اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

وزیر بهداشت: در برخی نقاط وضعیت مناسبی نداریم/ جهانپور: آزیترومایسین بهترین اثر درمانی را در بیماران کرونا داشته است



اخبار,اخبار پزشکی,وزیر بهداشت
وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر از مرحله مدیریت و کنترل بیماری کرونا عبور کرده و به سمت مهار کرونا در اکثر نقاط کشور حرکت کرده‌ایم. ولی در عین حال در برخی نقاط کشور به دلیل عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت مناسبی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، جلسه هیأت دولت عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد، وزیر بهداشت در این جلسه ضمن ارائه گزارشی اعلام کرد در حال حاضر از مرحله مدیریت و کنترل بیماری کرونا عبور کرده و به سمت مهار کرونا در اکثر نقاط کشور حرکت کرده‌ایم. ولی در عین حال در برخی نقاط کشور به دلیل عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت مناسبی وجود ندارد.

 

در این جلسه همچنین وزیر آموزش و پرورش از بازگشایی مدارس و حضور همه مدیران مدارس در محل کار و نیز شکوفایی جریان فراگیر آموزش مجازی در مدارس سراسر کشور خبر داد و گفت: این جریان موجب افزایش سهم دانش‌آموزان و سهم خانواده‌ها در فرآیند آموزش شده است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از نقش مثبت و سازنده الکترونیکی شدن دولت و بخش خصوصی در ایام درگیری کشور با بیماری کرونا گزارش داد.

 

در ادامه جلسه هیأت دولت، رئیس جمهور ضمن تقدیر از کادر پزشکی، توسعه و تعمیق دولت الکترونیک را از سیاست‌های اساسی این دولت عنوان کرد که خوشبختانه اکنون یکی از ثمرات آن را در آموزش فراگیر مجازی در آموزش و پرورش و دانشگاه های کشور مشاهده می کنیم.

 

روحانی ادامه داد: اگر این امکان در کشور نبود، آموزش باید بطور مطلق تعطیل می شد، در حالی که اکنون مدارس و دانشگاه ها گرچه تعطیل هستند اما آموزش تعطیل نشده و فقط تغییر شکل داده است.

 

رئیس جمهور در پایان، از همه دستگاه ها خواست تا پروژه های الکترونیکی حوزه خود را هرچه سریع تر به پایان برسانند.

 

موافقت دولت با تعویق دوساله برگزاری گردهمایی بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی

هیأت وزیران هم چنین، نظر به مشکلات جهانی پیش آمده ناشی از ویروس کرونا و توصیه سازمان جهانی بهداشت (WHO) مبنی بر عدم برگزاری گردهمایی ها و لذا احتمال کاهش حضور شرکت کنندگان در همایش های بین المللی، با تعویق زمان اجرای برگزاری گردهمایی بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی از سال 1399 به سال 1401 موافقت کرد.

 

گفتنی است، گردهمایی بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی قرار بود با مشارکت متخصصان و دست اندرکاران بیش از 30 کشور جهان در تاریخ 10 تا 12 آذر ماه امسال به میزبانی تهران از سوی وزارت راه و شهرسازی برگزار شود.

 

صدور مجوز امضای موقت موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین دولت های ایران و جمهوری آذربایجان

در ادامه این جلسه نیز هیأت وزیران در راستای فراهم نمودن زیرساخت توسعه همکاری‌های تجاری با سایر کشورها، با انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین دولت های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.

 

***

 

جهانپور: آزیترومایسین بهترین اثر درمانی را در بیماران کرونا داشته است

دکتر کیانوش جهانپور در پیامی توییتری نوشت: بر خلاف هیاهوی اولیه، یافته‌‌های محققان ایرانی حاکی از آن است که ‎فاویپیراویر تاثیر چندانی در درمان ‎کووید19 ندارد. استفاده از هپارین‌‌ها از برخی مرگ‌‌های بیماران ‎کرونا در ICU جلوگیری می‌کند.

 

فعلاً بهترین اثر درمانی در بیماران ‎کرونا را داروی آزیترومایسین داشته است!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------