وزیر بهداشت ترکیه: 758 مورد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در ایران است؛ آزمایش مثبت 18 نفر و فوت 5 نفر/ واکنش وزارت بهداشت ایران



اخبار,اخبار پزشکی,وزیر بهداشت ترکیه
وزیر بهداشت ترکیه طی تماس تلفنی با همتای ایرانی خود بر اتخاذ تدابیر فوری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرفوری به نقل از آناتولی، فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه با انتشار توئيتی اعلام کرد: طی یک تماس تلفنی با سعید نمکی وزیر بهداشت ایران در خصوص شیوع ویروس کرونا ( کووید -19) در این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردیم.

 

کوجا افزود: «در این گفت‌وگوی تلفنی بر اتخاذ تدابیر فوری و اجرای آن‌ها در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در دو کشور تاکید شد. ما در کنار همسایه مان ایران هستیم».

 

وی همچنین اعلام کرد: «در گفت‌وگو با سعید نمکی وزیر بهداشت ایران اعلام شد که از 758 مورد مشکوک 18 مورد آن مثبت بوده و از این شمار 5 تن جان باخته اند. از روز یکشنبه ارایه گواهی سلامت پزشکی مسافران ایران اجباری خواهد شد.»

 

گفتنی است تا کنون ویروس کرونا در ایران جان 4 نفر را تاکنون گرفته است. تعداد مبتلایان در ایران 18 نفر اعلام شده است.

 

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت: سخنان وزیر بهداشت ترکیه درباره کروناویروس در ایران، درست منعکس نشده است

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در پیامی توییتری، نوشت: آمار نقل قول شده از سوی وزیر بهداشت ترکیه در مذاکره با وزیر بهداشت ایران، درست منعکس نشده است.

 

در متن پیام توییتری کیانوش جهانپور آمده است: «از میان ۷۳۵ موردی که ظرف روزهای اخیر تحت نظر و بررسی قرار گرفتند، ۱۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹ (کروناویروس) تأیید شده که چهار نفر از این جمع متاسفانه جان خود را از دست داده‌اند. این آمار در نقل قول وزیر بهداشت ترکیه از مذاکره خود با دکتر سعید نمکی درست منعکس نشده است.»

 

بر اساس این گزارش، پس از پوشش خبر صحبت‌های وزیر بهداشت ترکیه در برخی رسانه‌ها، برخی تصور کردند آمار ۷۳۵ نفر، مربوط به تعداد «مبتلایان» به ویروس کرونای جدید است اما منظور از این آمار، تعداد «موارد مشکوک به ابتلا» بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------