تشخیص بیماری نادر توسط «چت‌ جی‌پی‌تی» پس از ناکامی 17 پزشک



تشخیص بیماری با چت‌ جی‌پی‌تی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
چت جی‌پی‌تی پس از ناکامی ۱۷ پزشک در تشخیص یک بیماری، علت درد مزمن یک کودک ۴ ساله را تشخیص داد.

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومیک تایمز، ابزار هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی متحول کننده بوده و صنایع مختلف را با ساده‌سازی کارهای تکراری و آزاد کردن زمان ارزشمند برای تلاش‌های مهم‌تر تغییر داده است. تاثیر آن به تازگی افزایش یافته است زیرا یک مادر نگران برای حل مشکلات سلامتی گیج کننده‌ی پسر چهار ساله‌اش به این هوش مصنوعی روی آورد.

 

این کودک به نام الکس در حالی که رشد او متوقف شده بود، از دندان درد شدید رنج می‌برد. مادر الکس می‌گوید که برای مدیریت درد باید هر روز به او یک داروی مسکن به نام «موترین» داده می‌شد در غیر این صورت او دچار درد شدیدی می‌شد.

 

شروع همه‌گیری کووید-۱۹ با مجموعه جدیدی از مشکلات برای این خانواده همراه بود. با شروع قرنطینه الکس شروع به نشان دادن رفتارهای غیرمعمولی مانند جویدن اشیاء کرد. خانواده‌اش گمان کردند که دندان‌های او دچار پوسیدگی شده است. آن‌ها به یک دندانپزشک مراجعه کردند اما هیچ مشکلی در دندان الکس پیدا نشد و آن‌ها به یک متخصص ارتودنسی ارجاع داده شدند.

 

متخصص ارتودنسی متوجه شد که کام الکس بسیار کوچک است و تصور بر این بود که این موضوع باعث ناراحتی الکس می‌شود. متخصص یک وسیله برای عریض کردن کام دهان به او داد و مشکل برای مدت کوتاهی بر طرف شد اما پس از مدتی کورتنی متوجه شد که الکس رشد نمی‌کند و سردرد و خستگی‌اش نیز ادامه داشت.

 

کورتنی برای درمان فرزندش تلاش زیادی کرد. او می‌گوید: ما پزشکان زیادی دیدیم. حتی مجبور شدیم به اورژانس مراجعه کنیم. من به تلاش ادامه دادم. من واقعا یک شب را با رایانه سپری کردم و همه این موارد را مرور کردم.

 

توقف رشد الکس بر این معما افزود. کورتنی با بسیاری از متخصصان پزشکی که تعداد آن‌ها در مجموع به ۱۷ نفر می‌رسد مشورت کرد اما تشخیصی انجام نشد.

 

سپس، زمانی که کورتنی تصمیم گرفت برای دریافت کمک به چت جی‌پی‌تی مراجعه کند، یک تغییر شگفت‌انگیز اتفاق افتاد.

 

او با دقت علائم پسرش را در ابزار هوش مصنوعی وارد کرد و چت جی‌پی‌تی در کمال تعجب یک تشخیص احتمالی پیشنهاد کرد. تشخیص این هوش مصنوعی سندرم طناب نخاعی متصل بود که یک بیماری عصبی غیر معمول به حساب می‌آید. این تشخیص باعث شد تا کورتنی به یک گروه فیس‌بوکی بپیوندد که در آن والدین تجربیات خود را در برخورد با کودکان مبتلا به این بیماری به اشتراک گذاشته بودند.

 

او بلافاصله با یک جراح مغز و اعصاب مشورت کرد و نگرانی‌های خود را در مورد سندرم طناب نخاعی متصل بیان کرد. اسکن‌های MRI بعدی تشخیص را تأیید کرد و منجر به انجام جراحی موفقیت‌آمیز برای رسیدگی به این بیماری شد.

 

سندرم طناب نخاعی، همانطور که توسط انجمن جراحان مغز و اعصاب آمریکا تعریف شده است، با چسبندگی غیرطبیعی بافت در نخاع مشخص می‌شود که حرکت آن را محدود می‌کند و باعث کشیدگی غیر طبیعی اعضای بدن می‌شود. در حالی که این بیماری نسبتا نادر است، تأثیر آن بر سلامت و رفاه یک فرد می‌تواند قابل توجه باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------