حریرچی: قرار نیست آرایشگاه‌ها و رستوران‌ها تا آخر تعطیل بمانند/ احتمال محدود شدن برخی بازگشایی‌ها



اخبار,اخبار پزشکی,حریرچی
حریرچی گفت: قرار نیست آرایشگاه‌ها و رستوران‌ها تا آخر تعطیل بمانند، فاصله‌گذاری هوشمند یعنی به تدریج بازگشایی صورت خواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت امشب ۲۶ فروردین ماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی ارزیابی برنامه‌های دولت از اصناف در ایام کرونا پرداخت.

 

حریرچی معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بازگشایی‌ها در شهرستان‌ها آغاز شده است، به طوری که صبح امروز از اصناف مختلف استان اصفهان بازدید داشتم، گفت: معیار ما در فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند بر اساس بیماری‌زایی ویروس کرونا و احتمال تماس افراد در مکان‌های مختلف و جلوگیری از ابتلا به ویروس از یک طرف و از طرف دیگر ملاحظات اقتصادی است.

 

او ادامه داد: اکثر پاساژ‌ها نوعاً به گونه‌ای است که از تراکم بیشتری برخوردارند، به طوری که برخی از پاساژ‌ها و مال‌ها محلی برای تجمع و تفریح جوانان است.

 

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بازار‌های مرکزی در تهران و برخی از شهرستان‌ها در فضای بسته به صورت بسیار پرتراکم قرار دارند، خاطرنشان کرد: فعلاً بازگشایی آن‌ها به تعویق افتاده است لذا متناسب با اثری که بازگشایی‌های فعلی دارد، بازگشایی برخی از اصناف به تعویق افتاده است تا بعداً در خصوص سایر اصناف تصمیم گیری کنیم.

 

حریرچی با اشاره به اینکه قرار نیست آرایشگاه‌ها یا رستوران‌ها تا آخر تعطیل بمانند افزود: فاصله گذاری هوشمند یعنی به تدریج بازگشایی صورت خواهد گرفت، ممکن است برخی از بازگشایی‌ها به صورت محدود باشد و تنها فروشگاه‌های مواد غذایی و شوینده اجازه فعالیت دارند، به طوری که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بخش‌های مرتبط با پوشاک و لوازم خانگی دایر نیست.

 

در حال تکمیل...

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------