شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اصفهان به ۱۷۹۱ نفر رسید/ فوت بیش از ۲۵۰ نفر در کاشان



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا در اصفهان
با ثبت ۱۴۵ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در استان اصفهان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۱۷۹۱ نفر رسید.

به گزارش تسنیم، بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در 24 ساعت گذشته 145 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید 19 در استان اصفهان ثبت شده است.

 

به این ترتیب مجموع موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان اصفهان به 1791 مورد رسید.

 

 فوت بیش از ۲۵۰ نفر در کاشان / عدم سخت گیری ها دلیل بحران کاشان است

علیرضا سلیمی شامگاه چهارشنبه در صفحه اینستاگرامش نوشت: در گفتگوی  تلفنی که با ساداتی نژاد داشتم ایشان فرمودند بدلیل اینکه عده ای در کاشان کرونا ویروس را جدی نگرفتند وضعیت کاشان مناسب نیست و متاسفانه تعداد افراد مبتلا به این بیماری یا فوت شده بسیار بالاست.

 

وی اذعان داشت: ساداتی نژاد از او خواسته که به مردم دلیجان و محلات اطلاع دهد از سفر به کاشان به علت احتمال ابتلای قوی به کرونا خودداری کنند.

 

علیرضا سلیمی، همچنان اعلام داشت: که ساداتی نژاد به او گفته به هیچ وجه اجازه ندهید از کاشان یا قم امسال میهمان وارد شهرستان های شما شوند و به بسیجیان بگویید ورودی ها را به سختی کنترل کنند.

 

سلیمی خاطرنشان کرد: ساداتی نژاد به ایشان اعلام کردند یکی از دلایل این بحران در کاشان عدم سخت گیری در ورود و‌ خروج و نیز شلوغی بازار و خیابانهای کاشان در این روزها بود.

 

نماینده مردم دلیجان و محلات در ادامه مطلب خود نوشت: که ساداتی نژاد از او تقاضا کرده است به محلاتی ها و دلیجانی ها بگویید تا میهمانی های خانوادگی و نوروزی را حذف کنند وگرنه بحران کاشان گریبان آنها را نیز می گیرد.

 

سلیمی در پایان مطلب خود تاکید کرد: از آنجا که ایشان اصرار داشتند پیامش منتقل شود به رسم امانت موارد را به اطلاع مردم عزیز می رسانم از دلبندان و و ولی نعمتان خود درخواست دارم کرونا  را جدی بگیرند.

 

گفتنی است ساعتی پس از انتشار این خبر روابط عمومی دفتر نماینده مردم و کاشان و آران و بیدگل صحبت های مردم دلیجان و محلات را تکذیب کردند!

 

ابتلای بیش از ۵۰ درصد اردستانی‌ها به کرونا محتمل است

فرماندار اردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت کم توجهی مردم به هشدارها بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شود.

 

حمیدرضا تاملی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: نمودارها نشان می‌دهد این بیماری بین ۱۵ تا ۲۰ فروردین به اوج خود خواهد رسید و پس از اجرای کامل طرح غربالگری می‌توانیم بگوییم که چند درصد جمعیت شهرستان درگیر شدند اما بر اساس گزارش‌ها پیش‌بینی می‌شود که بین ۵۰ تا ۸۰ درصد اردستانی‌ها مبتلا شوند.

 

وی افزود: یکی از نگرانی‌های مسوولان حضور افراد غیربومی برای تعطیلات در شهرستان است که‌ البته به طور مرتب در رسانه‌ها اعلام شد به اردستان وارد نشوید و با توجه به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتظار داریم مردم و دست‌کم افراد مومن و متشرع بیشتر رعایت کنند و به سفر نروند.

 

فرماندار اردستان تشریح کرد: با ورود ویروس کرونا به کشور و از جمله شهرستان اردستان، این ویروس هر روز بر گسترش خود می‌افزاید و روزانه جان افراد زیادی را می‌گیرد که بر همین اساس همکاری مردم با مسوولان بهداشتی به منظور کنترل بیماری و قطع زنجیره شیوع آن ضروری است.

 

وی اضافه کرد: مسوولان شهرستان از ابتدای پیدایش این ویروس کارهای پیشگیرانه‌ای را در سطح این شهرستان انجام دادند و از جمله فعالیت نیروهای بسیجی، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان‌، همکاری شهرداری‌ها و تلاش جوانان و کمک‌های مردمی در این زمینه بدون وقفه ادامه داشته و اقدام‌های قابل توجهی از سوی نهادهای مختلف انجام شده است.

 

تاملی یادآور شد: یکی از اقدام‌های اساسی صورت گرفته، استقرار ۹ ایستگاه پایش سلامت در مبادی ورودی شهرستان است که با کمک ۶۲ نفر از نیروهای مقاومت بسیج، جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان عملیات کنترل تب و علایم افراد را کنترل می‌کنند.

 

وی همچنین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم‌ پیشگیری از گسترش این ویروس خطرناک با پیگیری‌های انجام شده و موافقت مقام ارشد ارتش جمهوری اسلامی در استان اصفهان، بعد از ظهر امروز این نیرو کار ضدعفونی و گندزدایی شهرها و روستاهای این شهرستان انجام می‌شود.

 

فرماندار اردستان ادامه داد: اقدام برای راه‌اندازی نقاهتگاه با ظرفیت اولیه ۵۰ نفر انجام گرفته است و با دریافت مجوز لازم از ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان، یکی از مدرسه‌ها در اختیار بیمارستان شهید بهشتی گذاشته شد و از روز شنبه، دوم فروردین‌ماه بیماران بهبود یافته به مدت ۱۴ روز آنجا مستقر خواهند شد.

 

وی اظهارداشت: همچنین با موافقت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، هشت نفر کمک‌پرستار به کادر درمانی بیمارستان شهید بهشتی اردستان اضافه می‌شوند که از این تعداد، چهار نفر در نقاهتگاه به‌کارگیری خواهند شد.

 

به گفته تاملی، به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته عباسعلی جوادی دستیار ویژه استاندار اصفهان در مدیریت کرونای استان و متخصص عفونی نیز از امروز تا پایان تعطیلات نوروزی ۱۳۹۹ در اردستان حضور یافته و کارهای درمانی شهرستان را از نزدیک رصد و نظارت میدانی خواهد کرد.

 

وی افزود: با توجه به مصوبه قرارگاه حضرت سجاد (ع) و با برنامه‌ریزی‌های شبکه بهداشت و درمان و همکاری جمعیت هلال احمر و بهزیستی، موضوع غربالگری وضعیت عمومی مردم در ارتباط با علایم ابتلا بخ ویروس کرونا تا کنون افزون بر ۵۰ درصد جمعیت زیر پوشش در طرح مشارکت داشتند و در سامانه نام‌نویسی کردند که امیدواریم در چند روز آینده بتوانیم این پوشش را ۱۰۰ درصدی انجام دهیم.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز گفت: تا کنون ۶۷ بیمار مشکوک مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان شهید بهشتی بستری شدند که نتیجه آزمایش ۲۶ نفر مثبت، ۱۹ مورد منفی و آزمایش ۲۰ نفر هنوز اعلام نشده است و خوشبختانه ۲۰ نفر از بیمارستان ترخیص شدند.

 

حسن ذبیحی در مورد نحوه خاکسپاری متوفیان بیان کرد: نظریه علمی این است که از جسد بیمار کرونایی هیچ گونه بخار ویروس خارج نمی‌شود و ویروس کرونا تنها از ترشحات تنفسی مانند عطسه و سرفه انتقال می‌یابد و بیشتر باید نگران افراد زنده بود تا متوفیان و اگر تاکید داریم که شهروندان در تجمع‌ها و مراسم‌ها حضور نداشته باشند، به‌دلیل شکستن زنجیره انتقال این بیماری از یک فرد به فردی دیگر است.

 

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد کسانی که دچار بیماری کرونا می‌شوند، بدون علامت هستند و تنها ۲۰ درصد افراد علایم بیماری را دارند اما برای اینکه بتوانیم کرونا را شکست دهیم، نیاز به همراهی مردم داریم که در سامانه خوداظهاری و غربالگری کرونا نام‌نویسی کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان یادآور شد: بسیاری از خانواده‌ها به هشدارهای پزشکان توجه کردند و بخاطر سلامتی خود و خانواده‌شان از خانه بیرون نرفتند اما با تاسف برخی خانواده‌ها هنوز این بیماری را جدی نگرفتند؛ در حالی که ویروس خطرناک کرونا غریب و آشنا، پیر و جوان، فقیر و غنی نمی‌شناسد و اگر توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، ممکن است قربانی آن شویم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------