خواب 6 تا 8 ساعت؛ بهترین میزان خواب



اخبار,اخبار پزشکی

نتایج تازه‌ترین تحقیقات نشان داده است، 6 تا 8 ساعت خواب بهترین میزان خواب برای سلامتی قلب است که مانع از بیماری‌های عروق‌کرونر و سکته مغزی می‌شود.

به گزارش فارس، به نقل از گاردین، محققان آمریکایی در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافته‌اند، خواب 6 تا 8 ساعت بهترین میزان خواب برای سلامتی قلب و مغز است.

 

دانشمندان باور دارند، این میزان از خواب می‌تواند به سلامتی قلب و مغز کمک کند، مانع بیماری عروق‌کرونر و سکته مغزی شود و از افراد در برابر چاقی محافظت کند.

 

بر اساس نتایج به دست آمده، خواب کمتر یا بیشتر از این می‌تواند خطر بیماری عروق‌کرونر یا سکته را افزایش دهد.

 

این مطالعه که در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا در مونیخ ارائه شده است، نشان‌دهنده ارتباط مستقیم محرومیت از خواب و ایجاد بیماری‌های متعدد است.

 

فونتاس، محقق ارشد این مطالعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: «یافته‌های ما نشان می‌دهد خواب بیش از حد کم یا بیش از حد زیاد برای سلامتی قلب و مغز به میزان قابل توجهی مضر است؛‌ در حالی که خواب 6 تا 8 ساعت علاوه بر اینکه می‌تواند نیاز افراد را تأمین کند، ضامن سلامتی آنها نیز خواهد بود».

 

بر اساس داده‌های موجود، افرادی که خواب کمتر از 6 ساعت یا بیشتر از 8 ساعت دارند، 33 درصد بیش از دیگر افراد در معرض بیماری‌های قلبی و سکته مغزی قرار دارند.

 

طبق دپارتمان سلامتی و خدمات انسانی آمریکا در سال 2016، بیش از 64 میلیون آمریکایی از کمبود خواب رنج می‌بردند؛ ضمن اینکه آمار زنان بی‌خواب 4 برابر مردان بی‌خواب است.

 

به گفته متخصصان، میزان بی‌خوابی با بالا رفتن سن افزایش‌ می‌یابد و در افراد بالای 65 سال این میزان از درصد بالاتری برخوردار است، اما به طور کلی اختلالات خواب در همه سنین حتی در سنین کودکی نیز مانند بزرگسالی وجود دارد.

 

آمار گویای این نکته است که «بی‌خوابی» شایع‌ترین اختلال خواب است.

 

محققان باور دارند، بازدید پرتکرار روزانه از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام فرصت برخورداری از یک خواب خوب شبانه را از بین می‌رود و از سوی دیگر، افرادی که مشکلات خواب دارند ممکن است از پرسه زدن در این شبکه‌های مجازی به عنوان راهی برای وقت‌گذرانی استفاده کنند؛‌ غافل از اینکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای به خواب رفتن می‌تواند به اختلال خواب دامن بزند و فرد را در حادترین شرایط ممکن قرار دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------