اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

آیا ویروس کرونا از دستکش رد می‌شود؟



اخبار,اخبار پزشکی,انتقال کرونا از دستکش
یک متخصص بیماری‌های عفونی درباره اینکه ویروس کرونا از دستکش به پوست نفوذ می کند یا خیر، توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آرش سیفی متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران درباره استفاده از ماسک گفت: اطلاعاتی که افراد می‌دهند ممکن است صحیح و ناصحیح باشد، بسیاری از افراد ذهنیت اشتباهی نسبت به پوشیدن دستکش دارند.

 

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه افراد از مراجعه غیرضروری به بیمارستان خودداری کنند، گفت: فرد درهنگام مشاهده علائمی مثل بدحالی، تنگی نفس، عفونت ریه.  باید به بیمارستان مراجعه کند.

 

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره ضدعفونی کردن محل و کار خانه، گفت: تقریبا همه ضد عفونی کننده‌ها از جمله انواع پودرها، سفیدکننده‌ها و وایتکس بر روی این ویروس موثر است، اسپره‌های ضدعفونی کننده و حتی مایع ظرفشویی که پوشش‌های چربی یا لیپیدی دارند می‌توانند ویروس را از بین ببرند.

 

او ادامه داد: ویروس کرونا از نظر تنفسی کمتر منتقل می‌شود، پس نفش ماسک پررنگ نیست، اما انتقال این ویروس از طریق محیط و دست آلوده بیشتر است.

 

سیفی افزود: در فضای باز و آزاد به هیچ وجه توصیه نشده افرادی که سالم هستند ماسک استفاده کنند، آن کسی که مبتلا به کوید_۱۹ هست باید ماسک بزند که دیگران را بیمار نکند.

 

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به مکان‌هایی که باید در آن‌ها ماسک زده شود، گفت: در خیابان و مکان‌هایی که افراد به صورت متراکم و فشرده هستند و ممکن است افراد بیمار رعایت نکنند یک ماسک جراحی معمولی در آن فضا استفاده کنید.

 

او با اشاره به نوع ماسکی که باید استفاده شود، بیان کرد: ماسک‌های فیلتردار و خیلی پیشرفته نیاز نیست، ماسک‌های پارچه‌ای معمولی هم کفایت خواهد کرد.

 

سیفی افزود: دستکش در مورد فرد سالم هیچ نقشی نخواهد داشت، افراد باوجود پوشیدن دستکش باید دست‌ها را مرتبا بشویند، زیرا ویروس از دستکش هم رد می‌شود و به دست منتقل می‌شود تنها با پوشیدن دستکش بار آلودگی ویروس پایین می‌آید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------