ربیعی: پروازهای رفت و برگشت ایران - چین متوقف شد/ نمکی: قرنطینه دو هفته‌ای دانشجویان ایرانی در صورت بازگشت



اخبار,اخبار پزشکی,علی ربیعی
سخنگوی دولت گفت: مسئولیت سلامت ایرانیان بر عهده دولت است از این رو به طور موقت پروازهای مستقیم ایران از چین و چین به ایران تعطیل شد

به گزارش مهر، علی ربیعی سخنگوی دولت عصر امروز در تشریح جلسه بررسی راهکارهای مقابله با ویروس کرونا، گفت:ما در کنار دولت و مردم چین هستیم ضمن آنکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم آمادگی خود را اعلام کرده و کمک هایی که مورد نیاز و در توان ایران است حتما انجام خواهیم داد.

 

وی اعلام کرد: در تمام مرزهای ورودی  که احتمال ورود و خروج از آنها وجود دارد تیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آنجا با نیروهای متخصص مستقر است ضمن آنکه همه مرزهای هوایی، زمینی و دریایی هم کنترل می‌شود.

 

سخنگوی دولت تاکید کرد: مسئولیت سلامت ایرانیان  بر عهده دولت است از این رو تصمیمات ما مبتنی بر سلامت آنها است. از این رو به طور موقت پروازهای مستقیم ایران از چین و چین به ایران تعطیل شد تا تمهیدات بیشتر اندیشیده شود.

 

ربیعی همچنین گفت: ایرانیان مقیم چین در صورت تمایل به بازگشت، با هواپیمای تجهیز شده به کشور بازگردانده می شوند.

 

سخنگوی دولت گفت: مردم به شایعاتی که درباره «کرونا» منتشر می شود توجه نکنند چرا که وزارت بهداشت محور اطلاع رسانی در این زمینه است.

 

وزیر بهداشت: قرنطینه دو هفته‌ای دانشجویان ایرانی در صورت بازگشت

صر امروز اظهار داشت: همکاران ما در تمام مبادی ورودی کشور اعم از دریایی، زمینی و هوایی مستقر شده و تمام موارد را کنترل کرده‌اند و تا این لحظه موردی از ابتلا به ویروس کرونا جدید گزارش نشده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به تصمیم شب گذشته سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اعلام اضطرار بیماری ناشی از ویروس کرونا، امروز نامه‌ای خطاب به معاون اول رییس‌جمهوری نوشتم و درخواست کردم تدابیر ویژه جدیدی درباره برخورد با این بیماری اتخاذ شود. همچنین خواستم به شکل موقت، رفت و برگشت پروازهای ایران به چین متوقف شود.

 

وزیر بهداشت گفت: امروز جلسه اضطراری با حضور وزرای راه‌و‌شهرسازی، امورخارجه، گردشگری و میراث فرهنگی، کشور و سخنگوی دولت برگزار شد که در این جلسه قرار شد پروازهای رفت و برگشت ایران به چین به‌طور موقت متوقف شود.

 

نمکی اظهار کرد: همچنین قرار شد پروازهای ویژه‌ای برای هموطنان ما در چین در نظر گرفته شود که این افراد به کشور بر گردند و نظارت ویژه‌ای بر این افراد داشته باشیم. همچنین حدود ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی که در ووهان چین گرفتارند و براساس گزارش دولت چین، این افراد آلودگی ندارند و با وزارت‌خارجه هماهنگ کردیم تا این افراد به ایران بر گردند. این افراد ۲ هفته در قرنطینه و تحت مراقبت و نظارت خواهند بود.

 

وزیر بهداشت گفت: این تصمیم‌ها به طور موقت خواهد بود و تصمیم دائمی نیست و به محض تغییر در شرایط، اعلام خواهیم کرد.

 

واکنش سفیر چین به اقدام ایران

سفیر چین در ایران در توییتی به زبان فارسی نوشت:‌ امیدوارم همگان توجه داشته باشند که سازمان بهداشت جهانی به کشورها توصیه نمی‌کند محدودیت‌‌های سفر یا تجارت با چین اعمال کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------