اراک در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت/ چهار شهر پرجمعیت اردبیل در خط قرمز کرونا



اخبار,اخبار پزشکی,وضعیت کرونا در ایران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین آمار و بررسی‌ها، کلانشهر اراک روز دوشنبه از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.

دکتر «محمد جمالیان» عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: رعایت نکردن موارد بهداشتی و بی توجهی به توصیه‌های کارشناسان حوزه بهداشت و درمان  علت قرار گرفتن اراک در وضعیت قرمز است  و ادامه این روند  می‌تواند وضعیت را بحرانی‌تر کند.

 

وی اظهار داشت: در چند روز گذشته بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک شاهد حجم بالای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بوده و بیشتر ظرفیت بیمارستان تکمیل شده است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند باید تمام بیمارستان‌های استان برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یابد و این امر ضربه‌ای سنگین به حوزه سلامت استان وارد می‌کند.

 

وی اضافه کرد: شهرستان‌های آشتیان، تفرش، دلیجان، ساوه، زرندیه، شازند و محلات در وضعیت زرد و خمین، فراهان و کمیجان  در وضعیت نارنجی قرار دارند و نسبت به هفته قبل تغییری در آنها صورت نگرفته است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: شهرستان شازند در هفته گذشته در وضعیت سفید قرار داشت که این شهرستان نیز بر اثر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت زرد قرار گرفته است.

 

دکتر جمالیان اظهار داشت: استان مرکزی در روزهای ابتدایی شروع کرونا با شیوع بالایی همراه بود که با درایت و مدیریت صحیحی که در استان انجام شد و با رعایت توصیه‌های بهداشتی که مردم با فرهنگ استان انجام می‌دادند به خوبی این بحث مدیریت شد و تا مدت‌ها این شرایط مناسب پابرجا بود.

 

وی گفت: هم‌اکنون تنها راه برون رفت از این بحران، توجه مردم به توصیه‌های کارشناسان حوزه سلامت است و مردم باید فقط در موارد اضطراری از منازل بیرون بروند و ضمن استفاده از ماسک، سایر پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت کنند تا هرچه سریعتر این ویروس منحوس در استان و کشور مهار شود.

 

چهار شهر پرجمعیت اردبیل در خط قرمز کرونا

ایسنا نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: چهار شهر پرجمعیت استان اردبیل در خط قرمز کرونا قرار دارند و مردم این شهرها باید با احتیاط بیشتر ترددهای روزانه خود را انجام دهند.

 

شهرام حبیب‌زاده 30 تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به رکورد بستری و بیماران مراجعه کننده به مراکز کرونای استان در 24 ساعت گذشته، اظهار کرد: 71 بستری، 50 بیمار بدحال و 11 فوتی در شبانه‌روز گذشته در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

 

وی به هجوم بی‌رحمانه کرونا در قبال بی‌احتیاطی هموطنان به مسایل بهداشتی اشاره و خاطرنشان کرد: مردم استان هشدارها را جدی بگیرند و از تجمع در مکان‌های سرپوشیده و بیش از دو نفر خودداری کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال بیشترین مراجعات و بستری کرونا را شاهد هستیم و به نظر می‌رسد این شرایط وضعیت وخیمی را در روزهای آینده داشته باشد.

 

حبیب‌زاده بیان کرد: آمار افزایشی در این زمینه نگران‌کننده است و از شهروندان انتظار داریم با زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست 10 تا 15 بار در روز با آب  صابون به قطع شیوع این بیماری کمک کنند تا مانع ابتلای خود و خانواده به بیماری مهلک کرونا شوند.

 

وی با بیان اینکه به اندازه کافی ماسک و مواد شوینده در اختیار شهروندان قرار گرفته است، گفت: با همکاری صداوسیما و رسانه‌ها امر آموزش مردم برای مقابله اصولی با این بیماری در حال تدوین است و شهروندان قطعا با رعایت این موازین تا دو هفته آینده می‌توانند به کنترل این بیماری در استان کمک کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: طولانی شدن این اپیدمی باعث خستگی پزشکان و پرستاران و طاقت‌فرسا بودن فعالیت آنها در مراکز بیمارستانی در این گرمای شدید هوا شده که قطعا با رعایت همشهریان موج دوم کرونا را نیز تا دو هفته آینده به تلفات کمتر پشت سر خواهیم گذاشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------