آزمایش خانگی دانشگاه استنفورد برای شناسایی کروناویروس



اخبار,اخبار پزشکی,تست خانگی کرونا
پژوهشگران"دانشگاه استنفورد"، آزمایش جدیدی را برای شناسایی "کروناویروس" ابداع کرده‌اند که می‌تواند به بررسی این ویروس در منزل کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبسایت رسمی دانشگاه استنفورد، آزمایشگاه "دانشگاه استنفورد"، یک آزمایش خانگی برای شناسایی بیماران مبتلا به "کووید-19"(COVID-19) ابداع کرده است که می‌تواند به شناسایی سریع افراد مبتلا کمک کند و به پیشگیری از گسترش کروناویروس منجر شود.

 

این آزمایش در حال حاضر در "مرکز سلامت استنفورد"(SHC) و "بیمارستان کودکان لوسیل پاکارد استنفورد"(LPCH) به کار می‌رود و بیمارانی که مشکوک به ابتلا به کروناویروس هستند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

با آزمایش‌های در دسترس کنونی هنوز نمی‌توان فهمید که هر فرد پیش از مثبت بودن نتیجه آزمایش، چه مدت به کروناویروس مبتلا بوده و یا اینکه می‌توان شخص مبتلا را پیش از ظاهر شدن نشانه‌ها، با این گونه آزمایش‌ها شناسایی کرد یا خیر.

 

متخصصان سلامت عمومی نشان داده‌اند که بهبود شناسایی و قرنطینه افراد مبتلا، نقش مهمی در محدود کردن گسترش کروناویروس دارد. دلیل گسترش کنونی کروناویروس این است که بسیاری از افراد مبتلا، شناسایی نمی‌شوند اما می‌توان با شناسایی به موقع، آمار مبتلایان را کاهش داد.

 

دکتر "بنجامین پینسکی"(Benjamin Pinsky)، ویروس‌شناس و استادیار آسیب‌شناسی و بیماری‌های عفونی دانشگاه استنفورد و گروهش، آزمایش‌های مربوط به کروناویروس را از اواخر ژانویه آغاز کرده‌اند و باور دارند که آزمایش آنها می‌تواند ابزار بالینی مفیدی برای بررسی کروناویروس باشد.

 

پینسکی در این باره گفت: این آزمایش توانست وجود کروناویروس را در بیماران مبتلا و همچنین وجود ویروس‌های معمولی از جمله آنفلوآنزا را با موفقیت نشان دهد.

 

نحوه عملکرد این آزمایش

آزمایش دانشگاه استنفورد که از روشی موسوم به "RT-PCR" استفاده می‌کند، می‌تواند وجود آران‌ای ویروس را در سواب بینی افراد مبتلا تشخیص دهد.

 

در این روش، رشته‌های کوتاهی از DNA که "پرایمر"(Primer) نام دارند و به توالی‌یابی کروناویروس کمک می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. سپس آنزیمی موسوم به "آنزیم رونوشت بردار معکوس"(Reverse transcriptase)، آران‌ای ویروس را به DNA مکمل تبدیل می‌کند و با ادامه این واکنش، آنزیمی موسوم به "پلی‌مراز"(Polymerase) مورد استفاده قرار می‌گیرد تا میلیاردها کپی از DNA تولید کند که با مولکول‌های موسوم به "پروب"(probe) قابل شناسایی هستند.

 

پینسکی و همکارانش، سال‌ها از پرایمرها و پروب‌هایی که در آزمایشگاهی در آلمان ابداع شده بودند، استفاده کردند تا ویروس‌های "سارس" (SARS) و "مرس" (MERS) را مورد بررسی قرار دهند. سپس از این ابزارهای تشخیصی برای ارائه دستورالعمل‌های آزمایش در آمریکا استفاده کردند.

 

آزمایش پژوهشگران استنفورد برای بررسی وجود آران‌ای ویروس، ابتدا یک لایه پروتئینی موسوم به "پوشش ویروسی"(Viral envelope) را رمزگذاری می‌کند که پیرامون ویروس را در بر می‌گیرد و نقش مهمی در چرخه زندگی ویروس دارد. سپس با بررسی رمزگذاری پروتئینی موسوم به "پلیمراز آران‌ای وابسته به آران‌ای"(RdRP)، نتایج مثبت را تایید می‌کند.

 

در دسترس بودن آزمایش‌هایی که توالی آران‌ای را در ویروس‌های متفاوت مورد بررسی قرار می‌دهند، می‌تواند روش مهمی برای تایید نتایج آزمایشگاه باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------