هشدار جدی دکتر زالی درباره ادامه خطر کرونا در تهران/ رشد 11 درصدی بهبودیافتگان



اخبار,اخبار پزشکی,دکتر زالی
فرمانده مدیریت مقابله با کرونا پایتخت گفت: شرایط به شکلی نیست که با افول یا خاموشی این بیماری روبرو باشیم. کرونا در تهران سیر مستمر و علی‎الدوام دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهار کرد: متاسفانه یک پیام نادرست به مردم ابلاغ شده که بیماری کرونا کنترل شده است. بسیاری از رفتارهای مردم در حال تغییر بوده و مسافرت ها و تردد های بین شهری از سرگرفته شده است.

 

او افزود: در حال حاضر خطر برطرف نشده است و ما نباید گول این بیماری را بخوریم زیرا این عارضه فریبنده است و مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 

زالی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۱۳ مورد جدید در بخش عادی و ۸۶ بیمار جدید در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند و تعداد ۴۶۲ نفر ترخیص شدند و میزان بستری در بیمارستان ها ۱.۵ درصد رشد داشته و نشان از افزایش ابتلا با شیب ملایم بوده البته خوشبختانه میزان افراد ترخیص شده از مراکز درمانی ۱۱ درصد رشد داشته است.

 

او بیان کرد: با افزایش سطح تردد ها میزان ابتلا به بیماری کرونا می تواند زیاد شود چرا که برخی از افراد بدون علامت حامل ویروس کرونا هستند و افرادی که از بیمارستان مرخص می شوند بین سه تا چهار هفته بعد جواب آزمایششان منفی می شود و  باید توجه داششت که در بحث اپیدمی  با گمانه زنی ها حرکت و برنانه ریزی می کنیم  و اگر تغییری در رفتار مردم ایجاد شود ما نتیجه آن را امروز و فردا نمی بینیم.

 

زالی تاکید کرد: ما پیشنهاد شیفت بندی ادارات و نحوه کار حمل و نقل عمومی و فعالیت شیفت شب برخی مشاغل در ماه مبارک رمضان را داده ایم.

 

او گفت: با توجه به شرایط و ویژگی های استان تهران پیشنهادهایی را به ستاد ملی کرونا داده ایم تا متناسب با شرایط تهران تصمیم گیری شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------