اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

واکسن ایرانی کرونا با نام «اُسوید ۱۹» رونمایی شد/ جزئیات واردات حدود ۲ میلیون دُز واکسن کرونا



واکسن کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
خط تولید ویال تزریقی واکسن با اولویت واکسن کرونا اسوید - ۱۹ امروز یکشنبه ( ۲۹ فروردین) با همکاری یک شرکت داروساز و یک شرکت دانش بنیان داخلی و با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، دکتر مهدی بخشایش مدیرعامل یک شرکت داروساز داخلی در آیین افتتاح خط تولید ویال تزریقی واکسن که با حضور سورنا ستاری برگزار شد،‌ افزود: خط تولید ویال تزریقی واکسن ها به خصوص واکسن اسوید - ۱۹ که توسط متخصصان ما آماده شده بود، امروز افتتاح شد.

 

وی ادامه داد: این کار پروژه مشترک بین این شرکت داروسازی و  یک شرکت دانش بنیان داخلی است.

 

مدیرعامل این شرکت داروسازی با اشاره به اینکه این کار با سرمایه گذاری بانک ملی در حال انجام است، گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان صرف این کار شده است.

 

آمادگی تولید ساعتی ۶ هزار ویال واکسن اسوید - ۱۹ 

مدیرعامل این شرکت داروسازی در نشست خبری پیش از مراسم افتتاح خط تولید واکسن نیز اظهار داشت: آمادگی تولید ساعتی ۶ هزار ویال واکسن اسوید - ۱۹ برای بیماری کرونا وجود دارد که برآورد می شود این رقم در سال به حدود ۲۰ میلیون ویال برسد.

 

بخشایش افزود: زیرساخت های این کار آماده شده است و در کنار انجام مراحل مختلف کارآزمایی بالینی واکسن، بخش تولید انبوه آن هم آماده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تجهیزات مربوط به این موضوع نصب شده است، گفت: آمادگی وجود دارد که پس از اخذ مجوزهای لازم کارآزمایی بالینی، اقدام به تولید انبوه شود تا هرچه سریع تر این محصول فناورانه وارد بازار شود.

 

بخشایش ادامه داد: با توجه به اینکه فازهای ابتدایی واکسن اسوید - ۱۹ برای بیماری کرونا فازهای ابتدایی از جمله حیوانی با موفقیت انجام شده، نیاز برای تولید انبوه آن بود که مقدمات کار فراهم شده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای صادرات این محصول به کشورهای اطراف را دارید؟ گفت: درخواست های زیادی از کشورهای مختلف از جمله اطراف کشور داشتیم. اگر بتوانیم نیازهای داخل را تامین کنیم حتما به دنبال صادرات این محصول فناورانه خواهیم رفت. هدف اصلی تامین نیازهای کشور است، اما مازاد را حتما به کشورهای دیگر صادر خواهیم کرد.

 

هومن کاغذیان مدیرعامل شرکت دانش بنیان همکار در تولید واکسن اسوید -۱۹ نیز در این مراسم اظهار داشت: در ساخت این واکسن از ویروس غیر فعال شده کرونا استفاده شده است.

 

وی ادامه داد: در تیم تحقیقاتی این واکسن حدود ۲۰ متخصص اعم از پزشک، دامپزشک، متخصص علوم پایه، مهندسی شیمی و ویروس شناس در حال فعالیت علمی هستند.

 

کاغذیان تعداد دوزهای این واکسن را دو دوز اعلام کرد و گفت: این واکسن در روزهای صفر و ۲۱ به داوطلبان تزریق خواهد شد؛ به عبارتی هفته سوم، دوز دوم به داوطلبان تزریق می شود.  

 

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: دانش فنی این واکسن خارجی نیست و بومی است. 

 

کاغذیان با اشاره به تحقیقات این شرکت دانش بنیان برای تولید واکسن کووید از سال گذشته، ادامه داد: در مطالعات انجام شده توانستیم بر اساس پلتفرم ویروس کشته شده واکسن کووید ۱۹ با عنوان اسوید۱۹ را تولید کنیم.

 

واکسن اسوید - ۱۹ تا پایان بهار ۱۴۰۰  مجوز ورود به فاز انسانی را دریافت می کند

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: واکسن کرونا اسوید - ۱۹ تا پایان بهار ۱۴۰۰ مجوز ورود به فاز انسانی را دریافت خواهد کرد. ما در مراحل پایانی فاز حیوانی مطالعه واکسن اسوید - ۱۹ هستیم و کار برروی حیوانات میمون، موش و رت به خوبی انجام شده است.

 

وی ادامه داد: بخش خصوصی در کنار یک شرکت داروسازی در حال انجام یک کار ملی برای برطرف شدن یک جامعه است.

 

کاغذیان تصریح کرد: این واکسن برای سنین ۱۵ سال به بالا تزریق می شود، اما  مطالعه برای همه سنین در دستور کار قرار دارد. 

 

وی گفت: ایران قدمت طولانی در ساخت واکسن دارد و محققان ایرانی حدود ۱۰۰ سال در این زمینه سابقه فعالیت دارند.

 

***

 

جزئیات واردات حدود ۲ میلیون دُز واکسن کرونا + جدول

نخستین محموله واکسن کرونای روسی (اسپوتنیک) در تاریخ پانزدهم بهمن ماه (۱۳۹۹.۱۱.۱۵) از کشور روسیه به میزان ۲۰ هزار دوز از  روسیه وارد کشور و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد.

واکسن کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

 

محموله دوم واکسن کرونا با نشان اسپوتنیک در تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال گذشته  (۱۳۹۹.۱۱.۲۵) از کشور روسیه به میزان ۱۰۰ هزار دوز وارد شد.

 

سومین محموله واکسن کرونا که اولین محموله واکسن چینی محسوب می‌شود، دهم اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۹.۱۲.۱۰) به میزان ۲۵۰ هزار دوز وارد ایران شد.

 

محموله چهارم واکسن کرونای وارداتی باز هم از کشور روسیه و با نشان اسپوتنیک بوده که سومین محموله واکسن روسی محسوب می‌شود.

 

این محموله چهاردهم اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۹.۱۲.۱۴) به میزان ۲۰۰ هزار دوز وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شده و ترخیص شد.  

 

پنجمین محموله واکسن کرونا از کشور هند به میزان ۱۲۵ هزار دوز در تاریخ بیستم اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۹.۱۲.۲۰) وارد ایران شد.

 

ششمین محموله واکسن کرونا که چهارمین محموله واکسن روسی با برند اسپوتنیک بوده به میزان ۱۰۰ هزار دوز در تاریخ پنجم فروردین امسال (۱۴۰۰.۱.۵) وارد کشور شد.

 

واکسن کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

محموله واکسن وارداتی کرونا که پنجمین محموله واکسن روسی بوده، به میزان ۱۰۰ هزار دوز در تاریخ دوازدهم فروردین ماه (۱۴۰۰.۱.۱۲) وارد و ترخیص شد.

 

هشتمین محموله واکسن وارداتی حاوی ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کواکس بود که در تاریخ شانزدهم فروردین ماه (۱۴۰۰.۱.۱۶) از کشور کره جنوبی وارد ایران شد.

 

نهمین محموله واکسن کرونا بیست و ششم فروردین ماه (۱۴۰۰.۱.۲۶) از کشور چین به میزان ۴۰۰ هزار دوز وارد شد.

 

واکسن کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------