تعداد افراد مبتلا به کرونا در ایتالیا به مرز ۲۰۰ هزار نفر رسید/ روسیه در تعداد مبتلایان از چین پیشی گرفت



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا در ایتالیا
منابع دولتی در ایتالیا از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور به حدود ۲۰۰ هزار نفر خبر دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد با تأیید ابتلای 1739 نفر دیگر به ویروس کرونا در این کشور طی 23 ساعت گذشته، آمار کلی مبتلایان به کرونا در ایتالیا اکنون به بیش از 199 هزار نفر رسیده است.

 

ایتالیا از لحاظ تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا، پس از کشورهای آمریکا (نزدیک به یک میلیون مورد) و اسپانیا (حدود 230 هزار مورد) در رتبه سوم جهان قرار دارد.

 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی ایتالیا، تاکنون حدود 27هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

 

در 24 ساعت گذشته 333 مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در ایتالیا گزارش شده است. تعداد موارد روزانه مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در ایتالیا طی روزهای اخیر به‌طور محسوسی کاهش یافته است.

 

روسیه در تعداد مبتلایان از چین پیشی گرفت

روسیه امروز (دوشنبه) با افزایش شمار مبتلایان و فراتر رفتن تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا از مرز ۸۷ هزار نفر در کشور، از چین که مرکز شیوع این ویروس کرونا در سراسر جهان بوده است، پیشی گرفت.

 

در چند روز اخیر فشارها بر روی دولت روسیه برلی کاهش محدودیت‌های قرنطینه و افزایش فعالیت‌های مشاغل برای کمک به اقتصاد کشور افزایش یافته است.

 

روسیه از تاریخ ۲۵ مارس طبق اعلام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور قرنطینه شده است و اکثر اماکن عمومی تعطیل شده و فعالیت‌های شغلی نیز به حالت تعلیق درآمده‌اند. این اقدامات پیشگیرانه و قرنطینه در کشور قرار است در تاریخ ۳۰ آوریل به پایان برسد. این در حالی است که پوتین هنوز اعلام نکرده است که قصد دارد قرنطینه را تمدید کند یا خیر.

 

چین یک مورد جدید کرونا را گزارش کرد

کمیسیون بهداشت ملی چین ابتلای یک نفر جدید به ویروس کرونا را گزارش کرد.

 

مورد جدید ابتلا به کرونا در استان هیلونگ‌جیانگ رخ داده است؛ این استان در شمال شرقی این کشور قرار گرفته و با کشور روسیه هم مرز است. مرکز آن شهر هاربین است.

 

 کمیسیون بهداشت و درمان استان هیلونگ‌جیانگ نیز ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در هیلونگ‌جیانگ را تأیید کرد و گفت این شخص دارای علائم نبوده است.

 

براساس داده‌های موجود، سه میلیون و دو هزار و هشتصد و هفتاد و شش نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲۰۷۰۷۱ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

 

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با بیش از ۹۸۷ هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.

 

افزایش قربانیان کرونا در انگلیس

مقامات وزارت بهداشت و درمان انگلیس اعلام کردند، امروز (دوشنبه) ۳۲۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این کشور جان خود را از دست دادند.

 

تاکنون تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در انگلیس 153 هزار نفر و شمار کل قربانیان کرونا ۱۸ هزار و ۷۴۹ نفر گزارش شده است.

 

بیش از نیمی از این ۳۲۹ نفر بیماری‌های پس زمینه‌ای داشته و دارای سن بین ۲۹ تا ۸۹ سال بوده‌اند. 

 

کرونا تاکنون جان بیش از ۲۳ هزار فرانسوی را گرفته است

مقامات بهداشتی فرانسه اعلام کردند طی 24 ساعت گذشته 437 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) جان باخته اند و به این ترتیب شمار کلی جان باختگان به 23 هزار و 293 نفر رسیده است.

 

همچنین بیش از 162 هزار نفر نیز در فرانسه تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

قربانیان کرونا در آمریکا به ۵۶۱۳۹ نفر رسید/ ۹۹۵ هزار و ۲۸۸ مبتلا

به گزارش مهر به نقل از وبگاه وُرلد میترز که آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان را اعلام می‌کند، درباره آمریکا نوشت: شمار قربانیان ویروس کرونا (کووید ۱۹) در آمریکا به ۵۶ هزار و ۱۳۹ نفر افزایش یافت.

 

بر اساس اعلام این وبگاه، آخرین شمار مبتلایان به این ویروس نیز ۹۹۵ هزار و ۲۸۸ است.

 

گفتنی است، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا دیروز در مصاحبه با اِم‌اس‌ان‌بی‌سی اعلام کرد: بیش از ۵۰ هزار آمریکایی کشته شدند زیرا سنا در برکناری ترامپ از قدرت در جریان استیضاح ماه فوریه شکست خورد. در ۹ ماه آینده انتخابات ریاست جمهوری در پیش داریم؛ اما نمی‌دانیم ترامپ در ماه‌های پیش رو تا چه اندازه ویرانی به وجود خواهد آورد. در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار آمریکایی به دلیل بی کفایتی وی جان خود را از دست دادند.

 

در همین رابطه، روزنامه وال استریت ژورنال هم پیشتر اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال برکناری «آلکس ایزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی این کشور به اتهام سوء مدیریت در مراحل آغازین بحران کرونا است.

 

این در حالی است که وال استریت ژورنال به نقل از ۶ منبع آگاه می‌گوید نارضایتی از عملکرد ایزار رو به گسترش است؛ حال آنکه کاخ سفید در میانه بحرانی که جان بیش از ۵۳ هزار آمریکایی را گرفته، تمایلی به تغییر کابینه دولت ندارد.

 

رسانه «پالیتیکو» نیز نه تنها احتمال برکناری ایزار را منتفی نمی‌داند، بلکه لیستی از جانشینان احتمالی را نیز تهیه کرده است.

 

شمار قربانیان کووید -۱۹ در ترکیه به ۲،۹۰۰ تن رسید

داده‌های وزارت بهداشت و درمان ترکیه در روز دوشنبه نشان می‌دهد که موارد ابتلای قطعی به ویروس کووید -۱۹ در این کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲،۱۳۱ نفر افزایش یافت.

 

در همین بازه زمانی ۹۵ تن از شهروندان این کشور بر اثر ابتلاء به این بیماری ویروسی جان خود را از دست دادند. بدین ترتیب، مجموع قربانیان بیماری کووید -۱۹ در ترکیه به رقم ۲،۹۰۰ تن رسید.

 

طبق آخرین آمار، شمار کل مبتلایان به کووید -۱۹ در کشور ترکیه ۱۱۲،۲۶۱ نفر اعلام شده که این رقم بالاترین میزان ابتلاء در میان کشورهای جهان- پس از کشورهای اروپایی (ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان) و همچنین ایالات متحده آمریکا- است.

 

در این کشور ۳۳،۷۹۱ تن از مبتلایان بهبود یافته‌اند و در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع آزمایش‌های کووید -۱۹ انجام شده ۲۰،۱۴۳ مورد بوده است.

 

سه میلیون مبتلا به کرونا در جهان

 تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کروناویروس در جهان امروز (دوشنبه) از مرز سه میلیون نفر فراتر رفت که نزدیک به یک میلیون نفر از مبتلایان تنها در ایالات متحده آمریکا گزارش شده‌اند.

 

این در حالی است که بسیاری از کشورهای دنیا در حال اتخاذ تدابیری به منظور کاهش محدودیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه هستند که در طول هشت هفته‌ی گذشته دنیا را به تعطیلی کشانده است.

 

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی پس از آنکه ۴۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ووهان چین در ۱۰ ژانویه گزارش شد، در کمتر از چهار ماه سه میلیون نفر در سراسر دنیا به این ویروس همه‌گیر مبتلا شده‌اند.

 

تا روز دوشنبه بیش از ۲۰۵ هزار قربانی بر اثر ابتلا به کرونا در جهان به ثبت رسیده است که تقریباً از هر هفت نفر مبتلا به این ویروس یک نفر جان خود را از دست داده است.

 

ایالات متحده در هفته گذشته به طور متوسط روزانه ‌بیش از ۳۰ هزار مورد قطعی ابتلا به کرونا را گزارش کرده است که هم‌اکنون دارا ی حدود یک سوم از کل موارد ابتلا به کرونا در جهان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------