23 ابتلای قطعی و 2 فوتی بر اثر کرونا در اصفهان/ فوت 3 نفر از ١٥ مورد کرونا مثبت در آذربایجان شرقی، مرگ یک نفر در سقز



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در اصفهان
سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با کرونا در اصفهان گفت: تا این لحظه آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا، ۲۳ نفر در استان اصفهان است که علاوه بر این تعداد، در کاشان و آران و بیدگل نیز ۹ نفر به این بیماری مبتلا شدند.

به گزارش ایسنا، آرش نجیمی عصر امروز (شنبه-۱۰ اسفند) در نشست خبری اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جهت مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: از مهمترین اقدامات، راه اندازی آزمایشگاه بود که در ابتدای کار خود را با یک کیت آغاز کرد.

 

وی افزود: تعداد قابل توجهی کیت موجود است که در اسرع وقت نمونه های مشکوک ابتلا به بیماری کرونا را آزمایش و نتیجه را اعلام می کنیم. در حال حاضر هفت مورد مربوط به تشخیص موارد مثبت، در این آزمایشگاه  انجام شده است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان دیگر اقدامات انجام شده در راستای مقابله با بیماری کرونا، گفت: دستورالعمل بهداشتی تهیه و ارسال شده است. همچنین تجهیزات حفاظت فردی و مواد ضدعفونی برای مراکز بهداشتی درمانی تهیه شده است.

 

نجیمی از برگزاری جلسات هماهنگی جهت تهیه ماسک با اصناف، تهیه کننده پوشاک، و ... خبر داد و گفت: به زودی مشکل تامین ماسک در استان حل می شود.

 

وی همچنین تصریح کرد: با ساماندهی کمپین مبارزه با کرونا، جلساتی با حوزه های مختلف تشکیل، نظارت بر مراکز جامع سلامت و بیمارستان ها تشدید وهماهنگی جهت جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمعات غیرضروری انجام شد.

 

۲۳ مورد قطعی کرونا در اصفهان ثبت شده است

سخنگوی ستاد واکنش سریع کرونا در اصفهان درخصوص آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در اصفهان گفت: تاکنون در استان اصفهان به جز کاشان و آران بیدگل، ۲۳ مورد مثبت و قطعی ابتلا به کرونا ثبت شده است که یک مورد مربوط به اصفهان نبود، اما جزء اصفهان منظور شد.

 

نجیمی اضافه کرد: از ۲۱ مورد در استان اصفهان، ۱۱ بیمار از شهر اصفهان و بقیه موربوط به شهرستان های خمینی شهر، مبارکه، فلاورجان، نطنز، گلپایگان، خوانسار، لنجان و نجف آباد هستند.

 

سخنگوی ستاد واکنش سریع کرونا در اصفهان با بیان اینکه از ۲۱ مورد نمونه گیری که داخل استان انجام شده، ۲ مورد ترخیص و ۱۷ مورد هنوز بستری هستند، تصریح کرد: ۲ مورد فوت در اثر ابتلا به این بیماری ثبت شده است.

 

نجیمی با بیان اینکه در حال حرکت به پیک بیماری هستیم، اظهار کرد: نمی توان زمان دقیقی برای اوج ابتلا به این بیماری تعیین کرد، اما آمار نشان دهنده افزایش شیوع این بیماری در کشور است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به ایسنا، در مورد وضعیت آرامستان های استان، گفت: دستورالعملی برای فوتی های کرونا صادر شده و براساس آن باید عمل کنند. یک مورد فوتی که جدید اضافه شد، یک جوان ۲۹ ساله در اثر تصادف و جراحات فوت کرد اما تست کرونا او مثبت بود.

 

نجیمی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درخصوص وضعیت ساعات کار ادارات گفت: قرار بود امروز جلسه ای در  استانداری تشکیل و در مورد آن تصمیم گیری شود. نتیجه جلسه که در کارگروه ویژه کرونا تصمیم گیری می شود، تا شب اعلام می شود.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به ایسنا در خصوص وضعیت هتل های استان نیز گفت: هنوز تعطیلی مدنظر نبوده، اما توصیه شده که فعلا جابجایی انجام نشود. از مردم می خواهیم که علاوه بر رعایت اصول بهداشتی از ارتباطات و مسافرت های غیرضروری دوری کنند.

 

نجیمی اظهار کرد: دستورالعمل هایی برای مراکز بهداشتی درمانی مانند دندانپزشکی ها و کلینیک ها که خدماتی دارند ارسال شده و تمام اقدامات حفاظتی در این مراکز انجام می شود.

 

وی یکی دیگر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستای مقابله با این بیماری را راه اندازی خط تماس فوری برای ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به افراد دارای علائم بیماری و مشکوک به کرونا در این استان اعلام کرد و گفت: خط تلفن تماس فوری به شماره ۳۱۱۳ از چند روز گذشته آماده ارایه خدمات مشاوره و پاسخگویی به افرادی است که علائم مشکوکی درباره بیماری کرونا دارند تا بدانند که آیا باید به مراکز درمانی مراجعه کنند یا نه.

 

نجیمی تصریح کرد: این شماره با ۳۰ خط همزمان آماده ارائه راهنمایی و مشاوره به شهروندان اصفهان است و با این روش بار مراجعه مردم به بیمارستان‌های استان کاهش می یابد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست تا حد امکان در منزل بمانند و در مورد خروج و ورود خودشان رعایت کنند.

 

وی با بیان اینکه تقریبا از ابتدای شیوع کرونا، ۵۰۰ مورد بستری به علت ابتلا به عفونت حاد تنفسی گزارش شده است، خاطرنشان کرد:از این بیماران تست گرفته می شود و در صورت ابتلا موارد درمانی آغاز می شود. به همان نسبت کرونا، تست مثبت آنفلوانزا داریم.

 

نجیمی گفت: تا کنون ۲۳۳ مورد از مبتلایان با حال خوب ترخیص شده اند که می توانیم امیدبخشی به جامعه داشته باشیم ، چراکه افراد زیادی بهبودی پیدا می کنند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید براینکه رقم مشکلات تنفسی بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: برای افرادی که علائم ساده بیماری دارند دستورالعمل استراحت در منزل و به حداقل رساندن تعاملات و رفت و آمدها توصیه می شود.

 

هرکس تب و سرفه داشت، بستری نمی شود

وی ادامه داد: ۸۵ درصد افراد علائم خفیف دارند که باید در صورت ابتلا رعایت کرده و مانع پخش ویروس شوند.

 

نجیمی با تاکید براینکه هرکس تب و سرفه داشت، بستری نمی شود، از مردم خواست: با تماس با سامانه ۳۱۱۳ راهنمایی و مشاوره دریافت کنند و اگر حالت شدید بیماری داشتند به درمانگاه ها و بیمارستان ها مرجع مراجعه کنند.

 

وی بیمارستان های خورشید و عیسی بن مریم در شهر اصفهان را بیمارستان مرجع بیماران مبتلا به کرونا معرفی کرد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به ایسنا گفت: یک نفر از بیمارستان غرضی جزء کادر بیمارستان نیز تست کرونا مثبت داشته است.

 

وی با بیان اینکه در زمینه آموزش و آماده سازی کادر مشکل خاصی نداریم، اظهار کرد: اگر نیرویی کمک کند استقبال می کنیم.

 

***

 

فوت یک نفر بر اثر کرونا در استان لرستان

مسئول برنامه کنترل و مراقبت از پیشگیری کرونا در لرستان از فوت یک نفر مرد براثر کرونا در استان خبر داد.

 

ابتلای ۵ مورد جدید به کرونا در خوزستان/ فوت تاکنون ۳ بیمار

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ابتلای ۵ مورد جدید به کرونا در خوزستان خبر داد.

 

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کروناویروس در خوزستان، اظهار کرد: تاکنون ۱۶ نفر در خوزستان به کروناویروس مبتلا شده‌اند که سه نفر از این بیماران فوت شده‌اند.

 

وی افزود: تاکنون سه نفر از مبتلایان به کرونا ویروس از آبادان، یک نفر از دزفول، سه نفر از اندیمشک، دو نفر از شوشتر، دو نفر از اهواز، یک نفر از هندیجان، دو نفر از ماهشهر و یک نفر از امیدیه بوده‌اند.

 

ابول‌نژادیان ادامه داد: یک نفر از این بیماران نیز از مسجدسلیمان بوده که البته محل خدمت این فرد در مسجدسلیمان بوده اما وی ساکن قم است.

 

آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان یزد به ۵ نفر رسید

آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان یزد طبق اعلام وزارت بهداشت به ۵ نفر رسیده که یک نفر از این افراد با دارا بودن سن بیش از ۷۰ سال درگذشته است.

 

 ۸۲ بیمار مشکوک به کرونا در بابل بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ۸۲ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در دو بیمارستان شهرستان بستری هستند.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در اردبیل به ۱۰ نفر رسید / ترخیص ۱۰ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل به ۱۰ نفر رسید.

 

به گفته وی، هم‌اکنون ۴۶ نفر مشکوک به ابتلای کرونا هستند که تست آزمایش از آنان اخذ و به آزمایشگاه تهران ارسال شده است.

 

۸۵ مورد مشکوک به کرونا در هرمزگان شناسایی شدند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون ۲۲۹ نفر با علائم بیماری تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری و از این شمار ۸۵ مورد مشکوک به بیماری کرونا هستند.

 

۳۷ نفر در مازندران به کرونا ویروس مبتلا شدند/ مرگ ۳ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش شمار مبتلایان قطعی به کرونا ویروس در استان به ۳۷ نفر خبر داد.

 

فوت یک زن مشکوک به کرونا در بیمارستان سقز

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان سقز از فوت یک زن ۵۵ ساله مشکوک به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سقز خبر داد.

 

فوت ۳ نفر از ١٥ مورد کرونا مثبت در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از فوت سه نفر از ١٥ مورد کرونا مثبت در آذربایجان شرقی خبر داد.

 

 افزایش آمار ابتلا به کرونا در خوزستان / ۱۹ مبتلا، ۴ فوتی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس آخرین آمار، تا ساعت ۲۳ امروز ۱۰ اسفندماه، ۱۹ نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد، ۴ نفر فوت شده‌اند.

 

نخستین بیمار مبتلا به کرونا در قزوین درگذشت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای قزوین گفت: متاسفانه نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونای این استان در بیمارستان بوعلی قزوین درگذشت.

 

۱۲۳ مبتلا به کرونا درمان شده‌اند

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که تاکنون ۱۲۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور درمان شده‌اند.

 

احتمال ابتلای۶مورد به کرونا/ قطعاً ویروس در کرمان در حال گردش است

شاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: چندین مورد در بیمارستان افضلی پور بستری هستند و متخصصان عفونی با صراحت می‌گویند در خصوص شش مورد حدس قوی می‌زنند که مبتلا به کرونا باشند.

 

نوذر نخعی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت استان کرمان در زمینه کرونا ویروس اظهار کرد: کرمان هنوز جزو استان‌های سفید است ولی نکته مهم این است که این ویروس مرز استانی را نمی‌شناسد و با ترددهای موجود قطعاً کرونا در حال گردش در بین مردم کرمان است و به زودی تعداد بیماران و موارد بستری در بیمارستان‌ها سیر افزایشی پیدا می‌کند.

 

وی با انتقاد از بی تفاوتی برخی از مردم نسبت به این شرایط گفت: برخی گمان می‌کنند چون وضعیت کرمان سفید است پس مشکلی ندارد اما براساس تجربه چین، این ویروس به سرعت در کشور پخش می‌شود.

 

نخعی بیان کرد: چندین مورد در بیمارستان افضلی پور بستری هستند که متخصصان عفونی با صراحت تمام می‌گویند در خصوص شش مورد حدس قوی می‌زنند که مبتلا به بیماری کرونا باشند که البته نتیجه نهایی با جواب آزمایش مشخص می‌شود. فردا پاسخ آخرین آزمایشات ارسالی به استان اعلام می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------