تکذیب مصون بودن برخی گروه‌های خونی در برابر کرونا



اخبار,اخبار پزشکی,مصون بودن برخی گروه‌های خونی در برابر کرونا
برخی از شایعه‌پردازان در فضای مجازی با انتشار خبری کذب مدعی شدند که بعضی گروه‌های خونی از ابتلا به کرونا مصون می‌مانند، خبری که با واکنش متخصصان خونی و عفونی مواجه شد و آن را نامعتبر دانستند.

به گزارش ایرنا، بیماری کرونا ابعداد ناشناخته بسیاری دارد و با توجه به شرایط فعلی و اطلاعاتی که در اینباره منتشر می شود، هنوز پژوهشگران به نتیجه قطعی در خصوص اینکه کدام یک از گروه های خونی بیشتر به این بیماری دچار می شوند نرسیده اند. اما در این میان برخی شبکه‌های اجتماعی با انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه برخی گروه های خونی همچون (o+)  در برابر بیماری کرونا مصون هستند، باعث تشویش اذهان عمومی شوند. این در حالی است که متخصصان با ارائه مستنداتی نسبت به این خبر واکنش نشان دادند و آن را غیرمستدل دانستند.

 

شایعه

مصون بودن برخی گروه‌های خونی در برابر کرونا

 

پاسخ به شایعه

پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران درباره مصون بودن برخی گروه های خونی در برابر کرونا گفت:‌ ما در همه گروه های خونی مبتلا به کرونا، بهبود یافته و متاسفانه فوتی داشتیم و نمی شود درباره اینکه گروه های خونی خاصی به این بیماری مبتلا می شوند یا خبر ادعای قطعی کرد.

 

همچنین حمیدرضا نجاری فوق تخصص بیماری‌های عفونی و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، نسبت به این ادعا اظهار کرد:‌ این نظر که برخی از گروه‌های خونی از ابتلا به ویروس کرونا مصون هستند، هنوز ثابت نشده است. طبق مطالعاتی که در کشور چین انجام شده، گروه خونی «آ» استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری کرونا دارد ولی این به معنای مبتلا نشدن سایر گروه‌ها نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------