انزلی در وضعیت قرمز کرونا/ شهروندان از خانه‌ها خارج نشوند



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در انزلی
سخنگوی شورای سلامت انزلی با اعلام اینکه انزلی در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت، تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان از خانه های خودخارج نشوند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید عارف عابدین نجفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش آمار مبتلایان و فوتی های ویروس کرونا طی روزهای اخیر در انزلی اظهار کرد: متاسفانه در روزهای گذشته میزان افراد مبتلا به ویروس کرونا و تعداد آمار فوتی های مبتلا به این ویروس افزایش یافته و اگر شهروندان در ادامه راه همراه شبکه بهداشت و درمان نباشند ممکن است کنترل این ویروس از دست ما خارج شود.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر انزلی با بیان اینکه با هماهنگی دادستان وضعیت انزلی در خصوص شیوع ویروس کرونا قرمز اعلام می شود، تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می شود به هیچ عنوان از خانه های خود خارج نشوند.

 

سخنگوی شورای سلامت انزلی با بیان اینکه هرگونه خروج بی مورد از منزل می تواند یک ویروس به منزل منتقل کند، تصریح کرد: همه شهروندان با رعایت اصول بهداشتی و بهداشت فردی مراقب سلامت خود و خانواده های خود باشند.

 

نجفی در پایان تاکید کرد: همه شهروندان بندر انزلی به هیچ عنوان برای کارهای غیر ضروری از منازل خود خارج نشوند و کادر پزشکی و درمانی شهرستان بندر انزلی را در مهار این ویروس کشنده تنها با خانه ماندن خود یاری رسانند.

 

هشدارهای ویروس کرونا به بیش از ۷۸ هزار مسافر در ورودی های گیلان

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: تاکنون هشدارهای ویروس کرونا به ۷۸ هزار و ۲۲۴ نفر از سرنشینان خودروها در ورودی های استان انجام شد.

 

مهدی ولی پور عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از پنجشنبه گذشته تا امروز "دوشنبه"پایش تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی درباره جلوگیری از ویروس کرونا، به سرنشنینان ۲۵ هزار و ۹۸۸ خودرو به تعداد ۷۸ هزار و ۲۲۴ نفر انجام شده است.

 

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته پایش تب سنجی ، هشدار و اطلاع رسانی درباره پیشگیری از ویروس کرونا به سرنشینان چهار هزار و ۷۸۰ خودرو در گیلان به تعداد ۱۴ هزار و ۳۴۰ نفر انجام گرفته است.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان نسبت به خودروهایی که قصد ورود به گیلان را دارند، تصریح کرد: طرح پایش و تب سنجی، ارائه هشدارهای ایمنی و خطرهای ویروس کرونا به سرنشینان خودروهای ورودی توسط تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان انجام می شود.

 

ولی پور خاطر نشان کرد: ۱۶ شعبه و ۲۵ پایگاه و پست امداد و نجات برای ارائه خدمات و امداد رسانی و ارائه آموزش های لازم از طریق فضای مجازی جمعیت به داوطلبان و امدادگران و جوانان از اقدامات هلال احمر استان در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است.

 

تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان در مبادی ورودی استان در شهرهای چابکسر، رودبار و آستارا با هدف اجرای طرح هشدار و اطلاع رسانی برای پیشگیری از ویروس کرونا مستقر هستند، اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا و پیشگیری از انتقال آن و خطرات احتمالی که با ورود به استان  آن ها را تهدید می کند، توسط این تیم ها انجام می شود.

 

به گفته نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان؛  این استان یکی از مراکز مهم آلوده کشور است.

 

ویروس کرونا از طریق تماس با قطرات تنفسی و مدفوع افراد آلوده، ذرات هواویز و ناقل‌های بی‌جان انتقال می‌یابد.

 

فعلا برای ویروس کرونا هیچ درمان مورد تاییدی وجود ندارد. اما متخصصان راهکارهای مقابله با ویروس‌ها شامل استراحت، مصرف داروهای ضددرد و تب‌بر، مصرف مایعات و جلوگیری از کم‌آبی بدن را توصیه می‌کنند. بیماران مبتلا به کرونا که دچار ذات‌الریه می‌شوند، احتمالا به اکسیژن و دستگاه تسهیل‌کننده تنفس نیز نیاز دارند.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------