شناسایی نخستین مورد بیماری ناگ (شبه وبا) در کاشان



بیماری ناگ در کاشان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: نخستین مورد بیماری ناگ (شبه وبا) در کاشان شناسایی شد.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از مراجعه یک خانم ۳۵ ساله با علائم بیماری اسهال نسبت به نمونه‌گیری از او اقدام شد که بعد از تأیید بیماری ناگ (شبه وبا) در آزمایشگاه تشخیص طبی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، نمونه به آزمایشگاه رفرانس کشوری ارسال شد که در آنجا هم بیماری مورد تأیید قرار گرفت.

 

وی، با اشاره به اینکه آزمایش تشخیص وبا رایگان است، تصریح کرد: خوشبختانه با بررسی اطرافیان و نزدیکان بیمار مورد دیگری از ابتلا به بیماری در این جامعه مشاهده نشد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: بیماری‌های منتقل شده از آب و غذا یکی از شایع‌ترین بیماری‌های عفونی واگیردار هستند و می‌تواند جوامع بشری را با چالش و بیماری مواجه سازد که وبا یکی از مهم‌ترین این بیماری‌ها است و شهرستان کاشان و آران و بیدگل از مناطقی است که بیماری وبا در آن بومی است و سیستم بهداشتی درمانی در هر زمان باید هوشیار بوده و نسبت به رصد این بیماری اقدام کند.

 

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: شناسایی این مورد از نظر اپیدمیولوژیک و هوشیار بودن سیستم بهداشتی درمانی بسیار اهمیت دارد زیرا منجر به آگاه سازی جامعه در مراجعه به موقع بیماران به پزشک و جلوگیری از انتشار بیماری در جامعه می‌شود.

 

دلاوری تأکید کرد: در زمانی که همه جامعه و پرسنل بهداشتی، درمانی درگیر بیماری کرونا هستند، از سایر بیماری‌های واگیر نباید غافل شد به همین دلیل به شهروندان توصیه می‌شود در صورت داشتن بیماری اسهال و استفراغ به پزشک مراجعه و جهت جلوگیری از انتشار بیماری نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی گفت: شهروندان در صورت داشتن اسهال و استفراغ پس از مراجعه به پزشک جهت نمونه‌گیری می‌توانند در ساعات اداری به تمام پایگاه‌های بهداشتی، خانه‌های بهداشت و در ساعات غیر اداری در شهرستان کاشان به آزمایشگاه بیمارستان نقوی و در شهرستان آران و بیدگل به اورژانس امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------