غربالگری هوشمند بیماری قلبی با استفاده از باکتری روده



اخبار,اخبار پزشکی
محققان در نتیجه یک مطالعه جدید موفق به ابداع یک ابزار غربالگری مبتنی بر هوش مصنوعی شده‌اند که با تشخیص یک باکتری خاص در روده می‌تواند به غربالگری بیماری قلبی در بزرگسالان کمک کند.

به گزارش ایرنا به نقل از یونایتدپرس، این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط محققان دانشگاه «تولیدو» در آمریکا ابداع شده و می تواند با تعیین دقیق وجود باکتری های خاص در روده ، به تقویت غربالگری بیماری های قلبی کمک کند.

 

این ابزار با استفاده از داده‌های تاریخچه ای در مورد وجود برخی از باکتری ها در بیماران مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری قلبی، افراد مبتلا به فشار خون را  بر اساس اینکه آیا آنها نیز باکتری های مشابه دارند، شناسایی می کند .

 

میکروبیوم روده از میکروارگانیسم ها از جمله باکتری تشکیل شده که در دستگاه گوارش انسان زندگی می کنند و در هضم غذا و فرآوری مواد مغذی نقش دارند. محققان در این مطالعه نمونه مدفوع جمع آوری شده حدود هزار نفر بیمار را که نیمی از آنها بیماری قلبی داشتند، با ابزار پیشرفته یادگیری ماشینی خود که با هوش مصنوعی کار می کند،  تجزیه و تحلیل کردند.

 

آنها گفتند: این رویکرد خوشه های باکتری موجود در روده افراد مبتلا به بیماری قلبی را به خوبی شناسایی کرده و این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی افراد مبتلا به بیماری قلبی را بر اساس وجود این باکتری ها در بیش از ۷۰ درصد از مواقع به درستی تشخیص داد. میکروبیوتای روده با ابتلا به فشار خون بالا - قاتل خاموشی که اغلب به بیماری های قلبی منجر می شود، در ارتباط است.

 

محققان گفتند: مطالعات نشان می دهد که تغییرات واقعی در جمعیت باکتری های روده وجود دارد که می تواند افراد در معرض ابتلا به بیماری قلبی را قبل از ابتلا به فشار خون بالا مشخص کند. 

 

 باکتری های موجود در سال های اخیر،در روده با سلامت کلی فراتر از دستگاه گوارش ارتباط دارند. این مطالعه همچنین حاکی از آن است که وجود باکتری های خاص می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

 

ترکیب باکتری های روده از فردی به فرد دیگر متفاوت است، تهیه آزمایشی که به شکل دقیق باکتری هایی که خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را شناسایی می کند ، چالش برانگیز است.

 

محققان گفتند،  ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی آنها هنوز در مراحل اولیه ساخت قرار دارد و ممکن است چند سال طول بکشد تا پزشکان بتوانند از آن برای شناسایی بیماران در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی استفاده کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------