اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزییات تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعرفه های ویزیت پزشکان را اعلام کرد. به گزارش خبرآنلاین، سعید کریمی معاون…

اعتراف چین به اشتباه آماری: ۱۲۹۰ نفر به تعداد فوتی های کرونا اضافه شد/ ابتلای 26 مورد جدید



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در چین
مقامات بهداشتی چین امروز جمعه از شناسایی ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا و همچنین ۶۶ «ناقل خاموش» در روز گذشته در این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا از کمیسیون ملی بهداشت چین، از تعداد ۲۶ بیمار شناسایی شده در این کشور ۱۱ بیمار در داخل کشور و ۱۵ بیمار هم وارداتی بوده اند از میان بیماران داخلی نیز ۵ بیمار در استان گواندونگ، سه بیمار در استان هیلیونگ جیان، دو بیمار در شاندنگ و یک بیمار هم در استان لیائونینگ گزارش شده است.

 

گزارش حاکی است در عین اینکه در روز گذشته هیچ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور ثبت نشده است سه مورد مشکوک با منشا داخلی هم در چین گزارش شده است که دو مورد آن در استان هیلیونگ جیان و یک مورد هم در استان مغولستان داخلی بوده است.

 

آمارها حاکی است شمار کل مبتلایان به کرونا در چین تا کنون به ۸۲ هزار و ۳۶۷ تن و شمار جان باختگان هم به سه هزار و ۳۴ تن رسیده است در عین حال تعداد یک هزار و ۳۸ بیمار ناقل خاموش هم تحت نظارت های پزشکی هستند.

 

کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین اعلام کرد با  بهبود ۵۲ بیمار در روز گذشته شمار کل بهبود یافتگان در این کشور هم به رقم ۷۷ هزار و ۹۴۴ تن رسیده است.

 

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

شمار تلفات کرونا در چین ۱۲۹۰ نفر افزایش یافت

فارس نوشت: کارگروه کنترل و پیشگیری از بیماری شهر ووهان واقع در استان هوبه (چین) امروز (جمعه) اعلام کرد در شمارش تلفات ویروس «کووید۱۹» در این شهر اشتباه رخ داده و شمار جان‌باختگان را افزایش داد.

 

به نوشته وبگاه «بلومبرگ»، این سازمان درباره دلیل اصلاح و افزایش رقم تلفات توضیح داد که تعدادی از بیماران نتوانسته بودند به بیمارستان بروند، تعدادی جا افتاده بودند و تعدادی نیز دوبار گزارش شده بودند. همچنین مشکلاتی در اخذ اطلاعات از بیمارستان‌های خصوصی، موقت و یا صحرایی که بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش کرده بودند، به این موضوع دامن زد.

 

بدین ترتیب شمار کل جان‌باختگان ویروس کرونا در شهر ووهان، با افزایش ۱۲۹۰ نفری به رقم ۳۸۶۹ نفر رسید. این افزایش، تعداد کل فوتی‌های کشور چین را به ۴۶۳۶ نفر افزایش داد.

 

آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 40 هزار و 427 تست گرفته شده که حاصل آن به ثبت رسیدن 4 هزار و 801 فرد جدید مبتلا به ویروس کرونا بوده است. همچنین 125 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

 

این وزارتخانه آورده است: در مجموع تاکنون 518 هزار تست گرفته شده و شمار مبتلایان به 74 هزار و 193 نفر رسیده است. 1643 نفر نیز جان خود را از دست دادهاند.

 

شمار قربانیان کرونا در جهان از ۱۴۵ هزار نفر گذشت

شمار قربانیان کرونا در جهان به ۱۴۵ هزار و ۵۵۱ نفر رسید.

 

همچنین آمار مبتلایان در سراسر جهان یه دو میلیون و ۱۸۲ هزار و ۸۲۳ نفر رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------