دکتر زالی: کرونا دوباره در تهران جان گرفته است/ زنگ خطر کرونا در قم دوباره به صدا درآمد



اخبار,اخبار پزشکی,دکتر زالی
زالی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۷ بیمار جدید در بخش‌های عادی و ۷۲ مورد جدید در بخش مراقبت‌های ویژه در تهران بستری شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهار کرد: همانطور که می‌دانید بالاترین میزان مراجعه و بستری در بیمارستان‌ها و بستری در بخش‌های مراقبت ویژه مربوط به استان تهران است.

 

او ادامه داد: بیماران بدحال و بستری در بخش‌های ویژه در خطر بیشتری قرار دارند. آنهایی که فوت کردند، در زمان مرگشان، یک ماه از بروز علائم بیماری در آنها گذشته بود.

 

زالی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۷ بیمار جدید در بخش‌های عادی و ۷۲ مورد جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و خوشبختانه ۵۹۸ بیمار مبتلا به کرونا از مجموعه بیمارستان‌های تهران ترخیص شدند.

 

زالی تاکید کرد: آثار افزایش چگالی حضور مردم و انجام تردد‌های غیرضروری امروز و فردا مشخص نمی‌شود بلکه میزان فوتی‌ها یک ماه بعد مشاهده می‌شود. یعنی به طور کلی تغییر در میزان مرگ‌ومیر یک ماه بعد از حضور و تردد‌های غیرضروری و افزایش بار ترافیکی آثارش دیده می‌شود. با تغییر الگوی بیماران، افرادی که بدحال‌تر هستند در بیمارستان بستری می‌شوند.

 

کرونا دوباره در تهران جان گرفته است

دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: کرونا در تهران دوباره جان گرفته است. شیوع عدم رعایت نکات بهداشتی یک ماه دیگر خودش را نشان می دهد.

 

***

 

زنگ خطر کرونا در قم دوباره به صدا درآمد

قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از افزایش بیش از دو برابری تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بستری شدگان در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: این امر نشان دهنده بی توجهی برخی افراد نسبت به توصیه‌ها و رعایت قرنطینه خانگی است.

 

او با بیان اینکه از ساعت ۱۴ دیروز تا ۱۴ امروز ۱۳۱ نفر با احتمال ابتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند گفت: از این تعداد ۴۹ نفر بستری شدند که این آمار نسبت به دیروز رشد حدود ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 

دکتر قدیرگفت: این افزایش آمار نتیجه شکستن قرنطینه و بی توجهی به نکات بهداشتی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در شبانه روز گذشته ۲۸ نفر هم از بیماران بستری، از بیمارستان مرخص شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد:در آمار روز گذشته ۵۲ نفر طی ۲۴ ساعت قبل در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند که ۲۴ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستانی بستری شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------