میان واکسن آنفلوانزا و ابتلا به اوتیسم هیچ ارتباطی وجود ندارد



اخبار,اخبار پزشکی,واکسن آنفلوانزا
نتایج یک مطالعه که اخیراً صورت گرفته تأیید می‌کند، تزریق واکسن آنفلوانزا در دوران بارداری هیچ ارتباطی با خطر ابتلای کودک به اوتیسم ندارد.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک مطالعه که اخیراً صورت گرفته تأیید می‌کند، تزریق واکسن  آنفلوانزا در دوران بارداری هیچ ارتباطی با خطر ابتلای کودک به اوتیسم ندارد.

 

در این مطالعه تقریباً ۷۰ هزار نوزاد متولد شده در هفت منطقه بهداشتی درمانی در سوئد از اکتبر ۲۰۰۹ تا سپتامبر ۲۰۱۰ بررسی شدند. حدود ۴۰ هزار از آنها در رحم در معرض واکسن آنفلوانزای (A (H1 N1 قرار گرفته بودند.

 

محققان موسسه کارولینسکا در استکهلم، سوئد، همه نوزادان را به طور متوسط ​​۶.۷ سال دنبال کردند و دریافتند که ۱ درصد از کسانی که مادرانشان واکسن دریافت کرده‌اند و ۱.۱ درصد از مادرانی که واکسن دریافت نکرده‌اند، دارای اختلال طیف اوتیسم هستند.

 

مطالعه دیگری نشان داده است که گرفتن آنفلوانزا در دوران بارداری خطر ابتلا کودک به اوتیسم را افزایش نمی‌دهد.

 

سلامت کودکان برای افرادی که مخالف واکسن هستند موضوعی حساس است و محققان سوئدی گفتند، مردم در گذشته ادعا کرده‌اند که ممکن است ارتباطی بین ابتلا به H1N1 و اوتیسم وجود داشته باشد.

 

دانشمندان هنوز نمی‌دانند دقیقا چه چیزی باعث اوتیسم می‌شود اما آنها بارها تأکید کرده‌اند که ابتلا به این اختلال مربوط به واکسن‌ها نیست و شواهد همچنان این موضوع را ثابت می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------