اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

درمان آسیب‌های مغزی خفیف با نور آبی



اخبار,اخبار پزشکی,درمان آسیب‌های مغزی خفیف با نور آبی
مطالعات محققان دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد قرارگرفتن در معرض نور آبی به طور روزانه، ‌آسیب‌های خفیف مغزی را بهبود می‌بخشد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس دیلی، بر اساس این مطالعه قرارگرفتن در معرض طول موج آبی در اوایل صبح، ریتم شبانه روزی و ساعت بیولوژیکی بدن را تنظیم می‌کند و باعث درمان اختلال خواب می‌شود.

 

در ادامه مطالعه آمده است اثر نور درمانی در افرادی که آسیب‌های خفیف مغزی دارند بیشتر است و علاوه بر تنظیم چرخه خواب، ‌در کاهش خواب‌آلودگی در طول روز، بهبود عملکرد شناختی و ترمیم سریعتر مغز نقش دارد.

 

آسیب‌های خفیف مغزی معمولا بر اثر دعوا، تصادف، سقوط از بلندی و در ورزش رخ می‌دهد. موج حاصل از انفجار هم می‌تواند منجر به این حالت شود. بر اثر آسیب‌های خفیف مغزی، رگ‌های خونی و بافت مغز در سطح میکروسکوپی آسیب می‌بینند.

 

معمولا این عارضه با عوارضی مانند سردرد، عدم تمرکز، مشکلات دید و کاهش هوشیاری، با توجه به درجه آسیب، همراه است.

 

اختلال خواب یکی دیگر از عوارض آسیب مغزی است.

 

در این مطالعه محققان داوطلبان را به طور روزانه به مدت ۳۰ دقیقه در یک بازه شش هفته‌ای در معرض نور آبی با طول موج حداکثر ۴۶۹ نانومتر قرار دادند. نور آبی تولید یک ماده شیمیایی به نام ملاتونین را سرکوب می‌کند. بدن در طول روز به ملاتونین نیاز ندارد، چون باعث خواب آلودگی می‌شود. بر اساس این مطالعه زمانی که بدن در صبح در معرض نورآبی قرار می‌گیرد، ریتم خواب تنظیم شده و در شب خواب عمیق‌تر و بهتری دارد و می‌توان بسیاری از عوارض آسیب‌های مغزی را کاهش داد.

 

نتایج این مطالعه در نشریه Neurobiology of Disease منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------