مصرف چه مواد غذایی قبل از ورزش توصیه نمی شود



اخبار,اخبار پزشکی

تغذیه قبل از ورزش یکی از موارد مهمی است که ورزشکاران باید به آن توجه کنند. برخی مواد غذایی مناسب مصرف برای قبل از ورزش‌ نیستند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌به نقل از سایت MNT، این که قبل از ورزش چه غذایی مصرف کنیم مساله مهمی است. بدن قبل از ورزش نیاز به دریافت سوخت کافی دارد. هفت غذایی که بهتر است قبل از ورزش مصرف نشوند، عبارتند از:

 

شیرینی

قبل از ورزش شیرینی و کیک‌های شیرین مصرف نکنید . این مواد غذایی حاوی شکر سفید و آرد هستند  که باعث افزایش انسولین می‌شود و بعد از مدتی قند خون افت می‌کند. خوردن شیرینی قبل از ورزش باعث ایجاد خستگی می‌شود.

 

کلم پیچ

سبزیجاتی همچون کلم پیچ نیاز دارند که دستگاه گوارش بیشتر کار کند و در زمان ورزش ممکن است که بدن نتواند فعالیت شدید گوارشی انجام دهد. خوردن غذاهایی که سنگین هستند و یا باعث نفخ می‌شوند قبل از ورزش مناسب نیستند. بنابراین بهتر است که از خوردن سبزیجات خانواده‌ کلم خودداری کنید.

 

شیر

شیر باعث نفخ می‌شود، بنابراین بهتر است شیر یا  لبنیاتی که از شیر تولید می‌شوند را قبل از ورزش مصرف نکنیم. برخی از افراد نمی‌توانند لاکتوز دریافت کنند و مصرف لاکتوز باعث نفخ و اسهال برای آنها می‌شود.

 

الکل

مصرف الکل قبل از ورزش باعث می‌شود که آب بدن کاهش یابد. بنابراین مصرف الکل قبل از ورزش برای سلامتی خطرناک است.

 

نوشابه

کافئین برای ورزش خوب است اما کافئین موجود در نوشابه این طور نیست. خوردن نوشیدنی‌های گازدار باعث می‌شود که معده پر شود و ورزش  کردن سخت‌تر شود. بدین شکل ممکن است در زمان ورزش احساس خستگی کنیم.

 

آب میوه

خوردن آب میوه که فروکتوز دارد، باعث می‌شود که قند خون به طور ناگهانی بالا برود. مصرف آب میوه قبل از ورزش باعث نفخ و اسهال می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------