چاقی با سلول بنیادی درمان می‌شود



اخبار,اخبار پزشکی,چاقی
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد نوع نادری از سلول‌های بنیادی از فرد در برابر چاقی محافظت می‌کند.

به گزارش آنا از نیواطلس، در سال ۲۰۱۲ دانشمندان با کشف چربی بژ روش جدید و پیشرفته‌ای برای درمان چاقی پیدا کردند. چربی بژ نوعی بافت چربی متمایز از چربی سفید و قهوه‌ای است که نقش مهمی در سوزاندن کالری‌ها در پستانداران ایفا می‌کند.

 

چربی سفید بافتی است که انرژی اضافی را ذخیره می‌کند. چربی قهوه‌ای قادر به سوزاندن انرژی و تولید گرما در فرایندی به نام گرمازایی است. این پدیده اهمیت ویژه‌ای در نوزادان و خواب زمستانی حیوانات دارد و تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که در انسان‌های بالغ نیز انجام می‌شود.

 

حال دانشمندان موفق به کشف نوعی سلول بنیادی شده‌اند که قادر به فعال‌سازی چربی بژ در موش‌هاست و می‌تواند به عنوان روش درمانی برای تسریع فرایند سوزاندن چربی در انسان به کار رود. چربی بژ نوعی چربی سوزانده انرژی است که به تازگی کشف شده و می‌تواند در بافت چربی سفید ظاهر شود به جای ذخیره انرژی، فرایند گرمازایی را انجام دهد.

 

بررسی‌های بیشتر نشان داد که با افزایش سطح چربی بژ فعال، سطح نوع خاصی از سلول بنیادی به نام «ائوزینوفیل» نیز افزایش می‌یابد. این نوع سلول بنیادی در واکنش بدن به برخی از عفونت‌ها تولید می‌شود و حال مشخص شده که می‌تواند نقش مهمی در فرایند گرمازایی ایفا کند. یافته‌های جدید نشان می‌دهد که این سلول بنیادی نقش محافظتی از فرد در برابر چاقی ایفا می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------