سخنگوی وزارت بهداشت: فروش تجهیزات پزشکی دست دوم واقعیت ندارد/ با متخلفان حوزه نان برخورد می‌کنیم



اخبار,اخبار پزشکی,ایرج حریرچی

حریرچی گفت: فروش تجهیزات پزشکی دست دوم را تکذیب می‌کنم اما فروش تجهیزاتی که قابلیت مصرف چندباره دارند منع قانونی ندارد.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: به تازگی شایعاتی مبنی بر فروش تجهیزات پزشکی مصرف شده مانند پین و پروتز ارتوپد در فضای مجازی مطرح شده است اما من این موضوع را تکذیب می‌کنم.

 

وی ادامه داد: استفاده دوباره از تجهیزات پزشکی مصرف شده برای سلامت افراد مضر است، در همین راستا آگهی فروش این نوع تجهیزات و یا به احتمال بسیار کم استفاده از آن جرم محسوب می‌شود و با متخلف قانونی برخورد می‌کنیم.

 

حریرچی بیان کرد: برخی از تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌های سونوگرافی قابلیت استفاده مکرر دارند و در صورت رعایت مسائل بهداشتی و استریلیزه کردن این تجهیزات، همچنین دارا بودن استانداردهای لازم می‌توان از آنها استفاده کرد.

 

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: خرید و فروش تجهیزات پزشکی استفاده شده به شرط آنکه کیفیت لازم را داشته باشند سال‌ها انجام شده است و در صورت رعایت کردن همه شرایط و ضوابط، از نظر قانونی منعی برای انجام آن وجود ندارد.

 

وی بیان کرد: خرید و فروش تجهیزات با کیفیت معمولا به روش تجاری انجام نمی‌شود و برخی از مطب‌ها و درمانگاه‌ها برای تامین کمبودها اقدام به این کار می‌کنند.

 

ممنوعیت استفاده از جوش شیرین و بلانکیت در نانوایی‌ها

حریرچی درباره استفاده از جوش شیرین و بلانکیت در نانوایی‌های کشور اظهار کرد: برخی از نانوایان به بهانه کیفیت گندم از جوش شیرین و  برخی برای سفید سازی و مرغوبیت بیشتر نان تولیدی از بلانکیت استفاده می‌کنند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استفاده از جوش شیرین و بلانکیت ممنوع است و در صورتی که هنگام نمونه‌برداری از نان این مواد دیده شوند، با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

 

وی گفت: آموزش‌های لازم برای استفاده از جوش شیرین و بلانکیت به وسیله وزارت بهداشت به نانوایان داده شده است اما بسیاری از آنان به صورت خود جوش از مصرف این مواد خودداری می‌کنند.

 

حریرچی افزود: نان یکی از مواد غذایی اصلی مردم دنیا و به خصوص ایرانیان است که سلامت آن باعث  پیشگیری از بروز بسیاری بیماری‌ها و سلامت جسمانی افراد جامعه می‌شود.

 

سخنگوی وزارت بهداشت یادآوری کرد: بازرسان وزارت بهداشت به صورت دوره‌ای از همه مراکز به ویژه‌ نانوایی‌ها برای کنترل مسائل بهداشتی در سراسر کشور بازرسی می‌کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------