخر تابستان امسال رقم خواهد خورد و در نهایت شاهد برکناری پوتین از قدرت خواهیم بود.

 

ژنرال بودانوف به اسکای نیوز گفت: این نقطه عطف در نیمه دوم ماه اوت رقم خواهد خورد.

 

او ادامه داد: بیشتر بخش فعال جنگ اوکراین تا پایان سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید. این در نهایت منجر به تغییر رهبری فدراسیون روسیه خواهد شد. این فرآیند اکنون به جریان افتاده است. در نتیجه، ما قدرت اوکراین را در تمام مناطق خود احیا خواهیم کرد.

 

این اظهارات ژنرال بودانوف خوش‌بینانه‌ترین ارزیابی است که یک مقام اوکراینی از زمان آغاز جنگ در این کشور تا کنون در قبال دورنمای این جنگ ارائه کرده است.

 

این رئیس سازمان اطلاعات ارتش اوکراین یکی از معدود مقامات ارشدی بود که سابقا به درستی پیش‌بینی کرد نیروها و تانک‌های روسیه از مرزهای اوکراین سرازیر خواهند شد تا خاک این کشور را تصرف کنند.

 

ژنرال بودانوف همچنین مدعی شد که پوتین ۶۹ ساله "در وضعیت روحی و جسمی بسیار بدی قرار دارد" و گفت که از سرطان و سایر بیماری‌ها رنج می‌برد.

 

در همین حال رسانه‌های غربی از جمله دیلی میل انگلیس  از قول یک الیگارش روس ناشناس ادعا کردند که پوتین "به شدت مبتلا به سرطان خون" است.

 

به نوشته این روزنامه این الیگارش - که روابط نزدیکی با کرملین دارد و برای محافظت از هویتش فقط تحت عنوان "یوری" خودش را معرفی کرد - ادعا کرد که پاره‌ای مشکلات سلامتی که گمان می‌رود پوتین از آنها رنج می‌برد به ابتلای او به سرطان خون مرتبط است.

 

خشم زلنسکی از پیشنهاد فرانسه درباره اوکراین

 

«یاهونیوز» نوشته رئیس‌جمهور اوکراین به پیشنهاد مکرون درباره واگذاری بخشی از خاک این کشور به روسیه برای خاتمه‌‌ دادن به جنگ، به خشم آمد و گفت: این پیشنهاد کاملاً غیر قابل توجیه و اتلاف وقت است.

 

آماده‌باش فنلاند برای حمله احتمالی روسیه 

س از اعلام رهبران فنلاند مبنی بر پیوستن بی درنگ به ناتو و طرح اقدامات تلافی جویانه از سوی کرملین، دولت هلسینکی پناهگاه های خود را برای حملات احتمالی مسکو آماده می کند.

 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش  ایرنا به نقل از تارنمای نشریه نیوزویک، ساکنان فنلاند در مناطق هم مرز با روسیه برای خرید مایحتاج روزانه هجوم برده و برای ورود به پناهگاه‌هایی که برای جنگ احتمالی با مسکو در نظر گرفته شده، آماده می شوند. این وضعیت پس از اعلام کرملین مبنی بر اقدامات تلافی جویانه در واکنش به  درخواست فنلاند برای پیوستن به ناتو ایجاد شده است.

 

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: اندکی پس از اینکه «سائولی نینیسته» رئیس جمهور فنلاند و «سانا مارین» نخست وزیر این کشور در بیانیه ای خواستار پیوستن بی درنگ کشورشان به ناتو شدند، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کرملین چاره ای جز تلافی ندارد.

 

وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص افزود: روسیه مجبور است اقدامات تلافی جویانه با ماهیت نظامی- فنی و غیره را به منظور مقابله با تهدیدات علیه امنیت ملی خود در دستور کار قرار دهد.  

 

"شبکه خبری بی بی سی روسیه" هم در گزارشی نوشت: برخی فنلاندی های ساکن مناطق هم مرز با روسیه در حال تهیه مواد غذایی هستند. این شبکه خبری افزود: دولت هلسینکی برای درگیری احتمالی با همسایه ای که بیش از ۸۰۰ مایل (نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر) مرز مشترک با آن دارد، آماده می شود.

 

شهردار شهر "لاپن‌رانتا" فنلاند در ۳۰ کیلومتری مرز با روسیه در این خصوص گفت: مردم در حال تهیه مواد غذایی هستند و ما هم پناهگاه های ساخته شده برای حملات هوایی و هیبریدی مسکو را بررسی می کنیم.  

 

وی با اشاره به حمله روسیه به اوکراین که در ماه فوریه (۵ اسفند) آغاز شد، گفت: کشور کوچکی مانند فنلاند برای هرگونه مقابله با روسیه به متحدانش نیاز دارد، به ویژه در برهه ای که بخشی از اروپا درگیر یک نبرد است.  

 

فنلاند و همسایه دیگرش سوئد از زمان آغاز جنگ در اوکراین در گیر و دار پیوستن به ناتو بوده اند.  تکاپوی این دو کشور برای پیوستن به ناتو در حالی است که دو کشور  پس از دهه ها عدم تعهد نظامی به یک ائتلاف نظامی می‌پیوندند و شاهد تغییر عمده‌ای در سیاست امنیتی خود هستند.  

 

به باور ناظران چنانچه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تصمیم به برداشتن گام های تلافی جویانه نظامی داشته باشد ، فنلاند با بیش از ۵۴ هزار پناهگاه آمادگی اسکان چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را دارد ضمن آنکه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ پناهگاه تنها در هلسینکی پایتخت این کشور قرار دارد.  

 

یک روزنامه محلی فنلاند نیز به نقل از منابع ناشناس اعلام کرده است که دولت هلسینکی به تلافی تهدیدهای مسکو، گاز وارداتی آن را تا روز جمعه هفته جاری قطع خواهد کرد.

 

ادعای دولت هلسینکی مبنی بر قطع واردات گاز از روسیه در حالی است که این کشور بیش از سایر بخش های اروپا متکی به گاز روسیه است، زیرا خطوط لوله گاز روسیه به طور مستقیم از این کشور عبور می کند.

 

برق صادراتی روسیه به فنلاند قطع شد 

یک اپراتور و تامین کننده زیر مجموعه شرکت «اینتررائو» روسیه روز گذشته اعلام کرده بود که مسکو از روز شنبه ارسال برق به فنلاند را به دلیل پرداخت نکردن قبوض معوقه قطع می‌کند.

 

طبق بیانیه این شبکه، شرکت «راو نوردیک»، زیرمجموعه شرکت هلدینگ انرژی دولتی روسیه «اینتر رائو»، مستقر در هلسینکی، از ششم ماه مه هیچ گونه پرداختی در ازای برق عرضه شده به فنلاند دریافت نکرده است.

 

در این بیانیه آمده است: راهی برای پرداخت پرداخت وجود ندارد و ما مجبوریم از ۱۴ مه برق رسانی را متوقف کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------