اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

چین: ۲۵ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند/ تصویر سوپ خفاش، عامل شیوع کرونا



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا
چین ۸۳۰ مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا را تأیید و اعلام کرد که شمار جانباختگان به ۲۵ نفر رسیده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، کمیسیون ملی بهداشت چین روز جمعه با اعلام اینکه از تاریخ ۲۳ اُم ژانویه ۸۳۰ مورد ابتلا به ویروس جدید و مرموز کرونا شناسایی شده است، شمار قربانیان این بیماری مرگبار را ۲۵ تن اعلام کرد.

 

گفته می شود که این ویروس که منشأ نوع جدیدی از بیماری ذات الریه است، نخستین بار اواخر سال میلادی گذشته در شهر «ووهان» در مرکز چین شناسایی شد و به سرعت به سایر شهرهای چین از جمله پکن، شانگهای و همچنین کشورهای آمریکا، تایلند، کره جنوبی و ژاپن سرایت کرد.

 

دولت چین نیز به منظور جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری، شهر ووهان با ۱۱ میلیون نفر جمعیت را قرنطینه کرد.

 

به این ترتیب با شیوع نوع جدیدی از ویروس‌های خانواده «کرونا»، هرگونه رفت و آمد به شهر بندری ووهان قدغن شده است.

 

گفتنی است با آغاز سال جدید چینی از روز شنبه، شهروندان بیشتری از این کشور اقدام به انجام سفرهای داخلی و خارجی می‌کنند و همین مسئله بیم شیوع بیماری را افزایش داده است.

 

تصویر سوپ عجیب و غریبی که باعث مرگبارترین ویروس این روزهای جهان شده

رسانه های چینی می گویند یکی از دلایل احتمالی ابتلا به ویروس کشنده کرونا، این خوراک خفاش است.

اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا
اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا

 

 گمانه‌زنی‌ها بر سر منشا ویروس مرموز چینی؛ مار،‌ توله گرگ یا سوپ خفاش

برخی کارشناسان بر این باورند که کروناویروس ووهان از حیوانات وحشی که به طور غیرقانونی در بازار غذاهای غیرمتعارف مورد معامله قرار گرفته‌اند منشا گرفته و متخصصان می‌گویند این ویروس از مارها یا توله‌های گرگ به انسان منتقل شده است.

 

نشریه "استاندارد مدیا"ی انگلیس نیز اینطور نوشت که بر اساس مقاله‌ای که در بولتن "علوم چین" منتشر شده است، کارشناسان بر این باورند که خفاش‌های میوه می‌توانند میزبان این ویروس باشند و با توجه به رواج سوپ خفاش در شهر ووهان چین، این ویروس ممکن است از این طریق به انسان‌ها منتقل شده باشد.

 

این در حالی است که گفته می‌شود اگرچه ممکن است میزبان اصلی این ویروس خفاش‌ها باشند اما احتمالا یک رابط ناشناخته میان خفاش‌ها و انسان‌ها برای انتقال این ویروس وجود دارد.

 

بیشتر موارد ابتلا به این ویروس در چین بوده است اما مشاهده بیمارانی نیز در ژاپن، عربستان سعودی، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ویتنام و ایالات متحده تایید شده‌ است. از میان ۲۵ نفری که به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند، تقریبا همگی سالمند بوده و بیماری‌های مرتبطِ قلبی و تنفسی داشته‌اند. هم‌چنین ۲۰ نفر از پرسنل پزشکی نیز در چین به این ویروس مبتلا شده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------