رژیم غذایی کتوژنیک برای کودکان دیابتی مناسب نیست



رژیم غذایی کتوژنیک،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
به گفته آکادمی اطفال آمریکا، رژیم‌های کم کربوهیدرات ممکن است رایج باشند، اما برای کودکان مبتلا به دیابت مناسب نیستند.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، در یک گزارش جدید، آکادمی اطفال آمریکا می‌گوید رژیم‌های کم کربوهیدرات را نمی‌توان برای کودکان یا نوجوانان مبتلا به دیابت نوع ۱ یا نوع ۲ توصیه کرد. دلیل آن این است که شواهد کمی وجود دارد که آنها مفید هستند، اما نگرانی‌هایی در مورد محدود کردن رژیم غذایی کودکان تا این حد وجود دارد.

 

در عوض، این آکادمی خانواده‌ها را تشویق می‌کند تا روی حذف کربوهیدرات‌های «بد» تمرکز کنند نظیر نوشیدنی‌های شیرین، شیرینی‌ها و سایر غذاهای فرآوری‌شده که دارای مواد مغذی کم هستند. از سوی دیگر مهم است که بچه‌ها کربوهیدرات‌های سالم از جمله سبزیجات، لوبیا و غلات غنی از فیبر را به اندازه کافی دریافت کنند.

 

رژیم «کتوژنیک» و رژیم‌های مشابهی که در میان بزرگسالان رایج است، می‌تواند محدودیت‌های بسیار سختی را برای کربوهیدرات‌ها ایجاد کند، که سقف آن به ۲۰ گرم در روز– معادل نصف فنجان برنج سفید- می‌رسد.

 

«ایمی رید»، متخصص تغذیه کودکان در مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی، گفت: «نگرانی بزرگ این است که رژیم‌های کم کربوهیدرات در دوره‌های حیاتی رشد، مواد مغذی را در کودکان کاهش می‌دهند.»

 

دیابت به اشکال مختلف وجود دارد: دیابت نوع ۱ در پی حمله سیستم ایمنی به سلول‌های پانکراس که انسولین تولید می‌کنند، ایجاد می‌شود. در دیابت نوع ۲ که اغلب با چاقی همراه است، بدن توانایی خود را برای استفاده صحیح از انسولین از دست می‌دهد.

 

در نتیجه سطح قند خون افزایش می‌یابد. کودکان مبتلا به نوع ۱ نیاز به تزریق روزانه انسولین یا استفاده از پمپ انسولین دارند. افراد مبتلا به نوع ۲ ممکن است به دارو یا کمک برای کاهش وزن نیاز داشته باشند. در هر دو مورد، توجه به رژیم غذایی مهم است.

 

دکتر «تامارا هانون»، یکی از نویسندگان، گفت: «برخی از والدین ممکن است علاقه مند به مصرف کربوهیدرات کم برای مدیریت دیابت کودکان خود باشند.»

 

هانون گفت: «حذف نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر، از جمله آب میوه، راه خوبی برای شروع است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------