محدودیت‌های جدید کرونایی اعلام شد/ شیوع سویه جدید کووید در ایران



محدودیت های کرونا در ایران،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
داشتن برگه تست برای عبور و مرور از مبادی ورودی و خروجی مرزها الزامی شد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز 10 دی 1401 محدودیت‌های جدید کرونایی را اعلام کرد.

 

شیر اوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: با توجه به افزایش آمار کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا، داشتن برگه تست برای عبور و مرور از مبادی ورودی و خروجی مرزها الزامی است.

 

شیوع سویه جدید کرونا در ایران

موج هشتم کرونا در حال شیوع است. آمار مبتلایان کرونا در کشور روند افزایشی دارد. این کرونا علائم مختلفی دارد و سرعت انتقال کرونای جدید به مراتب بیشتر از سایر گونه‌ها است.

 

با توجه به تایید و اعلام رسمی ورود زیرسویه‌های جدید کرونا امیکرون به ایران و براساس پیش بینی‌های قبلی در هفته‌های آتی شاهد گسترش موج جدید کرونا در کشور خواهیم بود و ماه‌های بهمن و اسفند کاملا کرونایی را شاهد خواهیم بود.

 

قابل توجه است که باتوجه به وضعیت ناقص واکسیناسیون، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پایین بودن سطح ایمنی افراد، سرعت انتشار و انتقال بالای زیر سویه‌های جدید، ماه‌های سرد و تجمعات بیشتر پیش بینی می‌شود میزان ابتلا به کرونا در موج هشتم بسیار بالا خواهد بود.

 

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به اینکه احتمال عفونت مجدد در سویه های جدید نسبت به بقیه سویه ها بیشتر است،اظهارکرد: مدت قرنطینه زیر سویه‌های جدید معمولا ۵ روز است و اگر ضرورت داشت قابل افزایش است.

 

وی با بیان اینکه از زمان شناسایی اولین بیمار قطعی کرونایی در استان تا کنون ۷ موج پشت سرگذاشتیم، افزود: از بین موجهای کرونا، موج پنجم بیشترین دامنه را داشت و فاجعه بارتر و پرتلفات‌تر از سایر موجها بود و موج هفتم کمترین بستری وتلفات را داشت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------