مرگ ۴۷۴ نفر از مبتلایان به کرونا در ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته/ قربانیان کرونا در آمریکا به بیش از ۶۶ هزار نفر رسید



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا در جهان
دولت ایتالیا از فوت ۴۷۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که این رقم بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه بر اثر ابتلا به کرونا در ایتالیا طی ۱۱ روز اخیر به شمار می‌رود.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا روز شنبه اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته 474 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 در این کشور جان باخته‌اند.

 

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی ایتالیا که در پایگاه‌های آماری بین‌المللی از جمله Worldometer به ثبت رسیده است، این میزان مرگ‌ومیر (474 مورد) بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، از روز 21 آوریل (دوم اردیبهشت) در ایتالیا بی‌سابقه بوده است.

 

با احتساب آمارهای جدید، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به بیش از 28700 نفر رسیده و ایتالیا از این لحاظ همچنان جایگاه دوم جهان را پس از آمریکا در اختیار دارد.

 

گزارش‌های رسمی مراجع دولتی ایتالیا حاکی از این است که تاکنون حدود 210 هزار نفر در این کشور به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اند که حال 1539 نفر از آنها وخیم است.

 

ثبت ۶۲۱ مورد مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در بیمارستان‌های انگلیس طی ۲۴ ساعت گذشته

وزارت بهداشت انگلیس روز شنبه اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های این کشور 621 مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) به ثبت رسیده است.

 

با احتساب آمارهای جدید، تعداد قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به بیش از 28 هزار نفر رسیده و این کشور اکنون فاصله چندانی تا پشت سر گذاشتن ایتالیا و قرار گرفتن در جایگاه دوم جهان (پس از آمریکا) از لحاظ شمار قربانیان ویروس کرونا ندارد.

 

آماری که وزارت بهداشت انگلیس به‌عنوان آمار رسمی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می‌کند، در واقع آمار مبتلایان فوت‌شده در بیمارستان‌ها است و به همین دلیل آمار واقعی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر از رقم اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت این کشور برآورد می‌شود.

 

شمار قربانیان کرونا در عربستان به ۱۷۶ تن رسید

وزارت سلامت عربستان امروز -‌شنبه- از ثبت هفت قربانی جدید کرونا در این کشور خبر داد. 

 

بنا به آمار جدید، مجموع شمار جان‌باختگان کووید-۱۹ در این کشور به ۱۷۶ تن رسیده است. 

 

سخنگوی وزارت سلامت عربستان همچنین اعلام کرد که هزار و ۳۶۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است که این امر مجموع شمار افراد مبتلا را به ۲۵ هزار و ۴۵۹ تن می‌رساند. 

 

تاکنون سه هزار و ۷۶۵ نفر نیز بهبود پیدا کرده و وضعیت ۱۳۹ نفر نیز بحرانی گزارش شده است. 

 

مرگ ۱۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته

 وزارت بهداشت فرانسه از فوت 166 نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) در این کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد که این رقم کمترین میزان مرگ‌ومیر روزانه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه از روز 23 مارس (چهارم فروردین) محسوب می‌شود.

 

اگرچه میزان مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در فرانسه طی روزهای اخیر به‌طور محسوسی کاهش پیدا کرده و اکنون برای اولین بار در 40 روز اخیر به کمتر از 200 نفر در یک شبانه‌روز رسیده است، اما بر اساس گزارش‌های رسمی وزارت بهداشت فرانسه، آمار کلی قربانیان ویروس کرونا در این کشور بالغ بر 24700 نفر است و فرانسه از این لحاظ پس از آمریکا، ایتالیا،‌ انگلیس و اسپانیا در رتبه پنجم جهان قرار دارد.

 

قربانیان کرونا در آمریکا به ۶۶ هزار و ۴۱۴ نفر رسید

 پایگاه اطلاعاتی «وُرلد میترز» که آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان را اعلام می‌کند، درباره آمریکا نوشت: شمار قربانیان ویروس کرونا (کووید ۱۹) در آمریکا به ۶۶ هزار و ۴۱۴ نفر افزایش یافت.

 

بر این اساس، حدود ۲ هزار نفر تنها در شبانه روز گذشته در این کشور بر اثر ویرس مذکور جان خود را از دست داده‌اند.

 

پایگاه اطلاعاتی مذکور در این خصوص ادامه داد: تعداد مبتلایان به کرونا هم به یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۳۶۶ تَن افزایش یافته است.

 

از سوی دیگر، «هیل» پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا اعلام کرد که «اندرو کومو» فرماندار نیویورک هم امروز شنبه از افرایش شمار قربانیان کرونا در این ایالت خبر داد.

 

فرماندار نیویورک در این باره اعلام کرد که در مقایسه با روز گذشته ۲۹۹ جانباخته جدید به آمار قربانیان این ویروس اضافه شده است.

 

تلفات جهانی کرونا از ۲۴۰ هزار نفر فراتر رفت

بر اساس آمار منتشر شده توسط سایت «Worldometers» تعداد تلفات ویروس کرونا در سرتاسر جهان از ۲۴۰ هزار نفر فراتر رفته و به ۲۴۱ هزار نفر رسیده است.

 

همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان نیز همچنان روند صعودی داشته و به بیش از ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار نفر رسید.

 

همچنان بیشترین تعداد مبتلایان و تلفات ویروس کرونا متعلق به آمریکاست. بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از ۱ میلیون و ۱۳۵ هزار نفر فراتر رفته و تلفات کرونا در این کشور نیز از ۶۶ هزار نفر فراتر رفته است.

 

بعد از آمریکا، اسپانیا با بیش از ۲۴۵ هزار مبتلا و بیش از ۲۵ هزار تلفات، در رده دوم لیست کشورهای مبتلا به کرونا قرار گرفته است.

 

ایتالیا نیز با بیش از ۲۰۷ هزار مبتلا و بیش از ۲۸ هزار قربانی در جایگاه سوم کشورهای درگیر با ویروس کرونا قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------