ابتلای ۴۰ پزشک و ۱۳۰ پرستار قمی به کرونا/ افزایش شیب کرونا در مازندران؛ درگذشت یک دانشجوی دانشگاه علامه



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در قم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از شهادت ۲ نفر از پرسنل بیمارستان‌های قم به‌عنوان شهید مدافع سلامت خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان حدود ۴۰ پزشک قمی مبتلابه این ویروس شدند.

به گزارش تسنیم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از شهادت ۲ نفر از پرسنل بیمارستان‌های قم به‌عنوان شهید مدافع سلامت خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان حدود ۴۰ پزشک قمی مبتلابه این ویروس شدند.

 

محمدرضا قدیر در گفتگو با خبرنگاران، از شهادت ۲ نفر از پرسنل بیمارستان‌های قم به‌عنوان شهید مدافع سلامت خبر داد و اظهار داشت: حاج احمد سلیم‌آبادی دوست، مسئول نقلیه بیمارستان کامکار قم و طاهره اسماعیلی، پرسنل بیمارستان شهید بهشتی قم، در راه سلامت و دفاع از جان هم‌وطنان در مقابل ویروس کرونا به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن عرض تسلیت بر رعایت مسائل بهداشتی و مراقبت فردی توسط پرسنل دانشگاهی و پزشکان و پرستاران تأکید کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در قم حدود ۴۰ پزشک قمی مبتلابه این ویروس شدند و ۱۵ نفر از آن‌ها در مراکز درمانی بستری بودند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از پزشکان قمی در ICU به‌سر می‌برد، ابراز کرد: همچنین ۱۳۰ نفر از پرستاران نیز از ابتدا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۳ نفر از آن‌ها در حال حاضر در مراکز درمانی بستری هستند.

 

افزایش شیب کرونا در مازندران

مهر نوشت: تعطیلات نوروزی و سفر برخی هم‌وطنان به مازندران و انجام دیدوبازدیدهای نوروزی سبب شده تا شمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان مازندران افزایش یابد و متولیان سلامت خواستار قرنطینه برخی شهرستان‌ها از جمله آمل و بابل شدند.

 

در حال حاضر بیمارستان صحرایی و مرکز مراقبت‌های ویژه بیماران تنفسی با حمایت بیمارستان شهید محلاتی نیروی زمینی سپاه در بابل راه‌اندازی شد و غرب مازندران در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد نقاهتگاه بیماران در چالوس است.

 

روند صعودی شیب بیماری کرونا در روزهای اخیر به دلیل شوخی گرفتن بیماری و عدم توجه به موارد بهداشتی، دیدوبازدیدها نوروزی و سفر برخی هم‌وطنان به مازندران، وضعیت برخی مناطق این استان را به مرز هشدار رسانده است.

 

این وضعیت سبب شده تا متولیان حوزه سلامت خواستار قرنطینه شدن شهرستان‌های بابل و آمل برای پیشگیری از سرایت بیماری شوند.

 

بیمارستان‌های آمل جوابگوی افزایش مبتلایان کرونا نیست

منوچهر مجد، رئیس سازمان نظام پزشکی آمل خطاب به فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان، خواستار اعلام وضعیت فوق‌العاده و قرنطینه شدن این شهرستان شد و در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای برون‌رفت از وضعیت کرونایی کنونی، دست کم تا پایان اردیبهشت‌ماه در این شهرستان وضعیت فوق‌العاده اعلام شود.

 

آمار بالای مبتلایان به مرگ‌ومیر کرونا درآمل

رئیس سازمان نظام پزشکی آمل ادامه داد، با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی و همکاری سفید جامگان عرصه سلامت در بخش‌های خصوصی و دولتی متأسفانه آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر در این شهر همچنان بالا است.

 

 درگذشت یک دانشجوی دانشگاه علامه

به گزارش ایسنا و بر اساس اعلام پایگاه خبری دانشگاه علامه طباطبایی، این دانشجوی دختر دانشگاه علامه طی روزهای اخیر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته است.

 

این دانشجوی اهل گرمسار، در ترم ششم رشته روانشناسی دانشگاه علامه مشغول تحصیل بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------