اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: هنوز پیک بیماری را رد نکرده‌ایم/ زالی: تا کرونا مهار نشود فعالیت صنوف عادی نمی‌شود



اخبار,اخبار پزشکی,رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت
عرفانی گفت: هنوز پیک بیماری را رد نکرده‌ایم و مردم باید همواره نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا جمشیدی دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت امشب ۶ اردیبهشت با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی آخرین اخبار کرونا و نتایج کاهش محدودیت‌ها پرداختند.

 

جمشیدی دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه هم‌اکنون در مرحله مدیریت بحران هستیم و اگر شاخص‌ها رعایت نشود احتمال برگشت به عقب وجود دارد، گفت: در برخی از مناطق کشور شاهد بار مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها و در برخی مناطق دیگر شاهد کاهش بیماران هستیم، اما نباید غفلت کرد؛ لذا مقرر شده است برای هر استان و هر شهرستان تصمیمات جغرافیایی مناسبِ هر منطقه اتخاذ شود.

 

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به شاخص‌های تعیین شده برای مدیریت کرونا در کشور ادامه دهد: ابتدا باید سیر بستری و میزان مرگ و میر‌ها را در طی ۱۴ روز گذشته مورد بررسی قرار دهیم و اگر تغییری در میزان بستری‌ها و فوتی‌ها وجود نداشته باشد، ممکن است وارد مرحله دیگری از تصمیمات شویم، اما باید اذعان داشت که شرایط به شدت شکننده است و مردم باید بیشتر به رعایت اصول بهداشتی بپردازند.

 

او با اشاره به اینکه اگر بین ۱۰ تا ۱۵ اردیبهشت وضعیت مرگ و بستری‌ها مشکلی پیدا کند معلوم است که تصمیمات ما پخته نبوده است و لذا برگشت می‌کنیم، افزود: اگر وضعیت تثبیب شود می‌توان قدم بعدی را برداشت.

 

جمشیدی با اشاره به اینکه امروز برای اولین بار تعداد تست‌های سرپایی بیشتر از بستری‌ها بود، تصریح کرد: در طرح غربالگری، درصدی از مراجعاتِ بی‌دلیل را کنترل کردیم، به طوری که حجم زیادی از بیماران الآن ضرورتی ندارد که به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

 

او با اشاره به اینکه فاز دوم را در مقطع مدیریت جلو می‌بریم، گفت: ما چالش‌های فاز اول را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه دپوی استراتژیک را باید در مواردی همچون ماسک، مواد ضدعفونی کننده و سایر اقلام ضروری بیمارستانی داشته باشیم، عنوان کرد: ما باید خودمان را در هر شرایطی آماده کنیم تا اگر با شرایط دیگری مواجه شدیم، از بابت تامین اقلام مورد نیاز مشکلی نداشته باشیم. باید افزایش تولید داخلی صورت بگیرد، به طوری که اکنون ماسک‌های سه لایه را از روزی ۱۵۰ هزار تا به ۴ میلیون رساندیم.

 

عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هنوز پیک بیماری را رد نکرده‌ایم، گفت: مردم باید همواره رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند، اگر مردم برای فعالیت اجتماعی و اقتصادی در جامعه حاضر می‌شوند، باید بدانند در صورتی که کار ضروری ندارند نباید از خانه خارج شوند.

 

او با بیان اینکه در مورد بیماری کووید ۱۹ نادانسته‌ها بسیار بیشتر از دانسته‌هاست، ادامه داد: تا دسترسی به واکسن راه درازی باقی است، ۹ ماه تا دوازده ماه طول می‌کشد تا واکسن به تولید انبوه برسد.

 

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بعید است که تا سال آینده بتوانیم در حوزه ساخت واکسن شاهد اقدامات موثری باشیم، ساخت واکسن در سال ۹۹ عقلانی نیست، کل کشورهای دنیا درگیر بیماری کرونا هستند لذا بیشتر از اینکه بخواهیم دل به تغییر فصل ببندیم باید به تغییر رفتار افراد در جامعه دل خوش کنیم.

 

او با اشاره به اینکه در اواییل فصل پاییز یعنی مهر و آبان با کووید ۱۹ فصلی روبرو خواهیم بود گفت: ما باید یاد بگیریم که با کووید ۱۹ زندگی کنیم لذا باید در پاییز با آمادگی بیشتری وارد عرصه شویم، در اواخر دی ماه و اوایل بهمن در کشور ما بیماری به صورت زیرپوستی وجود داشت.

 

***

 

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران: تا کرونا در کشور مهار نشود، فعالیت صنوف به شرایط عادی باز نمی‌گردد

فارس نوشت: علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه بین ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، اتاق اصناف تهران و شرکت دیجی کالا با محوریت عرضه محصولات هزار واحد صنفی آسیب دیده متاثر از کرونا بر بستر مجازی، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام مبارک ماه رمضان، انعقاد این تفاهم نامه را گام مهمی در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور دانست.

 

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا با اشاره به اینکه همزمان با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، بسیاری از صنوف دچار آسیب شده اند، ادامه داد: تا زمانی که بیماری کرونا به طور کامل مهار نشود، وضعیت فعالیت صنوف در کشور به شرایط عادی بر نمی‌گردد. از طرفی شرایط اقتصاد تابعی از شرایط بهداشتی و درمانی حاکم در جامعه است؛ بنابراین طبیعی است در این بحران با فراز و فرود‌هایی همراه باشد.

 

به گفته وی، در قالب این تفاهم نامه، امکان معرفی و فروش محصولات هزار کسب و کار آسیب دیده ضمن پایبندی به اصول تجارت الکترونیک و با تایید و معرفی اتاق اصناف تهران در وب سایت شرکت دیجی کالا فراهم می‌شود.

 

زالی در خصوص لزوم رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در کنار اصول بازرگانی در این مسیر، عنوان کرد: داشتن جواز کسب، ارائه اقلام ضروری مایحتاج خانوار و رعایت اصول بهداشتی در فرآیند توزیع و بسته بندی از شروط معرفی کسب و کار‌ها توسط اتاق اصناف تهران به شرکت دیجی کالا است. همچنین ارسال محصولات از تهران به سایر شهر‌های کشور، بستر عظیمی برای توزیع ویروس به شمار می‌رود، بنابراین در این حوزه باید پروتکل‌های بهداشتی با دقت رعایت شود.

 

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران تصریح کرد: علاوه بر رفع نیاز‌های ضروری مردم و کمک به کسب و کار‌های خرد برای رفع بخشی از صدمات وارد شده به آن‌ها در اثر شیوع ویروس کووید-۱۹، فرآیند اتصال این صنوف به بازار ملی بر بستر کسب و کار مجازی صورت می‌گیرد. اگر این اقدامات تجربه خوبی به همراه داشته باشد، می‌تواند به عنوان یک سنت و روش در حوزه کسب و کار مبدل شود.

 

زالی با اشاره به نظرسنجی که ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، انجام داده است، ادامه داد: طبق این نظر سنجی‌ها بیش از ۷۰ درصد مردم در زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، به علت خرید مایحتاج ضروری از منزل خارج می‌شدند.

 

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود:همچنین اکثر افراد اولین مکانی که بعد از خروج از طرح به آن مراجعه می‌کنند را مراکز خرید اعلام کردند. براین اساس اگر بتوانیم فرآیند و توزیع کالا را غیرحضوری کنیم، بخش عمده‌ای از زیرساخت کنترل اپیدمی فراهم می‌شود و معدل تردد افراد در شهر کاهش می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلاتی که در طول اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، بخش‌های مختلف را با چالش مواجه می‌کند، فراهم نبودن زمینه‌های استقرار دولت الکترونیک است، افزود: یکی از زیرساخت‌های تحقق دولت الکترونیک، بازرگانی از راه دور است که با انعقاد این تفاهم نامه، گام موثری در این راستا برداشته خواهد شد. علاوه بر این در دو بخش اتاق اصناف و شرکت دیجی کالا، تعهد مورد لزوم در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی و خدمت رسانی وجود دارد.

 

وی ضمن ابراز امیدواری از گسترش این اقدام، شکل گیری همبستگی‌های اجتماعی و افزایش همکاری بین بخشی را یکی از مهمترین دستاورد‌های مقابله با بیماری کرونا خواند.

 

تاکید اتاق اصناف بر لزوم معرفی صنوف دارای مجوز کسب به شرکت دیجی کالا

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران، ضمن تشکر از کادر درمان و ستاد مقابله با بیماری کرونا برای مقابله و مدیریت این بیماری، اظهار کرد: بسیاری از کسب و کار‌های خرد در این بحران آسیب دیده اند که سعی داریم قدمی برای آن‌ها برداریم. بر این اساس هزار کسبه بر اساس استاندارد‌های اتاق اصناف به شرکت دیجی کالا معرفی می‌شوند.

 

وی ادامه داد: تاکید اتاق اصناف تهران معرفی صنوفی است که دارای جواز کسب باشند تا برای مردم مشکلی ایجاد نشود. رئیس اتاق اصناف تهران در پایان از تداوم این همکاری ابراز امیدواری کرد.

 

معرفی کسب و کار‌های آسیب دیده بدون دریافت هزینه

حمید محمدی مدیر عامل شرکت دیجی کالا، امکان تحقق بخشی از وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در قالب این تفاهم نامه را میسر خواند و افزود: طبق مفاد تفاهم نامه سه جانبه با ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران و اتاق اصناف تهران، شرکت دیجی کالا متعهد می‌شود، علاوه بر وظیفه معرفی مستقیم ۶۰ هزار مجموعه حقوقی و صنفی که تاکنون بر عهده داشته است، محصولات هزار کسب و کار آسیب دیده را نیز ضمن تقبل کردن تمام هزینه‌های ارائه، انبارداری و ارسال محصولات، معرفی کند و بدون دریافت سود به دست مشتریان برساند.

 

وی با تاکید بر اینکه شرکت دیجی کالا در انتخاب صنوف هیچ نقشی ندارد، افزود: معرفی کسب و کار‌ها فقط با تایید اتاق اصناف تهران صورت می‌گیرد.

 

علی ماهر معاون برنامه ریزی ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران نیز در این دیدار هدف از انعقاد این تفاهم نامه سه جانبه را ایجاد فضای کسب و کار برای صنوف آسیب دیده متاثر از بحران کرونا اعلام کرد و گفت: بنا بر صلاح دید شرکت دیجی کالا و اتاق اصناف تهران، مدت این تفاهم نامه قابل تمدید است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------