فوت 11 تَن در تربت‌جام بر اثر مسمومیت الکلی/ مرگ ۲۴۴ نفر به دلیل مصرف الکل در روزهای اخیر



اخبار,اخبار پزشکی,مسمومیت الکلی در تربت جام
رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: تعداد افرادی که دچار مسمومیت با الکل شده‌اند در این شهرستان به ۱۲۵ نفر رسید؛ 11 تن از این افراد جان خود را از دست دادند.

محمد افکار در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: به دنبال مصرف الکل تقلبی دست‌ساز در سطح شهرستان تربت‌جام، طی روزهای اخیر تا عصر یک‌شنبه، ۱۲۵ نفر با مسمومیت الکلی به اورژانس بیمارستان این شهرستان مراجعه کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه تا کنون ۱۱ نفر از این افراد فوت کرده‌اند که شش نفر در بیمارستان تربت‌جام و پنج نفر هم جزء افرادی بودند که به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اعزام شده بودند.

 

افکار خاطرنشان کرد: برخی از افراد به صورت سرپایی درمان شدند؛ همچنین هم‌اکنون ۲۴ نفر از افراد مسموم در بیمارستان بستری هستند که وضعیت شش نفر از آن‌ها وخیم است.

 

شمار مسمومان الکل در فارس به ۵۳۰ نفر رسید

رئیس اورژانس فارس اعلام کرد که تا ظهر یکشنبه سوم فروردین شمار کسانیکه براثر مصرف الکل دچار مسمومیت شده‌اند به ۵۳۰ نفر رسید.

 

محمدجواد مرادیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: متاسفانه مسمومیت با الکل طی روزهای گذشته تاکنون روندی افزایشی داشته و این روند همچنان ادامه دارد.

 

او ضمن ابراز تاسف از بی توجهی برخی شهروندان استان فارس به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی، تاکید کرد که مصرف الکل هیچ تاثیری بر ابتلا به کووید ۱۹ نخواهد داشت.

 

مرادیان همچنین خاطرنشان کرد که از ۵۳۰ نفری که بر اثر مصرف الکل دچار مسمومیت شده‌اند، متاسفانه ۶۷ نفر جان باخته‌اند.

 

این مقام مسئول گفت: میانگین سنی افراد مسموم شده براثر مصرف الکل ۲۰ تا  ۴۰ سال است و هم‌اینک تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس، تاکید کرد که مصرف الکل ۷۰ درصد تنها برای ضدعفونی سطوح مناسب بوده و مصرف خوراکی این ماده سمی، بسیار خطرناک است و به مسمومیت، معلولیت و حتی مرگ می‌انجامد.

 

مرگ ۲۴۴ نفر به دلیل مصرف الکل در روزهای اخیر

دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه در روزهای اخیر دو هزار و 197 نفر به دلیل مصرف الکل دچار مسمومیت شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد 843 نفر بستری شده و صرفاً 123 نفر در I.C.U تحت مراقبت هستند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: متأسفانه از این تعداد نیز 244 نفر فوت کرده‌اند.

 

وی ضمن هشدار درباره عواقب جبران‌ناپذیر مصرف الکل، خاطرنشان کرد: این تصور که مصرف الکل منجر به بهبودی بیماران مبتلا به کرونا می‌شود یا از آن جلوگیری می‌کند کاملاٌ غلط و نادرست است.

 

شمار قربانیان مصرف الکل در البرز به ۲۰ نفر رسید

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری البرز، حسن مددی گفت: بر اساس گزارش مراجع انتظامی و تحقیقات از خانواده های قربانیان و افراد بستری در بیمارستان، مشخص شده آنها بر اثر فریب افراد سودجو در فضای مجازی مبنی بر پیشگیری از بیماری کرونا اقدام به مصرف مشروبات الکلی تفلبی کردند.

 

وی ضمن هشدار نسبت به عواقب جانی مصرف الکل افزود: برخی با استفاده از الکل متانول صنعتی اقدام به تولید و توزیع مشروبات الکلی نمودند که در نتیجه استعمال توسط افراد فریب خورده، منتهی به فوت و مسمومیت شدید تعدادی از شهروندان شده است.

 

مددی گفت: دستور برخورد قاطع با توزیع کنندگان مشروبات الکلی تقلبی صادر شده و ضمن شناسایی برخی از عوامل تولید و توزیع، چندین نفر در این رابطه بازداشت و مقادیر قابل توجهی نیز مشروبات الکلی کشف و توقیف شده است.

 

پیش از این ۱۵ نفر در استان البرز براثر مصرف الکل جان باختند و ۵۵ نفر مسموم شدند.

 

مسمومیت ۲۳۰ نفر و مرگ ۲۰ نفر در اثر مصرف الکل در آذربایجان شرقی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از ابتدای اسفند ماه تا امروز سوم فروردین ماه ۹۹، ۲۳۰ نفر بر اثر استفاده خوراکی متانول مسموم شده و ۲۰ نفر از این تعداد نیز فوت کرده‌اند.

 

وی افزود: ۴۶ نفر در بخش‌های ویژه آی سی یو و ۱۲۱ نفر در بخش‌های عادی بستری شده‌اند.

 

چهار فوتی، ۲ مرگ مغزی و ۲ کوری، پیامد مصرف الکل در یزد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، آمار مسمومیت های ناشی از مصرف الکل در این استان تا امروز /یکشنبه/ را ۱۶ نفر ذکر کرد و گفت: پیامد آن چهار فوتی، ۲ مرگ مغزی و ۲ کوری بوده است.

 

دکتر محمود نوری شادکام روز یکشنبه به ایرنا گفت: سن همه این افراد زیر ۳۰ سال بوده است.

 

وی با بیان اینکه مسمومیت با الکل در استان یزد رو به افرایش است یادآور شد: لازم است نیروهای اطلاعاتی و امنیتی استان وارد موضوع شده و با توزیع کنندگان این مواد برخورد کنند.

 

وی به جوانها هم توصیه کرد: این الکل ها خطرناک است از مصرف هر نوع الکل خودداری نمایند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------