اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

شناسایی ۳۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در چین/ آمار جهانی جانباختگان کرونا به 15 هزار نفر نزدیک شد



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا در جهان
۳۹ مورد جدید از ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در چین شناسایی شد اما مقامات این کشور گفته‌اند که منشاء تمام این آلودگی‌ها به مسافرانی مربوط می‌شود که از خارج چین وارد شده اند.

به گزارش ایرنا، کمیسیون ملی بهداشت چین روز دوشنبه اعلام کرد از این تعداد در شهرهای پکن و شانگهای هر کدام ۱۰ نفر و استان های فوجیان و گواندونگ هم هر کدام ۶ شناسایی شده اند ۷ نفر دیگر نیز در استان گانسو گزارش شده است بر اساس این گزارش، شمار افراد بازگشتی مبتلا به کرونا در این کشور تا کنون به ۳۵۳ تن رسیده است.

 

با این حساب در چهار روز گذشته فقط در روز یکشنبه یک مورد جدید از ابتلا به کرونا در داخل خاک چین ثبت شده است و در سراسر این کشور هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا شناسایی نشده است.

 

گزارش می افزاید در شبانه روز گذشته همچنین ۹ تن بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند که همگی آنها در استان هوبی و شهر ووهان ثبت شده است.

 

برای پنجمین روز متوالی نیز استان هوبی کانون شیوع کرونا اعلام کرد که هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا شناسایی نشده است.

 

شمار مبتلایان به کرونا بر اساس گزارش کمیسیون ملی بهداشت چین تا کنون در این کشور به ۸۱ هزار و ۹۳ تن و تعداد جان باختگان هم به سه هزار و ۲۷۰ نفر رسیده است.

 

همچنین در شبانه روز گذشته ۴۵۹ تن از بیمارستان مرخص شده اند با این حساب آمار کل بهبود یافتگان در این کشور به ۷۲ هزار و ۷۰۳ تن رسیده است.

 

در مناطق اداری ویژه هنگ کنگ، ماکائو و تایوان نیز ۵۰۷ تن به کرونا مبتلا شده و ۶ تن هم فوت شده اند.

 

شمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۳۳۵ هزار نفر گذشت/ ۱۴ هزار فوتی

دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۳۳۵ هزار نفر گذشت.

 

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان به ۳۳۵ هزار و ۹۹۱ نفر رسید.

 

تعداد کل افرادی که سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند، به ۱۴ هزار و ۶۴۱ نفر رسید.

 

۹۸ هزار و ۳۳۰ نفر نیز بعد از ابتلا به این بیماری، بهبود یافته‌اند.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در مراکش به ۱۱۵ نفر رسید

 وزارت بهداشت مراکش اعلام کرد که نوزده مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

 

این وزارتخانه تاکید کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۱۵ نفر رسیده و چهار نفر نیز فوت کرده اند.

 

وزارت بهداشت مراکش پیش از این از شهروندان این کشور خواسته بود به اقدامات لازم برای ممانعت از گسترش ویروس کرونا پایبند باشند.

 

لازم به ذکر است که اکثریت کشورهای جهان در حال حاضر با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا روبه‌رو هستند.

 

جانباختگان کرونا در ترکیه به ۳۰ نفر رسید/ ۱۲۵۶ مبتلا شدند

وزیر بهداشت ترکیه از ۹ مورد مرگ و میر جدید و افزایش شمار جانباختگان ویروس کرونا در این کشور به ۳۰ نفر خبر داد.

 

«نورالدین قوجه» اعلام کرد که با اضافه شدن ۲۸۹ مبتلای جدید، شمار مبتلایان ویروس کرونا در ترکیه هم به ۱۲۵۶ نفر رسید.

 

براساس این گزارش، اکثر کشورهای جهان در حال حاضر با افزایش شمار مبتلایان به این ویروس رو به رو هستند.

 

مرگ ۴ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در مصر/ یک نظامی ارشد در بین جان باختگان

وزارت بهداشت مصر همچنین از ثبت 33 مورد جدید به ویروس کرونا خبر داد.

 

وزیر بهداشت مصر در عین حال اعلام کرد که 56 مورد مبتلایان به کرونا هم بهبود یافته‌اند.

 

رسانه های مصری همچنین از مرگ یکی از نظامیان این کشور بر اثر ابتلا به کرونا خبر دادند.

 

سرلشکر «خالد شلتوت» از فرماندهان ارتش مصر در حین انجام مأموریت برای مقابله با کرونا به این ویروس مبتلا شد و جان باخت.

 

تلفات ویروس کرونا در آمریکا از مرز 450 نفر عبور کرد

جدیدترین آمار و ارقام مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا حاکی از آن است که تا بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه)، یکهزار و ۱۷۱ مورد جدید به مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور افزوده شد تا تعداد کل مبتلایان به این ویروس ناشناخته در آمریکا به ۳۴ هزار و ۷۱۷ مورد برسد.

 

آمار و ارقام مربوط به پایگاه اینترنتی «worldometer» نشان می‌دهد که تا عصر روز گذشته، ۳۳ مورد جدید به قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده شدند و مجموع قربانیان این ویروس به ۴۵۲ نفر افزایش یافتند.

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که در مجموع تنها ۱۷۸ مورد بهبودی در آمریکا وجود داشت و با آمار و ارقام ارائه شده، ایالات متحده بعد از چین و ایتالیا، بیشترین شمار مبتلایان به این ویروس ناشناخته را به خود اختصاص داده است.

 

شبکه آمریکایی «سی ان ان» در این خصوص گزارش کرد که تقربیاً نیمی از مبتلایان یا همان ۱۵ هزار و ۱۶۸ مورد از ایالت نیویورک هستند و در همین راستا، «اندرو کومو» فرماندار این ایالت صبح روز یکشنبه به وقت محلی اعلام کرد که برآوردها نشان می‌دهد، ۴۰ تا ۸۰ درصد از ساکنان این ایالت به کرونا مبتلا خواهند شد.

 

در پی تسریع شیوع کرونا، فرمانداران هشت ایالت آمریکا، میلیون‌ها نفر از ساکنان این ایالات را وادار کرده‌اند تا به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در خانه‌های خود بمانند.

 

«مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد که تاکنون ۲۵۴ هزار آمریکایی مورد آزمایش ویروس کرونا قرار گرفته‌اند که البته این رقم شامل آزمایش‌هایی نمی‌شود که در بیمارستان‌های محلی یا آزمایشگاههای خدمات درمانی محلی انجام گرفته است.

 

شیوع ویروس کرونا موجی از نگرانی را در میان مردم و مقام‌های این کشور به وجود آورده است و روز گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه ایالت «کنتاکی» نیز به این ویروس مبتلا شده است.

 

بنا به گزارش سی ان ان، افزایش شیوع کرونا در آمریکا موجب شده است که این کشور با معضل کمبود تجهیزات پزشکی از جمله ماسک، گان و کیت‌های تشخیص کرونا مواجه شود و در همین راستا مسئولان بهداشت ایالات آمریکا در صدد هستند تنها از افرادی که وضعیت جسمانی بسیار وخیمی دارند، تست بگیرند.

 

مرحله سوم مقابله با شیوع کرونا در تونس؛ هشدار درباره افزایش آمار مبتلایان

وزارت بهداشت تونس از کشف دو کانون شیوع ویروس کرونا در ایالت تونس شامل مناطق البحیره و المرسی و منطقه سکره در ایالت اریانه خبر داد.

 

شکری حموده مدیرکل حمایت بهداشت اساسی در وزارت بهداشت تونس اعلام کرد تونس وارد مرحله سوم مقابله با ویورس کرنا شده است.

 

وی پیش بینی کرد که تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا طی روزهای آینده در این کشور افزایش یابد.

 

شکری حموده گفت انتقال به مرحله سوم یعنی امکان شیوع ویروس میان مبتلایان بازگشته از خارج و افراد غیر بیمار است که این فرضیه مطرح است.

 

آمار جهانی جانباختگان کرونا به 15 هزار نفر نزدیک شد

آمار جهانی تلفات شیوع کروناویروس در حالی به رقم 15 هزار نفر نزدیک شد که کشورها در حال تلاش برای متوقف کردن همه‌گیری بیماری کووید-19 هستند.

 

به گزارش ایسنا، کروناویروس جدید تا صبح امروز  دست‌کم 338 هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و به فوت دست‌کم 14 هزار و 600 نفر منجر شده است. این درحالیست که بیش از 10 هزار نفر از مبتلایان به بیماری کووید-19 از وضعیت مساعدی برخودار نیستند. هرچند، تقریبا 100 هزار نفر از افراد آلوده به این ویروس بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

 

همه‌گیری جهانی بیماری کووید-19 همچنان ادامه دارد و آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان جدید و مرگ و میر ناشی از این بیماری مواجه بوده است. همچنین ایتالیا نیز در وضعیت بحرانی به سر می‌برد. کشورهای متعددی مرزهای خود را بسته و به اعمال محدودیت‌های جدید برای مقابله با این ویروس رو آورده‌اند.

 

در استرالیا نخست وزیر این کشور دستور داد تا از روز دوشنبه بیشتر مراکز تفریحی از جمله سینماها و باشگاه‌ها تعطیل شوند.

 

در ایتالیا آمار فوتی‌های بیماری کووید-19 طی یک روز 651 نفر اعلام شد که در مجموع نزدیک به 5500 تن در این کشور تاکنون جان خود را از دست داده و موارد ابتلا به این بیماری از 59 هزار نفر فراتر رفت.

 

دولت ایتالیا به منظور کند ساختن روند پیشرفت این بیماری به تمامی مراکز اقتصادی دستور داد تا سوم آوریل فعالیتی نداشته باشند. در منطقه لمباردی که بیشترین تلفات را داشته است افراد حتی اجازه ندارند به تنهایی در فضاهای باز ورزش کنند.

 

در انگلیس نیز شمار تلفات کروناویروس 281 تن اعلام شده و بوریس جانسون نخست وزیر این کشور از مردم درخواست کرد برای کند ساختن پیشرفت همه‌گیری بیماری کووید-19 فاصله دو متری از یکدیگر را رعایت کنند.

 

تاکنون نزدیک به 5683 نفر در این کشور به کروناویروس آلوده شده‌اند.

 

رسانه‌های اسپانیایی نیز در گزارشی اعلام کردند دولت این کشور به دنبال آن است تا اعلام وضعیت اضطراری را تمدید کند. شمار تلفات بیماری کووید-19 در اسپانیا 1756 نفر گزارش شده است.

 

در آمریکا نیز 32 هزار و 717 مورد ابتلا به کروناویروس گزارش شده و تاکنون 409 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 فوت کرده‌اند.

 

نیوجرسی از دیگر ایالت‌هایی است که محدودیت‌های بی‌سابقه‌ای را اعمال کرده و همچون بیشتر کشورهای اروپایی کارمندان دورکاری می‌کنند، مدارس، رستوران‌ها و کافه‌ها تعطیل شده‌اند.  

 

نزدیک به یک چهارم از مردم آمریکا در قرنطینه هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------