چگونه یون‌های نقره باکتری‌ها را از بین می‌برند؟



اخبار,اخبار پزشکی,یون باکتری
دانشمندان "دانشگاه آرکانزاس" آمریکا در مطالعه اخیرشان با بررسی پروتئین‌های موجود در باکتری‌های زنده در سطح مولکولی، یک قدم به حل این معما که چگونه یون‌های نقره باکتری‌ها را از بین می‌برند، نزدیک شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از تک اکسپلوریست، فعالیت ضد میکروبی و مکانیسم یون‌های نقره (Ag +) در سال‌های اخیر مورد توجه گسترده محققان قرار گرفته است. اگرچه ، هنوز عملکرد یون‌های نقره در کشتن باکتری‌ها برای محققان همچون یک معما است اما اخیرا محققان امریکایی گامی نوین در جهت حل این معما برداشته‌اند.

 

پیشتر از زیست سنجی برای اندازه گیری اثرات ضد میکروبی نقره استفاده می‌شد. زیست سنجی (معمولاً به اختصار برای سنجش ها یا ارزیابی‌های زیست‌شناسی استفاده می‌شود) یا استانداردسازی زیستی یک نوع آزمایش علمی است. طی این مطالعه جدید محققان از این فرایند برای مقایسه تأثیر یک ماده در ارگانیسم آزمایشی دربرابر یک داروی استاندارد و بدون درمان استفاده کردند.

 

"یونگ وانگ" (Yong Wang) استادیار فیزیک و نویسنده این تحقیق به همراه دیگر دانشمندان با استفاده از تکنیک پیشرفته‌ای به نام "ریزنگاری بومی سازی فوتواکتیوشده ردیابی تک ذره" (single-particle-tracking photoactivated localization microscopy) پروتئین خاصی را که در باکتری‌های ای.کلی در طول زمان شناسایی شده بود، مشاهده و ردیابی کردند. دانشمندان برخلاف آنچه فکر می‌کردند که رخ دهد دریافتند که یون‌های نقره، پویایی پروتئین را افزایش می دهد.

 

وانگ گفت: ما می‌دانیم که یون‌های نقره می‌توانند باکتری ها را سرکوب کرده و از بین ببرند. بنابراین انتظار داشتیم که هنگام درمان با نقره همه چیز در باکتری‌ها کند شود اما با کمال تعجب متوجه شدیم که پویایی این پروتئین سریع‌تر می‌شود.

 

مشاهده جداسازی دی.ان.ای ناشی از یون‌های نقره از کارهای اولیه‌ای بود که وانگ و همکارانش با دی.ان.ای خم شده انجام داده بودند. رویکرد آنها ، در حال حاضر این بود که با خم کردن آنها رشته هایی از دی.ان.ای را کشیده و آنها را در معرض تعامل با سایر مواد شیمیایی  از جمله یون‌های نقره قرار دهند.

 

وانگ گفت : بنیاد ملی علوم از این تحقیق حمایت مالی کرده است و ایده تحقیق درباره پویایی پروتئین‌های موجود در باکتری های زنده را تأیید کرده است. رویکردی که به محققان کمک می کند تا پاسخ های آن واحد باکتری ها به نانوذرات نقره را درک کنند و دانش آنها درباره باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک افزایش یابد. آنچه که ما در نهایت می‌خواهیم انجام دهیم استفاده از دانش جدید حاصل از این پروژه برای ساخت آنتی بیوتیک‌های بهتر بر اساس نانوذرات نقره است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------