داروی رسیژن در درمان بیماران کرونا جواب داد



اخبار,اخبار پزشکی,داروی رسیژن
دکتر پیام طبرسی مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری نتایج دو مطالعه بالینی داروی اینترفرون بتا-۱آ روی بیماران مبتلا به COVID-۱۹ را تشریح کرد.

دکتر پیام طبرسی در گفت‌وگو با فانا (پایگاه تحلیلی خبری دارو و سلامت) توضیح داد: امروز در بیمارستان مسیح دانشوری نتایج دو مطالعه بالینی مربوط به داروی Interferon beta-۱a روی بیماران مبتلا به COVID-۱۹ اعلام شد. براساس نتایج مطالعه اول، داروی Interferon beta-۱a به همراه داروی Kaletra برای ۲۰ بیمار مبتلا به COVID-۱۹ استفاده شد که همه بیماران درمان شدند. وایرولوژیک ریسپانس در این بیماران خوب و کوتاه‌تر از زمان عادی بود و عوارض خاصی از دارو نیز دیده نشد. نتایج این مطالعه در مجله ایمونو فارماکوتراپی چاپ شده است.

 

وی افزود: مطالعه بالینی دوم نیز به صورت کیس کنترل انجام شد. ۱۵۲ بیمار مبتلا به COVID-۱۹ دو داروی Interferon beta-۱a ساخت داخل (با برند رسیژن) و Kaletra را با هم دریافت کردند و ۳۰۴ بیمار هم در گروه کنترل بودند که فقط داروی Kaletra را دریافت کردند. نتایج این مطالعه به این صورت بود که بیمارانی که داروی Interferon beta-۱a را دریافت کردند، با وجود شدت بیماری، میزان نیاز آنها به بستری در ICU کاهش یافت و میزان مرگ‌ومیر آنها هم به یک پنجم کاهش یافت یعنی در واقع بیمارانی که این دارو را دریافت نکردند، نرخ مرگ‌ومیر در آنها ۵ برابر بیمارانی بود که این دارو را دریافت کردند. نتایج این مطالعه در مرحله داوری بوده و قرار است به زودی چاپ شود.

 

وی گفت: به صورت همزمان سازمان جهانی بهداشت نیز در تعدادی از کشورهای جهان از جمله ایران در حال مطالعه داروی Interferon beta-۱a روی بیماران مبتلا به COVID-۱۹ است که بیمارستان مسیح دانشوری نیز در این مطالعه حضور دارد و پیش‌بینی می‌شود نتایج آن تا یک ماه دیگر منتشر شود.

 

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد: البته میزان دوزی که ما در مطالعه خودمان برای بیماران استفاده کردیم با میزان دوزی که سازمان جهانی بهداشت در مطالعه جهانی استفاده می‌کند، متفاوت است. ما ۵ دوز Interferon beta-۱a دوازده میلیون واحدی یک روز به بیماران دادیم درحالی‌که در مطالعه سازمان جهانی بهداشت ۳ دوز به بیماران داده می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------