بازگشت مجدد محدودیت‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی/ بوشهر و قزوین در وضعیت قرمز کرونایی



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایران
وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی، قزوین و بوشهر قرمز شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان، محدودیت‌های کرونایی دوباره اعمال می‌شود.

 

علیار راستگو، روز پنجشنبه در گفت و گویی با تبیین آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان و گلایه از بی‌توجهی ۹۰ درصد مردم، افزود: وضعیت استان از لحاظ تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از این بیماری به صورت روزانه رصد می شود.

 

وی با ابراز نارضایتی از بی توجهی قاطبه مردم نسبت به خطرات ناشی از برگزاری مراسم های عزا، عروسی و دورهمی های خانوادگی اظهار داشت: در صورت ادامه وضعیت فعلی و به دلیل اهمیت حفظ جان و سلامتی مردم، محدودیت های گذشته مجددا در استان اعمال خواهد شد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هرگونه اعمال محدودیت در استان، پس از هماهنگی با ستاد ملی کرونا و در برخی موارد با صلاحدید استاندار و بر اساس تفویض اختیارات از ستاد ملی به وی انجام خواهد شد.

 

راستگو، با بیان اینکه نسبت به ۳ هفته گذشته در حال گذران وضعیت بسیار متفاوت و خطرناکی در استان هستیم، ادامه داد: با وجود ایجاد محدودیت های اجتماعی در ماه های گذشته و روند نسبتا قابل قبول در کنترل بیماری، شاهد افزایش روزانه آمار به دلیل بی توجهی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بسیاری از مردم هستیم.

 

وی یادآوری کرد: استفاده از ماسک، شستن مستمر دست و صورت با آب و صابون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توصیه اصلی ستاد استانی کرونا به مردم برای جلوگیری از احتمال ابتلا به بیماری کرونا است.

 

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی به شرایط قرمز رسیده است.

 

***

 

آژیر هشدار تشدید بیماری کرونا در استان قزوین به صدا در آمد

بیست و ششمین جلسه ستاد کرونا صبح پنجشنبه در ستاد مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

 

منوچهر حبیبی در این جلسه با انتقاد از بی تفاوتی مردم و مسئولان به رعایت نکات بهداشتی گفت: جلسه امروز را محدود برگزار کردیم تا بگوییم آژیر هشدار کرونا امروز به صدا در آمده زیرا نه سیستم اداری رعایت می‌کنند و نه مردم و چون همه شرایط را عادی تلقی کردیم باید تاوان آن را بدهیم و اگر غفلت کنیم مانند استان‌های قرمز خواهیم شد.

 

حبیبی تصریح کرد: شاید در دور اول غافلگیر شدیم و کمبود عادی بود اما امروز غافلگیری منطقی نیست لذا اتمام حجت می‌کنیم و باید هوشیار باشیم و اقدام جدی کنیم.

 

سخنگوی ستاد کرونا در استان قزوین یادآور شد: کرونا نه پیر و نه جوان می‌شناسد و نه سرما و نه گرما و یک موجود ناشناخته است که باید با جدیت به جنگش برویم و همه در آماده باش کامل باشیم و برای تأمین سلامت مردم همت کنیم.

 

وی بیان کرد: باید دستگاه‌های اداری بهداشت را بیشتر رعایت کنند تا مردم یاد بگیرند چگونه از تشدید بیماری کرونا جلوگیری کنند و در تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی و بویژه بانک و شهرداری‌ها استفاده از ماسک الزامی است تا هم جان کارکنان و سپس مردم حفظ شود به همین دلیل با جدیت از ورود ارباب رجوع بدون ماسک به همه ادارات جلوگیری خواهد شد و پدافند غیر عامل این موارد را کنترل کند.

 

استفاده از ماسک بهترین راه پیشگیری از کرونا

وی گفت: در شرایط کنونی بهترین روش برای مقابله با بیماری کرونا فقط استفاده از ماسک است و الزام داریم این کار انجام شود و برنامه ریزی و آمادگی لازم برای تأمین ماسک و مواد ضد عفونی مورد نیاز هم باید انجام شود و هیچ کمبودی را نمی‌پذیریم و همه واحدهای تولید مواد ضدعفونی و ماسک باید مدیریت شود تا به میزان کافی این کالاها را داشته باشیم و ماسک ارزان قیمت در استان تهیه شده و در اختیار قرار گیرد و سازمان صمت هم باید هر هفته گزارش دهد و واحدهای فعال هم معرفی شوند و ذخیره سازی انجام شود.

 

معاون سیاسی استانداری قزوین افزود: دانشگاه علوم پزشکی و تأمین اجتماعی تخت‌های مورد نیاز برای زمان تشدید بیماری را آماده کنند تا غافلگیر نشویم و اولویت ما تأمین تخت مورد نیاز برای آینده است.

 

حبیبی، از مدیران هلال احمر و مدیریت بحران استان خواست برای راه اندازی بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه در ۲۴ ساعت آمادگی داشته باشد.

 

وی با انتقاد از بی توجهی مردم در تردد به مکان‌های پر جمعیت گفت: بازار و مجتمع‌های تجاری و مراکز جمعیتی رها شده است و نگرانی را بالا برده لذا باید تیم مراقبت بهداشتی با محور فرماندار بسرعت وارد کار شده و اقدام کند و هشدار دهند که تشدید ویروس کرونا جدی است و باید گزارش روزانه توسط فرمانداری‌ها داده شود.

 

برگزاری همایش و مراسم ممنوع است

وی افزود: ادارات باید از برگزاری همایش جدا خودداری کنند، اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها جدی گرفته شود مردم رعایت را جدی بگیرند و خبرگزاری‌ها و صدا و سیما هشدار دهند تا مردم بدانند اگر بهداشت کم رنگ شود کرونا باز می‌گردد.

 

حبیبی یادآور شد: ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی با ظرفیت ۵۰ درصدی باید فعالیت کنند و دهیاری‌ها و بخشداری‌ها توجیه شوند و نشست‌ها محدود شوند حتی سفر مسئولان به شهرستان‌ها کنترل شود تا مشکلات بیشتر نشود.

 

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم کرونا بیشتر نشود همه باید رعایت کنند نمی‌توان شرایط را عادی تلقی کرد و تصور کرد بیماری بیشتر نشود.

 

سخنگوی ستاد کرونا در استان قزوین با بیان اینکه برگزاری جلسات به صورت مجازی برگزار شود، افزود: امتحانات دانشگاه‌ها غیر حضوری برگزار شود تا آلودگی کمتر شود.

 

وی یادآور شد: شرایط به گونه‌ای است که همه باید نگران باشیم و رعایت کنیم تا وارد وضعیت قرمز نشویم.

 

***

 

بستری بیماران کرونایی در استان بوشهر صعودی شد

انتشار ویروس کرونا این‌روزها در نقاط مختلف استان بوشهر نگرانی‌هایی ایجاد کرده که با وجود هشدارهای متعدد مسئولان بهداشت و درمان استان، برخی مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تنها راه مصون ماندن از ابتلا به ویروس کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است اظهار داشت: ویروس کرونا در کمین همه مردم قرار دارد و استفاده از ماسک مؤثرترین روش محافظت در برابر کرونا اعلام شده است.

 

سعید کشمیری با تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و شکستن زنجیره انتقال ویروس گفت: موج دیگری از انتشار ویروس کرونا در استان بوشهر شکل گرفته که افزایش بیماران کرونایی نگرانی‌هایی در جامعه ایجاد کرده است.

 

وی، با بیان اینکه بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها افزایش یافته است افزود: این مهم نشان می‌دهد که برخی  نسبت به مقابله با این ویروس بی‌توجهی می‌کنند و این مهم  زمینه سیر صعودی بیماران کرونایی در استان را فراهم کرده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر پرهیز از دورهمی‌ها تصریح کرد: در راستای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا، برگزاری هرگونه جلسات و تجمعات گروهی و مراسم‌ها اعم از ختم و عروسی‌ و دیگر برنامه‌های گروهی ممنوع است.

 

کشمیری، از وضعیت هشدار و قرمز در شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برخی از شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارند که نشان از رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی است.

 

وی با بیان اینکه برخی مردم ویروس کرونا را تمام شده می‌دانند تاکید کرد: شلوغی و ازدحام در بازارها و خیابانها، حرکت‌های دسته جمعی به سمت مراکز تفریحی و ازدحام در مراکز خرید می‌تواند بیماران کرونایی را افزایش دهد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: غالب افرادی‌که آزمایش کرونای آنها مثبت است با تماس افراد مشکوک به کرونا بوده و این روند همچنان ادامه دارد.

 

کشمیری، بی‌توجهی به نکات بهداشتی را عامل ابتلا به بیماری کرونا دانست و گفت: متاسفانه روند بستری بیماران کرونایی استان بوشهر سیر صعودی دارد و باید مردم در قطع زنجیره انتقال این ویروس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی به ویژه استفاده از ماسک تلاش کنند.

 

57 نفر در یک عروسی در هرمزگان کرونا گرفتند

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در پی برگزاری مراسم عروسی در شهر گروک سیریک خوشه ۵۷ نفر از ابتلا به کرونا ایجاد شد.

 

دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز(۲۹ خردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: تا روز گذشته با جان باختن ۱۳ نفر از مبتلایان به کرونا در هرمزگان، شمار مجموع جان‌باختگان به ۱۴۷ نفر رسید.

 

وی با بیان اینکه جان‌باختگان از شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه و قشم هستند، تصریح کرد: ۱۲ نفر از جان‌باختگان آقا و یک نفر خانم است و ۴۰ درصد از جان‌باختگان بدون سابقه بیماری زمینه‌ای هستند که جوان‌ترین جان‌باخته ۳۷ و پیرترین آن‌ها ۸۷ ساله بوده است.

 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: اکنون ۱۸۴ بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که از این شمار ۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۰ نفر نیز وخیم است.

 

دکتر نوروزیان با اشاره به اینکه به‌غیراز بوموسی وضعیت تمامی شهرستان‌های هرمزگان قرمز است، اظهار کرد: مردم از مصرف خودسرانه داروی دگزامتازون برای پیشگیری از بیماری کرونا پرهیز کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در پی برگزاری مراسم عروسی در شهر گروک سیریک خوشه ۵۷ نفر از ابتلا به کرونا ایجاد شد، خاطرنشان کرد: در بخش جغین شهرستان رودان هم حضور یک فرد مبتلا در یک جمع تاکنون موجب ابتلای ۲۵نفر شده است.

 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان گفت: مردم از برگزاری مراسم عروسی عزا و دورهمی پرهیز کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------