بحرانی‌ترین وضعیت از ابتدای شیوع کرونا در کشور/ قرار گرفتن ۶۵ شهر دیگر در وضعیت قرمز؛ کرج در شرایط فوق قرمز



وضعیت کرونا در کشور،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور که از شنبه ۱۶ مرداد اعمال می‌شود، ۳۳۶ شهرستان قرمز، ۸۴ شهرستان نارنجی و ۲۸ شهرستان زرد هستند. تعداد شهرستان‌های آبی همچنان صفر است. این بحرانی‌ترین وضعیت از آغاز شیوع کرونا در کشور است.

به گزارش انتخاب، براساس اپلیکیشن ماسک از شنبه ۱۶ مرداد علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، این شهرها قرمز خواهند شد:

 

مراغه، مرند، ملکان، هریس (آذربایجان شرقی)، بوکان، پلدشت، سلماس، میاندوآب، نقده (آذربایجان غربی)، بوئین و میاندشت، تیران و کرون، نطنز (اصفهان)، ایوان (ایلام)، دیر (بوشهر)، بن، سامان، کوهرنگ، لردگان (چهارمحال و بختیاری)، بشرویه (خراسان جنوبی)، بردسکن، تایباد، تربت حیدریه، جغتای، خلیل آباد، خواف، فریمان، فیروزه، کلات، گناباد، نیشابور (خراسان رضوی)، فاروج، گرمه (خراسان شمالی)، آغاجاری، امیدیه، ایذه، باغ ملک، دزفول، رامشیر، کارون، مسجد سلیمان (خوزستان)، خدابنده، طارم (زنجان)، بمپور، سیب و سوران (سیستان و بلوچستان)، اقلید، بوانات، خرم بید، خفر، رستم، سروستان، کوه‌چنار (فارس)، سقز، قروه (کردستان)، رابر (کرمان)، اسلام آباد غرب، جوانرود، سرپل ذهاب (کرمانشاه)، باشت (کهگیلویه و بویر احمد)، املش (گیلان)، میاندورود (مازندران)، خنداب، فراهان (مرکزی)، ابوموسی، هرمز (هرمزگان)، فامنین (همدان)

 

بر این اساس ۳۳۶ شهرستان قرمز، ۸۴ شهرستان نارنجی و ۲۸ شهرستان زرد هستند و همچنان تعداد شهرهای ابی صفر است.

 

وضعیت کرونا در کشور،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

 ***

 

کرج وارد شرایط فوق قرمز کرونایی شد

 فرماندار کرج با اشاره به شیوع گسترده کرونای دلتا در شهر کرج ، گفت: کرج وارد شرایط فوق قرمز کرونایی شد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از فرمانداری کرج، غفور قاسم پور با اشاره به شیوع گسترده کرونای دلتا در این شهرستان اظهار داشت: کرج وارد شرایط فوق قرمز کرونایی شد.

 

وی افزود: همانگونه که هشدار داده بودیم موج کرونای دلتای سهمگین تر از دوره های پیشین کرج را در نوردیده و روز به روز به تعداد بیماران که متقاضی بستری شدن در بیمارستان‌های کرج اضافه می‌شود.

 

فرماندار کرج با بیان اینکه حتی افراد واکسینه شده نیز در خطر ابتلا قرار دارند، بیان کرد: وضعیت بیماری کرونا در کرج نگران کننده است و شیوع آن نیز با سرعت بالا و افسار گسیخته بسیاری از شهروندان کرجی و خانواده هایشان را گرفتار و داغدار کرده است.  

 

قاسم پور با بیان اینکه مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند و از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه هشدار دادیم یکی از جاهای پرخطر قابل سرایت رستوران‌ها است هنوز هم عده زیادی به رستوران می‌روند و این یک هشدار جدی است و حتی آنهایی که دُز اول واکسن را زدند به دلیل قدرت سرایت بالا مستعد ابتلا هستند.

 

وی از اصناف نیز خواست کرکره های مشاغل غیر ضروری را پایین بکشند و‌توصیه‌ها و‌ بخشنامه های ابلاغ شده را اجرایی کنند.

 

قاسم پور برگزاری مراسم ها،همایش ها، اجتماعات و همین‌طور مراسم عروسی و عزا را در شرایط فعلی خطرناک توصیف و اعلام کرد: تمامی فعالیت هایی که ایجاد اجتماعات را در پی داشته باشد ممنوع است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------