شناسایی دو گونه جدید کرونا در انگلیس/ روند کاهشی موارد ابتلا به کروناویروس در جهان



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در جهان
کمیته علمی دولت انگلیس از شناسایی دو گونه جدید کروناویروس در این کشور خبر داد و اعلام کرد: بررسی‌های آزمایشگاهی روی این دو گونه در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، کمیته علمی دولت انگلیس روز گذشته اعلام کرد: دو گونه جدید کروناویروس که یکی از آنها نگران کننده است در کشور شناسایی شده که با سویه‌های شناسایی شده در برزیل و آفریقای جنوبی شباهت‌هایی دارد.

 

به گفته محققان انگلیسی، یکی از این گونه‌های جدید که اولین بار در بریستول شناسایی شد، نگران کننده است همچنین گونه دیگر اولین بار در لیورپول شناسایی شد که تحت بررسی‌های بیشتر است.

 

انواع جدید کروناویروس دارای جهش E۴۸۴K هستند که روی پروتئین سنبله ویروس رخ می دهد و همان تغییری است که در سویه های آفریقای جنوبی و برزیل مشاهده شده است.

 

***

 

روند کاهشی موارد ابتلا به کروناویروس در جهان

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: هفته گذشته موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 در جهان کاهش 17 درصدی داشته و برای چهارمین هفته متوالی است که کاهش موارد جدید ابتلا مشاهده میشود.

 

بررسی این سازمان نشان میدهد: هفته گذشته بیش از 3.1 میلیون مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 شناسایی شد که نسبت به هفته قبل آن کاهش 17 درصدی داشته است.

 

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، این رقم کمترین آمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در جهان از آخرین هفته ماه اکتبر بوده است.

 

ایالات متحده با 871 هزار و 365 مورد بالاترین آمار مبتلایان جدید را گزارش کرده است. هرچند، این رقم نسبت به هفته قبل آن کاهش 19 درصدی داشته است. برزیل، فرانسه، روسیه و انگلیس از دیگر کشورهایی بودند که بالاترین آمار جدید مبتلایان را گزارش کرده اند.

 

همچنین موارد جدید فوتیهای کرونا در جهان برای دومین هفته متوالی روند کاهشی داشته است. هفته گذشته آمار فوتیها 88 هزار نفر بوده که نسبت به هفته قبل آن 10 درصد کاهش یافته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------