فوت سومین مبتلا به کرونا در یزد/ ثبت تاکنون ۵۶ مورد ابتلا به کروناویروس در خوزستان



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا در ایران
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از فوت سومین مبتلا به کرونا در یزد به دلیل داشتن بیماری زمینه ای خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا دهقانی با بیان اینکه فوتی های این بیماری در یزد 3 نفر شده است اظهار داشت: یک نفر دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در یزد که دارای بیماری زمینه‌ای نیز بوده بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا فوت شده است.

 

دهقانی با اشاره به اینکه تاکنون آزمایش کرونای هفت نفر در استان یزد مثبت اعلام شده است، بیان کرد: بیش از ۷۰ فرد مشکوک نیز در بیمارستان بستری هستند که از آنها آزمایش‌های لازم گرفته شده و به زودی نتیجه آن مشخص خواهد شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطرنشان کرد: از هم‌استانی های عزیز درخواست می‌شود ضمن رعایت دقیق نکات بهداشت فردی، همچنان از هرگونه رفت و آمد غیرضروری خودداری کنند و حتی‌الامکان در منزل حضور داشته باشند.

 

وی تعداد کل بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان یزد از زمان آغاز شیوع این بیماری را ۴۱۷ نفر اعلام کرد و افزود: شهروندان از رفت و آمد‌های غیر ضروری اجتناب و از اجتماعات دوری کنند، دست‌های خود را مرتب با صابون مایع شسته و بهداشت فردی را رعایت کنند.

 

ثبت تاکنون ۵۶ مورد ابتلا به کروناویروس در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابتلای ۶ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان خوزستان خبر داد و به خبرنگاران گفت: از زمان شروع این اپیدمی در استان تاکنون ۵۶ مورد ابتلای قطعی در استان خوزستان به ثبت رسیده است.

 

آخرین آمار بیماران بستری و مبتلا به کرونا در کاشان

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با صدور اطلاعیه‌ای از بستری شدن ۴۵۰ نفر در بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبر داد و اعلام کرد از مجموع ۱۷۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه تهران، تاکنون تست کرونای ۱۶ نفر مثبت بوده است.

 

تشخیص ۳ بیمار مبتلا به کرونا در بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت ۳ مورد بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر تشخیص داده شد.

 

مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳ مورد رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ابتلای ۳ مورد به کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

 

ابتلای ۸۹ نفر به کرونا در خراسان رضوی

سخنگوی وزارت بهداشت از ابتلای قطعی ۸۹ نفر به بیماری کرونا در استان خراسان رضوی از ابتدا تا کنون خبر داد.

 

بهبود ۱۵بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان/ ۱۳۷ ابتلا و ۷ نفر فوتی

آرش نجیمی در گفت وگو با ایسنا در خصوص آخرین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در اصفهان، اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان به جز کاشان و آران بیدگل تا امروز (پانزدهم اسفند ماه) به ۱۳۷ نفر افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان اعلام نشد، توضیح داد: با توجه به فرآیند اعلام موارد مثبت توسط استان‌ها به وزارت بهداشت و تایید آن توسط تهران، روز گذشته نیز این کار توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد، اما فرآیند تایید توسط تهران انجام نشد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امروز ۱۳۷ مورد جدید در استان اضافه شده است، گفت: طبق آخرین آمار پاسخ تست ۶۲۳ مورد از افراد مشکوک به کرونا مشخص شده که از این موارد تست ۴۸۶ نفر منفی و متاسفانه تست ۱۳۷ نفر مثبت اعلام شده است.

 

وی افزود: از این تعداد ۸۲ نفر مرد و ۵۵ زن هستند.

 

نجیمی اظهار کرد: علاوه بر اصفهان، ۱۳ شهرستان دیگر اصفهان نیز درگیر این بیماری هستند که تاکنون اصفهان ۷۴ مورد، اردستان ۶ مورد، خمینی شهر ۴ مورد، خوانسار ۳ مورد، سمیرم ۱ مورد، شاهین شهر ۳ مورد، شهرضا ۶ مورد، فلاورجان سه مورد، لنجان ۷ مورد، مبارکه ۴ مورد، نایین ۵ مورد، نجف آباد ۱۲ مورد و نطنر ۹ مورد از قطعی کرونا در آنها ثبت شده است.

 

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، متاسفانه تست کرونا ۷ نفر از افراد فوت شده، مثبت بوده است و تاکنون نیز ۱۵ نفر از افرادی که ابتلا قطعی به کووید- ۱۹ داشته اند از بیمارستان ترخیص و ۱۱۵ نفر هنوز بستری هستند.

 

کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و تاکنون ۹۵ هزار و ۶۵۰ نفر را درگیر کرده و ۳ هزار ۳۰۳ تلفات داشته است. این ویروس تاکنون بیش از ۷۰ کشور را آلوده کرده است و در ایران از حدود پانزده روز پیش اولین نمونه های ابتلا به این بیماری ثبت شد که براساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر امروز، کل موارد ابتلای قطعی کروناویروس جدید در کشور ۳۵۱۳ و مجموع موارد فوتی آن ۱۰۷ تن گزارش شده  و تعداد بهبودیافتگان این بیماری ۷۳۹ تن اعلام شده است.

 

کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میانگین سنی بستری شدگان بیماری کووید- ۱۹ در ایران، بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

 

اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد. در روزهای بعد آمار مبتلایان در اصفهان اضافه و تاکنون ۱۳۷ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که ۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

فوت ۸ گلستانی بر اثر کرونا/ تست ۳۷ نفر مثبت شد

عبدالرضا فاضل بعدازظهر پنجشنبه در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان جمع خبرنگاران اظهارکرد: در حال حاضر ۸۵۴ بیمار مشکوک به کرونا در استان بستری هستند.

 

وی افزود: تاکنون جواب ۷۴ نمونه ارسالی به تهران اعلام شده که تست ۳۷ نفر مقبت بوده است.

 

فاضل با بیان این که ۹ گلستانی بر اثر کرونا فوت کردند، گفت: سرعت شیوع کرونا با رعایت نکات بهداشتی کم شده و امیدواریم که همین روند ادامه داشته باشد.

 

 فوت یک نفر مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی/ 8 بیمار از بیمارستان ترخیص شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با فارس در ارومیه اظهار کرد: ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که از این تعداد یک نفر فوت کرده است.

 

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۳۴ نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی بستری شده که از این تعداد، نمونه آزمایشگاهی ۲۰۰ بیمار دریافت شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: از این تعداد پاسخ آزمایش ۸۹ نفر دریافت شده که نتیجه ۱۲ مورد از آنها مثبت و ۷۷ نفر دیگر منفی است.

 

کرونا جان 9 نفر را در قزوین گرفت

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ویروس کووید 19 جان 9 نفر در قزوین را گرفته است.

 

افزایش ۲۰ نفری آمار قطعی ابتلا به کرونا در کردستان/ آمار مبتلایان استان به عدد ۳۴ رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از عصر دیروز تاکنون با مثبت‌شدن آزمایشات ۲۰ نفر دیگر، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان تا این لحظه به ۳۴ نفر رسید.

 

۳۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در بابل بستری هستند

طبق اطلاعیه شماره ۲۷ روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل ۳۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در بابل بستری هستند و ۹۴ بیمار مشکوک به کرونا بهبود یافتند.

 

فوت ۵ اردبیلی بر اثر کرونا / ۲۶ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: براساس آخرین آمار پنج اردبیلی بر اثر بیماری کرونا فوت کرده‌اند و ۲۶ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 

آمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی به ۱۸۰ نفر رسید / ۱۳ نفر ‌جان باختند ‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی تا ظهر روز پنجشنبه ١۵ اسفندماه به ١۸۰ نفر و آمار جان‌باختگان در اثر این ویروس به ۱۳ نفر رسید.

 

چهارمین بیمار کرونایی شاهرود فوت شد / متوفی مرد 98 ساله بود

رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تا امروز پنجشنبه پانزدهم اسفند ماه بیش از 396 مورد مراجعه سر پایی با علائم عفونت های حاد تنفسی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود داشته اند، که 209 نفر از آنان بستری شده اند.

 

مرگ 2 بیمار مبتلا به کرونا در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از مرگ 2 بیمار مبتلا به کردنا در این استان خبرداد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------