اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ابزاری که سطح استرس را با بررسی سیگنال‌های پوست تشخیص می‌دهد



اخبار,اخبار پزشکی,ابزاری برای شناسایی میزان سطح استرس
گروهی از پژوهشگران سوئدی و انگلیسی، ابزاری ابداع کرده‌اند که می‌تواند با بررسی سیگنال‌های پوست بدن، سطح استرس را تشخیص دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نوروساینس‌نیوز، ابزار هوشمندی که سیگنال‌های الکتریکی پوست را اندازه‌گیری می‌کنند، این قابلیت را دارند که سطح استرس کاربر را بررسی کنند، به عملکرد ورزشی او کمک کنند و به ردیابی احساسات او بپردازند.

 

گروهی متشکل از پژوهشگران سوئدی و انگلیسی، روش جدیدی برای بررسی سیگنال‌های بیولوژیکی پوست ابداع کرده‌اند.

 

سیستمی که پژوهشگران ابداع کرده‌اند، با استفاده از یک ابزار پوشیدنی که یک شتاب‌سنج را شامل می‌شود، اطلاعات به دست آمده را در قالب تصاویر مارپیچ رنگارنگ، روی تلفن همراه نمایش می‌دهد.

 

نخستین نمونه این سیستم موسوم به "افکتیو هلث"(Affective Health)، توسط پژوهشگرانی ابداع شده است که در حوزه تعامل میان انسان و رایانه کار می‌کنند و در پی ابداع فناوری‌های رایانه‌ای جدیدی هستند که می‌توانند اطلاعات به دست آمده را روی تلفن همراه هوشمند ارائه دهند.

 

دکتر "پدرو سانچز"(Pedro Sanches)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: بدن ما، طیف گسترده‌ای از سیگنال‌ها را منتشر می‌کند که قابل اندازه‌گیری هستند. در حال حاضر، ابزار کارآمد بسیاری مانند ابزار بررسی ضربان قلب وجود دارند که می‌توانند این سیگنال‌ها را که ما آنها را "بیو دیتا"(biodata) می‌نامیم، بررسی کنند. در هر حال، حوزه‌های دیگری از بیودیتا مانند رسانایی پوست یا سطح تعریق وجود دارند که هنوز باید توسعه یابند. درک معنای این نوع از بیو دیتا ساده نیست. مردم با این نوع از اطلاعات آشنا نیستند و مشخص نیست که چگونه از آن استفاده خواهند کرد.

 

پژوهشگران در این بررسی، ۲۳ نفر را با نخستین نمونه از افکتیو هلث به مدت یک ماه مورد ارزیابی قرار دادند. آنها به شرکت‌کنندگان نگفتند که چه ابزارهایی کارآمد هستند. در عوض، آنها را طوری راهنمایی کردند که افکتیو هلث بتواند اطلاعاتی را در رابطه با واکنش‌های فیزیکی و عاطفی شرکت‌کنندگان و نحوه افزایش رسانایی پوست در پی افزایش تعریق جمع‌آوری کند. اطلاعات به دست آمده در این بررسی، با رنگ‌های متفاوت مشخص شدند.

 

پژوهشگران در این بررسی دریافتند که می‌توان از افکتیو هلث، به عنوان ابزاری برای مدیریت سطح استرس استفاده کرد.

 

پروفسور "کورینا ساس"(Corina Sas)، سرپرست این پژوهش گفت: نتایج این بررسی، بینش‌هایی را در اختیار طراحان فناوری‌های پوشیدنی قرار می‌دهد و به کاربران این فناوری‌ها کمک می‌کند تا درک بهتری از واکنش‌های بدن خود داشته باشند.

 

این پژوهش، در مجله "ToCHI" به چاپ رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------